Gå til innhold

Defa alarm problemer

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Har fått inn en -92 mod. bmw 3-serie med Defa alarm, uten fjernkontroll.

Første problemet er at jeg gjerne skulle hatt fjernkontroll til den, og har sendt e-post til importøren på Holmlia i Oslo, men ikke fått svar.

Andre problemer et at alarmen går når jeg kobler på batteriet, så jeg har koblet ut strømmen til alarmen, men alle andre kabler til den står i.

Får skrudd på tenningen, men startmotoren gir ikke lyd fra seg. Bilen kan taues igang. Startmotoren går heller ikke rundt om jeg drar ut alle kablene til alarmen.

Er startmotoren fucked, eller kan defa`n skape et slikt problem?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Hadde jeg ikke slitt med hjemme-eksamen akkurat nå, så hadde jeg løpt ned i garasjen. Får se på det i morgen tidlig :)

Edit: Måtte ned og sjekke. Det å trekke ut den største pluggen, fungerte ikke. Så da blir det kjøp av strømtjuv etterpå for å teste Asims tips.

Fant de to ledningene du nevnte. Begge satt i "strømpluggen" som jeg har dratt ut for å få hornet til å holde kjeft:)

Håper virkelig dette virker, for da kan jeg kjøre og kjøpe nye fjernkontroller (hvis det lar seg gjøre).

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

På alarmen har du en ledning som er rød med sort stripe, og en som er hvit med grønn stripe. Kobler du disse 2 sammen vil startmotoren fungere som vanlig igjen. :) Bare lag en jumpe-ledning og sett inn i kontaktstykke. Så slipper du å klippe ledningene til alarmen.

Må også huske på å koble sammen ledningene til startmotoren igjen da!

Regner med at det er ledningene fra alarmens startsperre du tenker på? Her går den ene fra tenningslåsen, gjennom "hjernen" på alarmen og videre til startmotoren med den andre fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Prøvde trikset ditt Asim. Funka som faen det :) Takker og bukker.

Neste steg nå blir å få tak i fjernkontroll fra Defa, og koble inn kablene igjen. Men da funker hvertfall kjerra uten å måtte taues igang :)

Ja, det er ikke dumt det Asim sa. Bruker som oftest å fungere det :) Var selv nødt til å gjøre akkurat det samme på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg så var det startsperren som "klikket", hver gang jeg slo av tenningen så slo sperren inn, og fikk dermed ikke start igjen. Dette ble fikset ved å "tjuvkoble" slik som Asim skrev... Ellers så skal del vel være med ett lite kort, hvor det står en Pin-kode som man kan bruke til å deaktivere alarmen hvis man har mistet fjernkontrollen eller denne er ute av drift. Slår da av og på tenningen x antall ganger for å slå inn koden etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Uuhmm.. nå var det plutseligt litt skremmende at så mange vet hvordan du jukser det til..!!

Tror eg må gå for et annet alarm merke! :rolleyes:

Først må dem finne alarmboksen... ;) og vite hvor ledningen til starteren er klippet hehe.... mange triks der skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider