Gå til innhold

øke ladetrykk ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Du setter bare på et mindre reimhjul på g-laderen.. den går da fortere rundt og leverer mer luft.. Bakdelene er mer slitasje og større fare for havari.. men så lenge du ikke har mindre en 68mm reimhjul skulle du vere rimelig trygg. Har foresten liggende et slikt reimhjul som du kan få kjøpe rimelig..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimhjulet sitter på venstre side av g-laderen, det er det som driver den rundt. Det går et sort drivbelte over dette reimhjulet, det samme drivbeltet som driver dynamoen og AC vist du har det.Beltet går og rundt veiva, der det får drivkraften fra.

 

Tannhjul setter man på for å unnga at beltet slipper ved høye belastninger, så da kan det hende du klarer å skvise ut enda litt mer av laderen på fult pådrag.. Bakdelen er betydelig mer støy, og en saftig prislapp..

 

Det går som regel greit å skifte reimhjulet selv, vist du har det rette utstyret.

 

-Du fjerner plasdeksler o.l.

-Du løsner bolten i midten av reimhjulet

-Løsne skruen som holder reimstrammeren ved dynamoen, og trekk denne ut, så du tar spennet av reima.

-Trekker reimhjulet av akslingen. Har den som jobbet med bilen før vert fornuftig og brukt høtemperatur-grase på akslingen skal det skli av enkelt.

Har han ikke brukt det, så må du nok bruke en ters for å få det av. Trearms-ters bør brukes.

Skrujern og hammer skal ikke brukes under noen omstendigheter...!!

 

monter i motsatt rekkeføge.

 

Reimstrammeren kan vere tung å få på plass..men det går.

 

Bolten i reimhjulet skal ha en del torque, men ikke så mye at det blir lett å skru..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

oki..hehe...skjønner at dette er noe jeg ikke gjør selv :)

Hva er prisen for sånne tann hjul da ?

 

Skaffer de fra Pitstop for 6400,-. Gir ca 0,1 bar mer trykk sammenlignet med 6PK reimhjul med samme størrelse. Dess mindre ladehjul eller høyere ladetrykk dess mer forskjell fra 6PK hjulet

 

Den beste måten å øke trykket på er å porte g-laderen. Dette gjøres ifbm overhaling av g-laderen. Gir 0,15-0,45 bar mer ladetrykk avhengig av hvor mye og hvem som porter

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Den beste måten å øke trykket på er å porte g-laderen. Dette gjøres ifbm overhaling av g-laderen. Gir 0,15-0,45 bar mer ladetrykk avhengig av hvor mye og hvem som porter

 

Hvordan tåler g-lader den portinga da ? burde jeg da gjøre det sammen med overhaling ? koster det mye ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for laderen med en porting. En skikkelig porting svekker ikke laderen nevneverdig. Kan jo kjøre med større ladehjul og få samme ladetrykk, det gir lavere slitasje på lager

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår