Gå til innhold

Trenger litt hjelp

Ranger emnet


cmist

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har peiling på om det er mulig å ligge inn sentrallås og elvindu på en vanlig joker stv?

Jeg har så jævlig store problemer med denne nå om vinteren, kommer meg jo ikke inn i bilen.

Problemet er slik at en muligens kan låse opp døren og åpne den, men da kan du ikke lukke den igjen. Spretter bare opp.

 

Andre gode tips for bilen taes i mot med glede også....

 

Jeg har også en vr6 maskin på hånd. Er det noen som har noen tips om hva jeg trenger for å få det beistet ned i motorrommet og få det godkjent etterpå????????

Bilen er orginalt en 1,6 joker 1997 mod. Motoren jeg har fått tak i er en 92 mod.

 

DSCN0120.jpg

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bremser og driverk fra en VR6 (er bilen under 10 år gammel må du bet. avgift for ekstra hk og sylyndervolum) Skal ikke være store problemer å få den nedi! Så må du gå fra 4 bolts felger (som jeg regner med at du har) til 5 bolts. Ny eksos må du nok også ha.

 

Vinteren. Låsespray! Dessuten er det null problem å ettermontere sentrallås og el vindu. Bare kjøpe motorene hos din forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjab: fullt så enkelt er det nå vel ikke..

 

For å få elektriske vinduer må du ha vindushevermekanismen, vindushever motor, dørtrekk for el. vindu, brytere for el. vindu, og hvordan det er med ledningsnett vet jeg ikke men hvis det ikke er der fra før må du jo skaffe det også, og så skal det jo gjerne kobles slik at du ikke tapper en masse strøm når bilen er parkert og motoren ikke går ;)

 

Jeg kan opplyse at en slik motor til vindushevermekanisme koster rundt to tusen spenn ny fra møller, og du må ha fire stykker. En vindushevermekanisme er vel halvparten av det igjen, og nok en gang må du ha fire stykker. For fire helt nye dørtrekk koster det seks tusen kroner til sammen.

Med andre ord: skal du ha alle delene ny, kommer det på 18.000 kroner, og da har du ikke kjøpt bryterne til el vinduene enda, eller trukket ledningsnett. Så blir det ekstra morsomt hvis du må bytte den folien som er på innsiden av dørtrekkene, den får du ikke kjøpt som erstatningsdel - den må produseres (dvs skjæres til) av ditt lokale merkeverksted, hvis ikke du har tilgang til råmateriale og kan gjøre dette selv.

 

Selvfølgelig kan du kjøpe alle disse delene brukt, men da må du jo likevel regne med å måtte betale ca 6000 kroner for det du trenger, og det er jo heller ikke småpenger.

 

Forøvrig har jeg dørtrekk i grått/svart stoff for golf 3 med elektriske vinduer til overs, da jeg har byttet til skinninteriør - så hvis noen ønsker å kjøpe de er det bare å gi beskjed, begge dørtrekkene til passasjerside er fine, men dørtrekkene til førerside er det noen småskader på.

 

Jeg har også ekstra brytere til alle fire dørene til overs.

 

Når det gjelder dette med bytte motor til VR6 så mener jeg at andre har fortalt meg at det er noe forskjell på girkassene på disse golfene, at det er vaier-overføring på disse som er i VR6 og du da må regne med å bytte girkasse samt bygge om til vaieroverføring.

Så må du jo bytte bremser og diverse i hjuloppheng, men kanskje det hadde vært kult, jeg har aldri hørt om en VR6 stasjonsvogn.

 

Uansett, da ville du jo ende opp med en pris som ikke lignet grisen, en clutch koster mye, så skal du ha en girkasse og en motor, koster jo flesk, og så skal du ha alt av bremser, dempere og fjærer, og ganske sikkert litt av hvert annet - og så skal jo noen gjøre alt dette arbeidet, eller hadde du tenkt å gjøre det sjøl?

 

Såvidt jeg vet så tar NBS en 15.000 kroner for en overhalt girkasse, du får sikkert en fra en hugger (som ikke er overhalt) for under halvparten av det.... koster vel rundt det samme for en brukbar motor brukt?

 

Så da er jo spørsmålet: TJENER DU MYE PENGER!?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Tjab: fullt så enkelt er det nå vel ikke..

 

For å få elektriske vinduer må du ha vindushevermekanismen, vindushever motor, dørtrekk for el. vindu, brytere for el. vindu, og hvordan det er med ledningsnett vet jeg ikke men hvis det ikke er der fra før må du jo skaffe det også, og så skal det jo gjerne kobles slik at du ikke tapper en masse strøm når bilen er parkert og motoren ikke går ;)

 

Jeg kan opplyse at en slik motor til vindushevermekanisme koster rundt to tusen spenn ny fra møller, og du må ha fire stykker. En vindushevermekanisme er vel halvparten av det igjen, og nok en gang må du ha fire stykker. For fire helt nye dørtrekk koster det seks tusen kroner til sammen.

Med andre ord: skal du ha alle delene ny, kommer det på 18.000 kroner, og da har du ikke kjøpt bryterne til el vinduene enda, eller trukket ledningsnett. Så blir det ekstra morsomt hvis du må bytte den folien som er på innsiden av dørtrekkene, den får du ikke kjøpt som erstatningsdel - den må produseres (dvs skjæres til) av ditt lokale merkeverksted, hvis ikke du har tilgang til råmateriale og kan gjøre dette selv.

 

Selvfølgelig kan du kjøpe alle disse delene brukt, men da må du jo likevel regne med å måtte betale ca 6000 kroner for det du trenger, og det er jo heller ikke småpenger.

 

Forøvrig har jeg dørtrekk i grått/svart stoff for golf 3 med elektriske vinduer til overs, da jeg har byttet til skinninteriør - så hvis noen ønsker å kjøpe de er det bare å gi beskjed, begge dørtrekkene til passasjerside er fine, men dørtrekkene til førerside er det noen småskader på.

 

Jeg har også ekstra brytere til alle fire dørene til overs.

 

Når det gjelder dette med bytte motor til VR6 så mener jeg at andre har fortalt meg at det er noe forskjell på girkassene på disse golfene, at det er vaier-overføring på disse som er i VR6 og du da må regne med å bytte girkasse samt bygge om til vaieroverføring.

Så må du jo bytte bremser og diverse i hjuloppheng, men kanskje det hadde vært kult, jeg har aldri hørt om en VR6 stasjonsvogn.

 

Uansett, da ville du jo ende opp med en pris som ikke lignet grisen, en clutch koster mye, så skal du ha en girkasse og en motor, koster jo flesk, og så skal du ha alt av bremser, dempere og fjærer, og ganske sikkert litt av hvert annet - og så skal jo noen gjøre alt dette arbeidet, eller hadde du tenkt å gjøre det sjøl?

 

Såvidt jeg vet så tar NBS en 15.000 kroner for en overhalt girkasse, du får sikkert en fra en hugger (som ikke er overhalt) for under halvparten av det.... koster vel rundt det samme for en brukbar motor brukt?

 

Så da er jo spørsmålet: TJENER DU MYE PENGER!?

 

 

Okay okay okay =)

 

Greit, vindusheisene blir muligens litt dyre.

 

Glemte også å nevne at du trenger kasse ja.

 

Pluss at det må borres hull i torpedoveggen til clutch.

 

Sjekk med Unnestad i asker angående motor, bremser osv.

Jeg fikk i alle fall en meget grei pris på alt jeg trengte til ombygging til vr6. Dog er jeg så fattig at det ikke kan realiseres pr i dag.

 

Og NBS handler du ikke hos! dyyyyyrt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår