ELLINGSEN Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by JuIius Hehe.... BMW-328 altså... Det er ingenting i veien med fireren og 318is er minst like sprek som en 320i. Jeg tror jeg hadde valgt 318is foran 320i med M50B20. Men hadde valgt 320i med M52B20. Er no null forskjell prestandamessing på M50B20vsM52B20 vel. Grommere lyd i gamle M50 syns jeg:) hehe.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Nå har jeg hatt E36 med M52B20, M40B18 og M44B19. 6'eren er en deilig cruisebil mens fireren i iSbilen gir mye mer racerbilfølelse (jeg skriver følelse, ikke at den faktisk er en racerbil). Synes heller ikke lyden i M52 er så mye å skrive hjem om etter for mye eksponering av CSL'en til Haakon. Etter den blir liksom alt litt stusselig. Jeg har derimot tro på at iSbilen kan gi litt gromlyd i dersom dBilas tryller litt med kammer, innsug og en chip og den får en større trompet å blåse i ;) Kommer sommeren snart nå? Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Jeg har gromlyd etter jeg fikk på det søte filteret mitt. Bjørn ble litt overrasket gitt :D Synes M50B20'en min murrer fint jeg. Ingenting å utsette på den, skulle gjerne hatt litt mer power men, det får komme senere. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by ndrz_318 Nå har jeg hatt E36 med M52B20, M40B18 og M44B19. 6'eren er en deilig cruisebil mens fireren i iSbilen gir mye mer racerbilfølelse (jeg skriver følelse, ikke at den faktisk er en racerbil). Synes heller ikke lyden i M52 er så mye å skrive hjem om etter for mye eksponering av CSL'en til Haakon. Etter den blir liksom alt litt stusselig. Jeg har derimot tro på at iSbilen kan gi litt gromlyd i dersom dBilas tryller litt med kammer, innsug og en chip og den får en større trompet å blåse i ;) Kommer sommeren snart nå? Enig med det jeg..M50B20 føles veldig slapp ut.. Svak på lave turtall.. iS'n er nok mye mer kvikk og gir mer racingfeeling:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by BMW-328 Er no null forskjell prestandamessing på M50B20vsM52B20 vel. Grommere lyd i gamle M50 syns jeg:) hehe.. Nettopp, derfor hadde jeg valgt M52 fordi den er nyere og jeg har kun gode erfaringer med den. Lyd driter jeg i når jeg kjører bil så lenge jeg hører at motoren går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Får vel ikke noen BMW med M52 til 70-80 lapper Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW*Chris Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 M52 fra 94 og oppover? Hvordan ser jeg hvaslags motortype jeg har? Siter Min Bimmer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Du har vel M50 Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 fra og med 95 kom M52 vell...Men som BMW328 sier her,så er lyden i M52 tragisk i forhold til M50en...kompis med M52B20 ble litt gretten når jeg dro på med M50B25n min. :D M52en er for stille mener jeg. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Archeron Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Høres ut som om ISbilen er mest fornuftig. Bruker mindre bensin og kjappere på lavt turtall. Ikke alltid like lurt å ligge på 5000rmp hele tiden.;) Men er det bare en utgave av IS-motoren? MEn en 2L hadde fristet med tanke på lyden. Får vel bare sjekke opp di forskjellige 320'ene og IS'ene som er i området når den tid kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikings Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by CrZyWiz fra og med 95 kom M52 vell...Men som BMW328 sier her,så er lyden i M52 tragisk i forhold til M50en...kompis med M52B20 ble litt gretten når jeg dro på med M50B25n min. :D M52en er for stille mener jeg. Det er ikke samme lyden nei, men jeg mener M52 har engod del bunndrag uten at jeg kan bevise det.... er bare en følelse jeg sitter igjen med etter å ha hatt begge motorene. Savner faktisk litt lyden på min gamle BMW :rolleyes: Siter 05 BMW E61 525IA Touring x 01 BMW E46 320d Sedan x 95 BMW E36 320i 24v M-tech x 92 BMW E36 320i 24v Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Archeron Men er det bare en utgave av IS-motoren? MEn en 2L hadde fristet med tanke på lyden. Det finnes to motorer i 318is: M42B18 som er en 1.8liter med endel gromme deler inni og luftmengemåler. M44B19 som er en 1.9 liter med litt mindre gromme deler men litt større volum og dreiemoment samt luftmassemåler. M44 kom i løpet av 1995 men M42 ble produsert til 1997 så det var ikke et klart skille. M44 på 1.9 liter og M52 på 2.0 liter er det veldig lite som skiller på ytelse. Ettersom 4'eren er lettest av de to, kompanseres den moderate effektforskjellen av det. Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by westside 320 har 6'eren som er mer driftssikker enn 4'eren til bmw. is er 16 ventiler, 318i er 8 ventlier. Vet ikke om blokka er lik. Andre bremser på is, skiver bak på denne, det er det ikke på 318i. Jeg har en 318i E36 -91 og den er det både skiver forran og bak.. Bare for å nevne det liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sibba Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Etter min erfaring med min is bil gikk bilen nesten ikke fram før 4000rpm. Bilen hadde så og sei like mye bunndrag som en gammel saab turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rst1 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 få deg en 6'er! godt drag og fin lyd! comfortabel motor.. edit: skal du ha 318 må det være is.. Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.