Gå til innhold

Dårlig dynamo kansje? :/

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå målt hvor mange volt som er på batteriet mens bilen går, det er ca, 14 V når den går på tomgang, og når jeg gasser opp til kansje 2-3 r/pm, da går volten opp til 14,40 og 14,41..

er ikke dette ganske lite ?

Når jeg skrur på varmetrådene i bakvinduet, så detter lyset i speedometeret, og alle lys forsovidt..

Batteriet funker fint tror jeg.. fylt på med vann og ladda det lenge.. men tror ikke dynamoen ladder optimalt ????

Noen som vet ?

 

 

Og en ting til,

Vindusviskerene mine, går driiit sakte, og er så vidt motoren klarer og drive dem rundt.. og avogtil vil den ikke på en gang.. må ha den på det raskeste.. så siger dem saaakte tilbake igjen..

 

Dårlig motor ? (kan dette være pga. den fårlige strømmen?)

Tror helst motoren er gåen, den lager avårgtil skrapelyder og slikt..

 

Håper noen kan svare meg :)

Mvh!!!

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i svarteste kan være galt da da ? En fyr her som mente at det skulle lade ca 15 volt.. men vet ikke jeg..

 

Kan det være batteriet som er slapt da ? virker jo som d funker fint :/

 

Etter å ha laddet det med ladder, så er det pigg et par starter så bjynder det å ikke funke så bra..

 

 

Hjelp :(

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AlpejoHn

Men hva i svarteste kan være galt da da ? En fyr her som mente at det skulle lade ca 15 volt.. men vet ikke jeg..

 

Kan det være batteriet som er slapt da ? virker jo som d funker fint :/

 

Etter å ha laddet det med ladder, så er det pigg et par starter så bjynder det å ikke funke så bra..

 

 

Hjelp :(

 

virker som om det er på tide å skift batteri:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14,4 er helt normal ladespenning.

Lader det mer enn dette er sansynligvis spenningsregulatoren på dynamoen din defekt.

Dette vil også skade batteriet og i verste fall gjøre så batteriet eksploderer!

Hvis du ikke har noe problemer med at batteriet ditt blir flatt, så tror jeg også batteriet ditt er OK!

Hvis du hele tiden har lite strøm når du skal starte og sånne ting, med den ladinga så tror jeg du burde bytte batteri..

 

Hvis alt det over er i orden, så er nok vinduspusser motoren din defekt, eller vinduspusser mekaniskmen irret rustet delvis fast, slik at motoren ikke klarer og dra den skikkelig rundt...

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AlpejoHn

Men hva i svarteste kan være galt da da ? En fyr her som mente at det skulle lade ca 15 volt.. men vet ikke jeg..

 

Kan det være batteriet som er slapt da ? virker jo som d funker fint :/

 

Etter å ha laddet det med ladder, så er det pigg et par starter så bjynder det å ikke funke så bra..

 

 

Hjelp :(

 

14.2V er vel det det egentlig skal være..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

det SKAL være 14.x men har du mer er det jo greit. men er fare for å ødelegge hjernen osv.. bremme opp ledningsnett ol.

 

men men. har sett biler med 18V spenning osv da så, som lading.. gammal bil that is..

 

jeg har bare en 14 volt regulator... så jeg ligger på 13,7 når alt av lys og strøm er på fullt.

 

men jeg vet om flere som har kjøpt 15volts regulator pga anlegg osv.. så når de setter alt av strøm de har på fullt havner den ikke under 14volt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med at batteriet er flatt.. det er bare dårlig spenning på det.. ikke nokk strøm med andre ord..

Det er bare at når jeg ladder det med ladder.. og så da er det veldi pigg å alt.. men etter en liten stund er det tilbake til det trege gamle.. og lyse dimmer når jeg bruker varmetråder varme apparat og liknende samtidig.. kan være at batteriet er dårlig da.. for jeg kjørte det tørt for ikke lenge siden.. var nesten heelt tomt for syre.. så fylte jeg på batteri vann.. men ble ikke mye bedre..

 

Muligt at det ble ødelagt da.. men skal ha meg nytt batteri uansett tror jeg.. må ha mer Amp.. har bare 55 nå trur jeg.. skal ha 78:op

 

Tusen takk for svar...!!! :D

 

Mvh!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår