acoupe Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 hei ! Bare lurte på om det er mulig å øke ladetrykket på en g60 motor ???evnt. hvordan ? sorry hvis jeg spørr dumt, men kan så lite om g60, og motorer generelt også egentlig :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Du setter bare på et mindre reimhjul på g-laderen.. den går da fortere rundt og leverer mer luft.. Bakdelene er mer slitasje og større fare for havari.. men så lenge du ikke har mindre en 68mm reimhjul skulle du vere rimelig trygg. Har foresten liggende et slikt reimhjul som du kan få kjøpe rimelig.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 har mindre reim/lade hjul, men ekke sikker på hvor liten den er, hvor sitter den da ? er det vanskelig å skifte ? noe man kan gjøre selv ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 forresten ! Har hørt at noen setter på tannhjul ett eller annet sted? hva er dette?? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Reimhjulet sitter på venstre side av g-laderen, det er det som driver den rundt. Det går et sort drivbelte over dette reimhjulet, det samme drivbeltet som driver dynamoen og AC vist du har det.Beltet går og rundt veiva, der det får drivkraften fra. Tannhjul setter man på for å unnga at beltet slipper ved høye belastninger, så da kan det hende du klarer å skvise ut enda litt mer av laderen på fult pådrag.. Bakdelen er betydelig mer støy, og en saftig prislapp.. Det går som regel greit å skifte reimhjulet selv, vist du har det rette utstyret. -Du fjerner plasdeksler o.l. -Du løsner bolten i midten av reimhjulet -Løsne skruen som holder reimstrammeren ved dynamoen, og trekk denne ut, så du tar spennet av reima. -Trekker reimhjulet av akslingen. Har den som jobbet med bilen før vert fornuftig og brukt høtemperatur-grase på akslingen skal det skli av enkelt. Har han ikke brukt det, så må du nok bruke en ters for å få det av. Trearms-ters bør brukes. Skrujern og hammer skal ikke brukes under noen omstendigheter...!! monter i motsatt rekkeføge. Reimstrammeren kan vere tung å få på plass..men det går. Bolten i reimhjulet skal ha en del torque, men ikke så mye at det blir lett å skru.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 oki..hehe...skjønner at dette er noe jeg ikke gjør selv :) Hva er prisen for sånne tann hjul da ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by acoupe oki..hehe...skjønner at dette er noe jeg ikke gjør selv :) Hva er prisen for sånne tann hjul da ? Skaffer de fra Pitstop for 6400,-. Gir ca 0,1 bar mer trykk sammenlignet med 6PK reimhjul med samme størrelse. Dess mindre ladehjul eller høyere ladetrykk dess mer forskjell fra 6PK hjulet Den beste måten å øke trykket på er å porte g-laderen. Dette gjøres ifbm overhaling av g-laderen. Gir 0,15-0,45 bar mer ladetrykk avhengig av hvor mye og hvem som porter Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Om du kjører med 68mm ladehjul, må du har kortere reim da? Eller bare bruke orginalreim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by Polo Classic Den beste måten å øke trykket på er å porte g-laderen. Dette gjøres ifbm overhaling av g-laderen. Gir 0,15-0,45 bar mer ladetrykk avhengig av hvor mye og hvem som porter Hvordan tåler g-lader den portinga da ? burde jeg da gjøre det sammen med overhaling ? koster det mye ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Ikke noe problem for laderen med en porting. En skikkelig porting svekker ikke laderen nevneverdig. Kan jo kjøre med større ladehjul og få samme ladetrykk, det gir lavere slitasje på lager Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.