Jafo Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 En av mine naboer kom hjem her en kveld, og en annen nabo's besøk hadde dristet seg til å parkere bilen sin halveis innpå min hjemkommende nabos plass. Min hjemkommende nabo er ganske hårsår på parkeringen sin, så han "legger seg på tuta", flere sånne 10 sekunders utgaver. Blir irritert og legger en lapp på ruta hans med hva jeg synes om sånn tuting klokka 10 om kvelden i et "barnsomt" boligfelt (Han er vel nesten eneste her uten barn..) Nå ett par dager senere kommer han, og mener han er i sin fulle rett, og mener "alle" naboene mangler respekt for plassen hans. (og ikke minst at jeg ikke kan klokka, siden den bare var 10 over halv.) og litt annet.. Så spørsmålet mitt er: Er det respektløst av han å "legge seg på tuta"? eg/eller er det respektløst av meg å skrive en lapp med hva jeg mener?? Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Du var i din fulle rett og legge en lapp i ruta hans! Kunne vel kanskje snakket med han istede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 det er jo den som parkerte på hannes plass som har skyld? forstår det jeg og hvis jeg plutselig skal parkere heime og der står en bil som er på besøk me naboen..men da ordner man ikke det me tuting..da ringer man på å sier i fra..ordner ikke det seg, og det fortsatt plager deg, så ringer du viking elr no å får bilen tauet vekk..så er det ordnet..verre er det da ikke ? om jeg har forstått situasjonen riktig da? Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Det er vel hans feil, siden du ikke skal bruke tuta til sånnt. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Originally posted by Vegard-SK ... Kunne vel kanskje snakket med han istede? Joa, ser i ettertid at det kanskje hadde vært mere smidig, men.. ringe på hos folk så sent på kvelden pleier vel vanligvis ikke å føre noe sted.. Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Originally posted by Jafo Joa, ser i ettertid at det kanskje hadde vært mere smidig, men.. ringe på hos folk så sent på kvelden pleier vel vanligvis ikke å føre noe sted.. Så lenge naboen har besøk så er de vel våkne og da burde det ikke være noe problem å ringe på og gi beskjed.Han mangler nok noen sosiale antenner når han istedenfor legger seg på fløyta. At du gir beskjed over fløytinga hans, får han ta til etterretning.Du har full rett til å gi beskjed. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 DU: gjorde ingen feil.. er jo ok å legge lapp i ruta om man oppfører seg slik som han der! og det er jo ikke for å være frekk du gjorde det.. men for å si fra/gjøre oppmerksom om saken! HAN: dreit seg ut her.. istedenfor å bare stoppe bilen,gå ut og ringe på døren til naboen, spørre om vedkommende kunne flytte bilen litt.. så hiver han seg på fløyta og vekker sikkert halve nabolaget.. ikke bra! DEN PARKERTE: her har vi han som skikkelig dreit seg ut.. istedenfor å parkere rett på en gang..så satte han i gang en kjede reaksjon som kan gå ut over et evt naboskap! så til alle som leser dette,tenk dere om når dere skal parkere.. og om noe slikt skjer dere.. ring på døren.. ikke fløyta på bilen.. det uansett hva klokken på døgnet det er! man kommer litt lengre ved høfflighet! (som ofterst hvertfall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 slikt løser man enkelt - ring tauebil. Henter du tauebil vinner du 1) Han som har parkert feil gjør ikke det igjen. 2) Naboen tipser alle som kommer om at "parkerer du der forsvinner bilen din" 3) Du får ut litt steam ved å se bilen bak på kranbilen :D Jeg er fullt klar over at parkerer jeg som en idiot kommer folk å tauer meg, slik er det bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xitius Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 glemmer vi å legge til "..mener jeg" i innleggene her ? :D du skulle bare knust frontruta med slegge, knust tutern på rattet...mener jeg ;) Siter Member Of Xgang Racing Team www.xgang.net Nissan 200sx s13 (vraket etter 12timer) *Mazda 626 2.0 i 16v (solgt) *BMW 318i( http://tinyurl.com/3dx3s ) *Nissan Bluebird Turbo(en uke) *Motorhispania Rx 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Kan hvem som helst bare ringe og be Viking/Falken/NAF komme og taue en bil? Sånn hvis noen parkerer slik at jeg ikke kommer meg inn i bilen, eller f.eks ikke kan komme meg ut av parkeringen, kan jeg bare få bilen til vedkommende tauet? Hva hvis jeg er irritert på naboen? Kan jeg få bilen hans tauet "på gøy"? :D Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Tuta skal vel bare brukes i nødsfall. Du får anmelde han da :) Men anngående parkeringa, så får man jo bot for å parkere over striper. Det jeg gjør om noen tar deler av parkeringen min, er å parkere helt tett inntil den feilparkerte bilen, så vedkommende må klatre gjennom hele bilen sin for å komme til førersetet :) Og huske skiltnummer, i tilfelle han lager noen riper eller noe sånt. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Minner meg om fredagen når jeg var på et kjøpesenter. Ser da at det er to flotte parkeringsplasser ledig helt framme ved inngangen, og det ligger en bil foran meg som også ser dette. Vi kjører da direkte dit, og hva gjør han, parkere nærmest på tvers av de TO parkeringsplassene. Følte at det kokte inni meg!! Fra og med nå kjører jeg med ferdig printa lapper til å legge på ruta: DU SUGER TIL Å PARKERE!!!! Jeg tenkte ikke så langt den dagen, så parkerte et annet sted som var 3 ganger så langt å gå. Ikke veldig synd på meg at jeg måtte gå litt lenger, men forbanna irriterans. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Hvis jeg hadde vært han "hjemkommende naboen" så hadde jeg parkert bak svinet som stod på plassen hans.. så han ikke kom ut.. så hadde jeg gått inn og lagt meg til å sove.. hehe :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by bmw-bergen Kan hvem som helst bare ringe og be Viking/Falken/NAF komme og taue en bil? Sånn hvis noen parkerer slik at jeg ikke kommer meg inn i bilen, eller f.eks ikke kan komme meg ut av parkeringen, kan jeg bare få bilen til vedkommende tauet? Hva hvis jeg er irritert på naboen? Kan jeg få bilen hans tauet "på gøy"? :D Nei. Det kalles selvtekt og er ulovlig. Men med riktig skilting på plassen kan du gjøre det. Det skal være en stor "P" og undertekst at "uvedkommende biler borttaues". ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg