greenrallye Skrevet April 19, 2002 Rapporter Share Skrevet April 19, 2002 Er ikke sikker på hva slags turbo det blir enda. Muligens en Turbonetics T4 60-1. Blir ikke ferdig til gatebil på våler. Men satser på å være klar til siste vw audi treffet på våler i sommer. Grunnen til mekansike ventilløftere er fordi med høyt ladetrykk og litt turtall kan man få ventilflyt, og da kan man lett brenne noen ventiler. og stempel hvis man er virkelig uheldig. Og med mekaniske løftere vil motor klare over 8000o/min. Hvis noen skal ha smidde stempler til 16v vet jeg om ett sett billig. ca 4500 for Je stempler med 8.5 i komp. Samme koster 10000 på krb. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet April 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2002 Hva er borringa på de stemplene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 19, 2002 Rapporter Share Skrevet April 19, 2002 81.75mm. Bra til turbo. Man skal ikke borre opp de noe mer enn absolutt nødvendig. er ganske tynne sylindervegger. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 19, 2002 Rapporter Share Skrevet April 19, 2002 de er nye.. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Originally posted by greenrallye de er nye.. Dette sier du ifra om nå:) Hadde jeg vist om dette kunne jeg ha spart meg for de S6 stempla og kjøpt de istedet. Blir lenge til du er ferdig sikkert? Har du regnet et overslag på hva dette blir kostende total? Tør vel ikke,,,,,, Frode Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Sorry.. Fikk nettopp beskjed om det. Jeg hakke turt å regne på hvor mye det blir. :) Men nå har jeg fått tak i spjeldhus. Skal bruke ett fra 4x4 cosworth. så da kan jeg vel sende det oppover, slik at jeg får meg innsug snart. Hvordan går det med din? Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Joda, det går sakte fremover. Eksosmanifold er neste. Har fått laget flensene til manifolden og turboen nå. TCR har ikke så veldig lyst til å begynne på den, men det blir nok sikkert. Har oxo fått en idè om dreve om oljepumpa. Har fått laget en nytt tannremhjul i alu. Er sånn cirka 20% mindre. Håper å få litt bedre oljetrykk/flow. Vi får se om det hjelper. Har oxo fått tak i 13 rader racimex oljekjøler med mocal sandwichplate, Turbonetics Deltagate wastegate, KKK 24/26 turbo, 560cc/miin siemens dyser + div andre deler. Masse småtteri som står igjen. Blir vel en stund enda. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Det begynner jo å hjelpe da. Hvor skal du ha oljekjøleren din? Jeg hadde ikke så stor kjøler, men den gjorde nytta si fordet. Ekke helt sikker på hva slags turbo jeg skal ha enda jeg. Men det ekke noe hast enda. Bruker du org intercooler? Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Har ikke kommet så langt enda. Bilen står uten front så det blir litt vanskelig å tenke seg. Foreløpig er det original intercooler jeg tenker å bruke. Har lys på annen men de koster penger. Lurer på om jeg skal selge den. Burde vel få en 3500- 4000 for den? Cosworth spjeldhuset har faktisk samme boltmønster som Golf III GTI. Passet rett på innsuget når vi prøvde det. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Originally posted by GolfRallye Joda, det går sakte fremover. Eksosmanifold er neste. Har fått laget flensene til manifolden og turboen nå. TCR har ikke så veldig lyst til å begynne på den, men det blir nok sikkert. Har oxo fått en idè om dreve om oljepumpa. Har fått laget en nytt tannremhjul i alu. Er sånn cirka 20% mindre. Håper å få litt bedre oljetrykk/flow. Vi får se om det hjelper. Har oxo fått tak i 13 rader racimex oljekjøler med mocal sandwichplate, Turbonetics Deltagate wastegate, KKK 24/26 turbo, 560cc/miin siemens dyser + div andre deler. Masse småtteri som står igjen. Cosworth spjeldhuset har faktisk samme boltmønster som Golf III GTI. Passet rett på innsuget når vi prøvde det. Blir vel en stund enda. Hei. Hva slags innsprut/tenningsanlegg skal du bruke? Noen planer om hvor mye trykk du skal kjøre på? Det er 1.8 16v blokk fra Golf II du bygger på? Blir det innsug fra Golf III? Blir gøy dette :) Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Jeg har Electromotive TecII. Innsuget er laget av TCR. Kanskje Thomas kan legge ut noen bilder av det?? Jeg bruker kun spjeldhuset fra Golf 3 GTI. Det har TPS originalt, men er litt usikker på om den kan brukes. Var litt merkelige verdier på TPS'en. Blokka er KR blokk. Stempler og råder fra S6 AAN motor. Er ikke helt sikker på hvilket trykk, men 1,5 og litt til kanskje. Tror ikke stemplene og rådene tåler noe særlig mer. Er litt usikkert på toppakningen oxo. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Originally posted by GolfRallye Jeg har Electromotive TecII. Innsuget er laget av TCR. Kanskje Thomas kan legge ut noen bilder av det?? Jeg bruker kun spjeldhuset fra Golf 3 GTI. Det har TPS originalt, men er litt usikker på om den kan brukes. Var litt merkelige verdier på TPS'en. Blokka er KR blokk. Stempler og råder fra S6 AAN motor. Er ikke helt sikker på hvilket trykk, men 1,5 og litt til kanskje. Tror ikke stemplene og rådene tåler noe særlig mer. Er litt usikkert på toppakningen oxo. Skal du bruke org. G60 toppakning? Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Ikke noen spesiell pakning. Vil vel ryke etterhver. Har sett på disse cosworthene. Er ikke all verdens pakning der heller. Rart det holder med over 350 hk. G60 pakningen virker ganske robust. Må ikke den files til litt? Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Originally posted by GolfRallye Ikke noen spesiell pakning. Vil vel ryke etterhver. Har sett på disse cosworthene. Er ikke all verdens pakning der heller. Rart det holder med over 350 hk. G60 pakningen virker ganske robust. Må ikke den files til litt? Ja, cosworthene tåler mye. Virker som G60 pakningen tåler endel den også. Tror den skal passe rett på... Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 26, 2002 Rapporter Share Skrevet April 26, 2002 Hvis du o-ringer blokka tåler jo pakningen en del mer. Det kan være en fordel hvis en skal lade mye. Rallye ic'en flow'er mye bedre hvis du kjører lufta igjennom den veien den brukes orginalt. Kjører du lufta andre veien er det ikke like bra. Fikk høre dette av en som har flow testet ic'en sin. Men rallye ic'en skal vel holde til en del hk den. vet du hvor mye? Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.