Gå til innhold

GT-R selges

Ranger emnet


R666

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Puff

Da har jeg lagt ut bilen igjen, denne gangen med andre bilder :)

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=628125

 

Er ikke så jævli flink til å ta bilder, men kan sende flere bilder, om noen skulle være inntressert da:)

 

Zwan : møtte jeg deg for noen dager siden ved roseby???

 

Stemmer bra det. :)

Hadde tenkt å slenge meg etter, men hadde det litt travelt den dagen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by TP Racing

 

Nå er det vel på tide du forteller åssn den nye turboen din fungerer :)

 

Dsc00050.jpg

 

Dsc00044.jpg

 

Dsc00045.jpg

 

Dsc00053.jpg

 

Dsc00047.jpg

 

Tok noen bilder med mobilen i sted, litt dårlig kvalitet men.. Luringene på Mazda i Molde har tydeligvis tenkt mest økonomi, og satt inn "ikke-rustfrie"-turborør, og det er jo fornuftig å sette inn rett under luftinntakene på panseret.. :rolleyes:

Forventer meg nye, rustfrie rør ja..

Har kjørt inn turboen v/ 0,5 bars trykk i ca. en måned nå, så til neste helg blir det montert boostcontroller og justèrt opp trykket til 1.3 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser spennende ut :)

 

Men for all del, prøv deg på en bar først. Du vet ikke om denne leverer mere luft enn den gamle turboen, og da kan 1.3 bar bety motorhavari :) Bedre føre var enn etter snar, er det ikke det man sier da? Hvis du ikke har katalysator kan du ta noen testkjøringer med bredbåndslambda, så får du se når motoren begynner å gå magert. Da vet du ihvertfall hvilket trykk du bør kjøre på :) Si fra om dette skulle være interessant, kjenner en som har skikkelig bredbåndslambda liggende :)

 

Originally posted by Zwan

 

Dsc00050.jpg

 

Dsc00044.jpg

 

Dsc00045.jpg

 

Dsc00053.jpg

 

Dsc00047.jpg

 

Tok noen bilder med mobilen i sted, litt dårlig kvalitet men.. Luringene på Mazda i Molde har tydeligvis tenkt mest økonomi, og satt inn "ikke-rustfrie"-turborør, og det er jo fornuftig å sette inn rett under luftinntakene på panseret.. :rolleyes:

Forventer meg nye, rustfrie rør ja..

Har kjørt inn turboen v/ 0,5 bars trykk i ca. en måned nå, så til neste helg blir det montert boostcontroller og justèrt opp trykket til 1.3 bar.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Dette ser spennende ut :)

 

Men for all del, prøv deg på en bar først. Du vet ikke om denne leverer mere luft enn den gamle turboen, og da kan 1.3 bar bety motorhavari :) Bedre føre var enn etter snar, er det ikke det man sier da? Hvis du ikke har katalysator kan du ta noen testkjøringer med bredbåndslambda, så får du se når motoren begynner å gå magert. Da vet du ihvertfall hvilket trykk du bør kjøre på :) Si fra om dette skulle være interessant, kjenner en som har skikkelig bredbåndslambda liggende :)

 

 

Det kommer nok uansett til å bli gått forsiktig frem. Mest sannsynlig så blir bilen satt inn på merkeverksted for å få skrudd opp trykket litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

 

Det kommer nok uansett til å bli gått forsiktig frem. Mest sannsynlig så blir bilen satt inn på merkeverksted for å få skrudd opp trykket litt. :)

 

Hmm, jeg vet ikke helt om jeg ville gjort det. De fleste entusiaster skyr merkeverksteder som pesten, og det ofte en god grunn til det. Uansett, jeg tviler litt på at merkeverkstedet har erfaring med å testkjøre en bil med bredbåndslamba i forbindelse med oppjustering av ladetrykk. Dette er jo egentlig tuning-arbeid, og faller dermed litt utenfor kompetanseområdet til et "vanlig" bilverksted. Om du ikke tør gjøre det selv vil jeg anbefale deg å overlate det til noen som har den nødvendige kompetansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

 

Det kommer nok uansett til å bli gått forsiktig frem. Mest sannsynlig så blir bilen satt inn på merkeverksted for å få skrudd opp trykket litt. :)

 

Vær så snill å ikke sett den inn hos mazda i molde.. pliiis.

Var innom der en gang jeg fikk fjusking på 5 t r.p.m, der mente de at jeg kjørte på for høyt turbo trykk. Dro hjem og skiftet plugger og bilen gikk som en klokke.

Annen gang, pussig tikking fra hjernen, alt verksmesteren hadde å komme med etter å ha sittet på og hørt var "ja det var en pussig lyd" og ikke noe mer. Har ikke satt min fot der siden.. Vet ikke helt om jeg ble mest skremt eller fornermet men samme kan det være.:rolleyes:

Støtter heller forslaget til TP Racing å ta deg en tur til kr.sund og sette på en bredbåndslamda. Der får du deg skikkelige rør også..! ;) Og ikke minst kort vei da! :)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her glemte jeg tydeligvis å logge meg inn med min egen konto :)

 

Originally posted by 911ruf

 

Hmm, jeg vet ikke helt om jeg ville gjort det. De fleste entusiaster skyr merkeverksteder som pesten, og det ofte en god grunn til det. Uansett, jeg tviler litt på at merkeverkstedet har erfaring med å testkjøre en bil med bredbåndslamba i forbindelse med oppjustering av ladetrykk. Dette er jo egentlig tuning-arbeid, og faller dermed litt utenfor kompetanseområdet til et "vanlig" bilverksted. Om du ikke tør gjøre det selv vil jeg anbefale deg å overlate det til noen som har den nødvendige kompetansen :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

 

Vær så snill å ikke sett den inn hos mazda i molde.. pliiis.

Var innom der en gang jeg fikk fjusking på 5 t r.p.m, der mente de at jeg kjørte på for høyt turbo trykk. Dro hjem og skiftet plugger og bilen gikk som en klokke.

Annen gang, pussig tikking fra hjernen, alt verksmesteren hadde å komme med etter å ha sittet på og hørt var "ja det var en pussig lyd" og ikke noe mer. Har ikke satt min fot der siden.. Vet ikke helt om jeg ble mest skremt eller fornermet men samme kan det være.:rolleyes:

Støtter heller forslaget til TP Racing å ta deg en tur til kr.sund og sette på en bredbåndslamda. Der får du deg skikkelige rør også..! ;) Og ikke minst kort vei da! :)

 

Du har forsåvidt rett i det. Er ikke så glad i den gjengen selv, heldigvis blir er det Nordvest bil som skal ta over Mazda i Molde nå.

Skal innom neste uke og få skiftet registerreim, samt at de har lovt meg nye rør. Fant du forresten ut hva den tikkinga i hjernen kom fra?

Godt mulig det heller blir en tur til Kr.sund. :rolleyes:

Trond, du har pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Var et lynnedslag som var innom å hilste på modemet mitt rett etter jul så har ikke hatt nett på ei stund grinchy

 

Bilen ble solgt jævli billig ( bytta den inn) Nå står den til salgs på Molde Motor i Molde da slevfølgelig doh

 

Ble en ganske normal bil til slutt..... Saab 9-5 Estate 2.0T litt mere komfort bil en den forrige. Skinnseter, cruise controll, automatisk klima å +++++ hapyhappy

 

Stor forskjell på kjøreegenskaper å ytelser da, 9-5'n har bare 205hk (BSR chip), men litt over 300 Nm da yummy !! Selv med gule koni å 17"felger tror jeg den vil bli liggende langt etter Mazda'n (savner den ja) :eek:

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår