Gå til innhold

Morsom sak

Ranger emnet


Henrik

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på hva slags turbo det blir enda. Muligens en Turbonetics T4 60-1. Blir ikke ferdig til gatebil på våler. Men satser på å være klar til siste vw audi treffet på våler i sommer.

 

Grunnen til mekansike ventilløftere er fordi med høyt ladetrykk og litt turtall kan man få ventilflyt, og da kan man lett brenne noen ventiler. og stempel hvis man er virkelig uheldig. Og med mekaniske løftere vil motor klare over 8000o/min.

 

Hvis noen skal ha smidde stempler til 16v vet jeg om ett sett billig. ca 4500 for Je stempler med 8.5 i komp. Samme koster 10000 på krb.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, det går sakte fremover. Eksosmanifold er neste. Har fått laget flensene til manifolden og turboen nå. TCR har ikke så veldig lyst til å begynne på den, men det blir nok sikkert.

 

Har oxo fått en idè om dreve om oljepumpa. Har fått laget en nytt tannremhjul i alu. Er sånn cirka 20% mindre. Håper å få litt bedre oljetrykk/flow. Vi får se om det hjelper. Har oxo fått tak i 13 rader racimex oljekjøler med mocal sandwichplate, Turbonetics Deltagate wastegate, KKK 24/26 turbo, 560cc/miin siemens dyser + div andre deler. Masse småtteri som står igjen.

 

Blir vel en stund enda.

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet så langt enda. Bilen står uten front så det blir litt vanskelig å tenke seg.

 

Foreløpig er det original intercooler jeg tenker å bruke. Har lys på annen men de koster penger. Lurer på om jeg skal selge den. Burde vel få en 3500- 4000 for den?

 

Cosworth spjeldhuset har faktisk samme boltmønster som Golf III GTI. Passet rett på innsuget når vi prøvde det.

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Joda, det går sakte fremover. Eksosmanifold er neste. Har fått laget flensene til manifolden og turboen nå. TCR har ikke så veldig lyst til å begynne på den, men det blir nok sikkert.

 

Har oxo fått en idè om dreve om oljepumpa. Har fått laget en nytt tannremhjul i alu. Er sånn cirka 20% mindre. Håper å få litt bedre oljetrykk/flow. Vi får se om det hjelper. Har oxo fått tak i 13 rader racimex oljekjøler med mocal sandwichplate, Turbonetics Deltagate wastegate, KKK 24/26 turbo, 560cc/miin siemens dyser + div andre deler. Masse småtteri som står igjen.

 

Cosworth spjeldhuset har faktisk samme boltmønster som Golf III GTI. Passet rett på innsuget når vi prøvde det.

 

 

Blir vel en stund enda.

 

Hei.

Hva slags innsprut/tenningsanlegg skal du bruke? Noen planer om hvor mye trykk du skal kjøre på?

 

Det er 1.8 16v blokk fra Golf II du bygger på? Blir det innsug fra Golf III?

 

Blir gøy dette :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Electromotive TecII. Innsuget er laget av TCR. Kanskje Thomas kan legge ut noen bilder av det??

Jeg bruker kun spjeldhuset fra Golf 3 GTI. Det har TPS originalt, men er litt usikker på om den kan brukes. Var litt merkelige verdier på TPS'en.

 

Blokka er KR blokk. Stempler og råder fra S6 AAN motor.

Er ikke helt sikker på hvilket trykk, men 1,5 og litt til kanskje.

Tror ikke stemplene og rådene tåler noe særlig mer. Er litt usikkert på toppakningen oxo.

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Jeg har Electromotive TecII. Innsuget er laget av TCR. Kanskje Thomas kan legge ut noen bilder av det??

Jeg bruker kun spjeldhuset fra Golf 3 GTI. Det har TPS originalt, men er litt usikker på om den kan brukes. Var litt merkelige verdier på TPS'en.

 

Blokka er KR blokk. Stempler og råder fra S6 AAN motor.

Er ikke helt sikker på hvilket trykk, men 1,5 og litt til kanskje.

Tror ikke stemplene og rådene tåler noe særlig mer. Er litt usikkert på toppakningen oxo.

 

Skal du bruke org. G60 toppakning?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Ikke noen spesiell pakning. Vil vel ryke etterhver. Har sett på disse cosworthene. Er ikke all verdens pakning der heller. Rart det holder med over 350 hk.

G60 pakningen virker ganske robust. Må ikke den files til litt?

 

Ja, cosworthene tåler mye. Virker som G60 pakningen tåler endel den også. Tror den skal passe rett på...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du o-ringer blokka tåler jo pakningen en del mer. Det kan være en fordel hvis en skal lade mye.

 

Rallye ic'en flow'er mye bedre hvis du kjører lufta igjennom den veien den brukes orginalt. Kjører du lufta andre veien er det ikke like bra. Fikk høre dette av en som har flow testet ic'en sin.

 

Men rallye ic'en skal vel holde til en del hk den. vet du hvor mye?

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår