Gå til innhold

Sony CDX-M8800

Ranger emnet

m@ts

Anbefalte innlegg

Sats på en Pioneer, Alpine eller Blaupunkt du :) Anbefaler deg å sammligne priser også, kan spare par hundrelapper på det, f.eks. på DinPris :)

Sony er fancy shmancy men lyden er helt ok, ikke noe mer... Og i den prisklassen får man jo mye annet snadder så hvorfor ikke :)

Hva prioriterer du?

Edit: Har ikke hørt denne enda, men Pioneer leverer god lyd og denne er jo sinnsyk stilig og: Link

Eller så burdte du titte her da sparer du nok noe :p :) (legg til 100-150 i tillegg for frakt på disse prisene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vet det jeg kan spare litt så jeg kommer ikke til og kjøpe den fra bilradiospes.. men måtte bare ha en plass og linke til så derre skulle se hviken spiller det er snakk om..

Hva jeg prioriterer tror jeg helst vil ha litt god lydkvalitet.

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony sine "BlackPanel" spillere har jo en deilig front da, det skal de ha. Det jeg liker spessiellt godt er at man kan skru av hele displayet forran, så det ser ut som om den er av, så slipper mann masse forstyrrende lys når man kjører om kvelden.. Men den nye modellen syns jeg rett og slett ser kvalm ut inni.. hehe

Min siste CD-spiller er pioneer.. kansje et litt kjedeligere design enn Sonyen. Nå har jeg ikke hørt så mye fra den enda, men har hørt en del pioneer spillere i samme pris-klasse som sonyen og de er hvertfall ikke dårligere.

Er du ute etter Fancy look så hadde jeg heller gått for den som BLACK.PEARL foreslår..

Eneste som er litt dumt med den (og andre pioneer spillere) er at du må kjøpe en liten ekstra enhet for å få AUX inn på den.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...

Håper du har lagt Sony- spilleren på hylla. Mener det ikke er noe go spiller. Ufatteli lite funksjonell i forhold til pioneer og blaupunkt sine spillere. Hadde gått for en av Blaupunkt sine modeller. har en selv, og er mer en godt fornøyd, eneste minus var at jeg måtte kjøpe en xtra overgang for å kople på signalkablene til forsterker. Vet ikke om det gjelder alle Blaupunkt spillere.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Sony sine "BlackPanel" spillere har jo en deilig front da, det skal de ha. Det jeg liker spessiellt godt er at man kan skru av hele displayet forran, så det ser ut som om den er av, så slipper mann masse forstyrrende lys når man kjører om kvelden.. Men den nye modellen syns jeg rett og slett ser kvalm ut inni.. hehe

Min siste CD-spiller er pioneer.. kansje et litt kjedeligere design enn Sonyen. Nå har jeg ikke hørt så mye fra den enda, men har hørt en del pioneer spillere i samme pris-klasse som sonyen og de er hvertfall ikke dårligere.

Er du ute etter Fancy look så hadde jeg heller gått for den som BLACK.PEARL foreslår..

Eneste som er litt dumt med den (og andre pioneer spillere) er at du må kjøpe en liten ekstra enhet for å få AUX inn på den.

Tror det er på Alpine sin CDA-9833 eller CDA 9835 , så kan du holde inne en knapp, så blir den "black-panel", du ser ingen ting, bare hører lyden..Holder du inne knappen, så kommer den tilbake, fint om kvelden, så slipper du forstyrrende lys og blinking..Vet det er en av dem, kanskje begge,men husker ikke evt. hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

Tror det er på Alpine sin CDA-9833 eller CDA 9835 , så kan du holde inne en knapp, så blir den "black-panel", du ser ingen ting, bare hører lyden..Holder du inne knappen, så kommer den tilbake, fint om kvelden, så slipper du forstyrrende lys og blinking..Vet det er en av dem, kanskje begge,men husker ikke evt. hvilken.

På Sony sine blackpanel spillere er det en funksjon i menyen som heter "blackout" når denne er aktivert så er displayet på i et par sekkunder etter at du trykker på en eller annen knapp på fjernkontrollen.. Deretter blir det helt mørkt..

Det er ikke en Alpine spiller jeg tenker på.

Det er sikkert mange spillere som har en slik funksjon.. men Sony sin så blir hele frontpanelet sort.. den har jo ikke noen funksjons-knapper forran..

Test+Bilder:

http://caraudiomag.com/testreports/0307cae_sony/

Her er ikke denne blackout funksjonen vist med bilder da, men tror den er forklart..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke se på JVC sine alternativer, akkurat samme lydkvalitet som både Pioneer og Blaupunkt. Masser av innstillingsmuligheter og funksjoner har de også.

Mangler kanskje litt instillinger på lyd før du kommer opp på pioneer sitt nivå, men med iEQ kan du stille det meste.

JVC sine spillere er også de som er suverent raskest og best på MP3 avspilling.

Selv har jeg KD-LH3101 og er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Infected

Hvorfor ikke se på JVC sine alternativer, akkurat samme lydkvalitet som både Pioneer og Blaupunkt. Masser av innstillingsmuligheter og funksjoner har de også.

Mangler kanskje litt instillinger på lyd før du kommer opp på pioneer sitt nivå, men med iEQ kan du stille det meste.

JVC sine spillere er også de som er suverent raskest og best på MP3 avspilling.

Selv har jeg KD-LH3101 og er storfornøyd.

I så fall:

JVC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl så har jeg denne da jeg fikk den skambillig :D Vant jo EISA pris for beste enhet i 2003/2004, men det kan en kanskje ta med en liten klype salt. Derimot så er den glimrende til CD avspilling, helt på llinje med Pioneer og Alpine spillere i samme prisklasse.

Modellen Black pearl sikter til har de samme egenskapene + litt til, og 5V linjeutganger mot mine som er på 4V.

Muligens verdt en kikk :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pioneer sin deh-80mp (mener jg den heter, den som er linket til over her) er en kanon spiller..et helt klart førstevalg i mine øyne i den prisklassen..hadde fjorårsutgaven utav den blackpanel saken til sony og prøvde også årets men pioneer sin var mye bedre. mye bedre lyd og mye bedre lyd innstillinger (når jeg endelig fant ut av kossen alt virket) og dt at den hadde 6,5V linje utgang mot sony sin 4V. SÅ valget er enkelt i mine øyne.

men lykke te med kjøpet.

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider