Gå til innhold

Morsom sak

Ranger emnet


Henrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by GolfRallye

Ser de selger dem i Demon Tweeks. Koster 500 pund der. Kjekt om du kjente noen som var i england slik at du hadde sluppet å betale moms.

 

Får kjøpt til Rallye oxo, men kostet 999 dollars. Regner med jeg kommer til å få bruk for det.

 

Du gjør nok det. Har du syncro?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

 

Skulle hatt en sånn diff. ja, men den koster vel rimelig mye :(

 

Det er vel ikke snakk om den store penge summen i forhold til hvor mye den påvirker bilen. Dette er vel egentlig den beste investeringen du kan gjøre. Den har stor innvirkning på hvor bilen oppfører seg i og ut av sving. Den overfører kraften fra det hjulet som spinner til det andre hjulet som fortsatt har feste.

 

Mest trolig vil en bil med en Quaife diff kjøre fra deg på bane selv om den har mindre effekt bare på grunn av den ekstra farten den kan holde igjen om og akselerasjoen ut av svingene. De som har montert en slik diff sier bilen blir mye enklere å kjøre og at den har lettere for å følge svingen.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker bra det. Rallye'n min ligger sinnsykt mye bedre på veien enn den gamle 16v'en min. Kan ikke sammenlignes.

 

Den kunne overført kreftene bakover litt kjappere, men det hjelper jo en del. Gikk greit å få den til å slippe på vått føre. Kom jo fort sidelengs da jeg fikk turbotrykk..

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Det funker bra det. Rallye'n min ligger sinnsykt mye bedre på veien enn den gamle 16v'en min. Kan ikke sammenlignes.

 

Den kunne overført kreftene bakover litt kjappere, men det hjelper jo en del. Gikk greit å få den til å slippe på vått føre. Kom jo fort sidelengs da jeg fikk turbotrykk..

 

Kult :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

 

Men funker det, eller er det bare for å komme seg løs når man sitter fast?

 

I forhold til en vanlig 2wd golf så funker det noe vanvittig. I forhold til Audi quattro med sperre så funker det ikke så veldig bra.

 

Min Rallye er i verste fall ett-hjuls trekk. Setter du bilen i en MEGET bratt bakke med 3 hjul på asfalt og et på is så vil den stå og spinne på det ene hjulet. Ganske trist. Viskose koblingen klarer ikke å overføre så mye krefter til bakhjulene. Synes jeg hørte snakke om rundt 80 - 100 hk. Tror dette variere fra bil til bil.

 

Derfor har jeg lyst på sperre. (quaife lager faktisk ikke sperre til 02a syncro. Peloquin er visst de eneste som gjør det). Hadde vært greit med EDS oxo.

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil aldri stå å spinne på ett hjul. Har stått og spinni på to. Ett foran og ett bak, men det gjør mange audi quattro også.

 

Visko koblingen klarer mer enn 100hk bakover. Men det finner vi vel ut når vi får bilene våre på veien. :) Har heldivis ett ekstra sett drivverk. he he..

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil det til meg oxo hvis de er på snø. Men klarer du å spinne på tørr asfalt med et fram og et bak?

Har hørt om disse nybilene med quattro ja som spinner på et hjul.

Men med alle hjulene plantet på jorda så tror jeg ikke syncro klarer å hamle opp med quattro.

 

Dette med hvor mye den overfører må variere. Det indre drivakslings leddet røk for en tid tilbake. Siden jeg ikke har sperre foran hadde jeg kun drift på bakhjulene(merk. bakhjulsdrevet golf:) ) Dette var nesten som å kjøre med en veldig dårlig clutch. Ga jeg for mye gass så var det ingenting som skjedde. Slakket litt på gassen så tok den litt tak igjen. Ble litt skuffet over hvor lite skyv som kom fra bakjulene. Kanskje viscosekoblingen min er litt sliten??

 

Synes oxo at jeg har hørt noe om at en kan øke trykket inne i koblingen og dermed får mer krefter til bakhulene. Hadde jo vært morsomt å prøve,,,,,,,,,,, men du trenger vel det ekstra drivverket du som sikter mot 400hk. hehe. Lukter drivakslinger og girkasse lang vei:)

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kommer til å få laget noe som gjør at jeg slipper viskose. Men da blir bilen litt stiv å kjøre. Har hørt at det ble gjort på en hardt trimmet Vr6 syncro. så kjører man på litt større bakhjul enn foran.

 

En annen ting er hvis olja inne i koblingen blir overopphetet. da kan det sperre hele tiden. så det er flere ting å prøve.

 

ellers så skulle en kompis shimse opp diffen min bak, slik at den ikke skulle stå å spinne på ett bakhjul.

 

Men jeg har aldri stått å spinni på to hjul på asfalt. skal jo litt til det. Det var en S6 som sto og spant på to hjul, mens to sto helt rolig. Men synes rallye var mye morsommere på snø enn Rs2 var. Var lettere å vite hvordan den kom.

 

Har på følelsen at det kommer til å ryke litt av vært ja. Men får vel prøve å unngå 4hjuls sladd på tørr asfalt, så holder det nok en stund. Jabbasport Rallye'n holdt til 380hk på orginalt drivverk.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Har på følelsen at det kommer til å ryke litt av vært ja. Men får vel prøve å unngå 4hjuls sladd på tørr asfalt, så holder det nok en stund. Jabbasport Rallye'n holdt til 380hk på orginalt drivverk.

 

Klarer du en firehjulssladd med Golfen din på tørr asfalt blir jeg imponert :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår