Gå til innhold

bøtene blir 30% dyrere..

Ranger emnet

blixanio

Anbefalte innlegg

Originally posted by Schlasken

samme det egentlig.. jeg skulle bare pirke litt på Blixanio.. Kjenner han vettu ;) da må man få låv til å klage litt :D

ps. blix, ble det noe mer med helene etter at jeg dro eller? ;)

samma det ja :) poenget var at bøtene blir dyrere..

helene?? hva mener du..? :eek: *husker ikke*

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Ikke akkurat en stor overraskelse, hva med årsavgifta da?

Den har jo steget jevnt og trutt hvert jævla år, husker den gangen årsavgifta var på rundt 1500kr jeg.. mimre mimre....;)

For personbiler, varebiler og noe annet rask: 2360,- -- det er en økning på kun 50,- (er vel ikke så ille i forhold til hvordan alt annet øker). Det mest gledelige (ihvertfall for en del) er at avgifta for MC går ned fra 1820,- til 1180,- -- det var på tide IMHO.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Sjansen for å bli tatt for trimma moped er lik 0%.

nåja.. jeg ble stoppa i teknisk kontroll jeg.. de kappet skiltene mine og gav meg en mangellapp.. godt det var biltilsynet og ikke politiet, da biltilsynet ikke kan gi bøter. dem sa dem skulle vurdere å anmelde meg men jeg har ikke hørt noe fra dem :)

her i høst en gang hadde politiet "razzia", dem stoppet ALLE mopeder på vei til skolen å skjekket dem på rulle om dem var trimmet. var et par kamerater som fikk 1500,- i bot...

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Sjansen for å bli tatt er nok prosentvis større i Sandefjord enn i Asker og Bærum.

Her har politiet sin fulle hyre med drammensere som bryter seg inn i alt mulig til alle døgnets tider.

Enig i det. Har kjørt siden sommeren 01 med en moped som høres ut som en potte-løs crosser uten å ha blitt stoppa. Har hørt om noen kontroller, men de er ikke særlig aggresive her.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at enkelte ting ikke endres til det verre. Rundt 1990 kjørte også jeg moped. En Yamaha DT50 80cc. Gjorde lett 80-90km/t. Ble ikke stoppet én gang iløpet av to år.

UP har så å si ikke fartskontroller her engang. E18 mellom Lier og Bærum er rene Disneyland for råkjørere. Jeg som praktisk talt er nabo til motorveien vet hva jeg snakker om. Hører titt og ofte både biler og sykler kommer forbi i et helvetes tempo, men ikke en UP er å se.

Så vil du blåse ren motoren en gang for alle, kom til Asker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider