Gå til innhold

motor hopper over en tenning på 3500rpm! Why?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Walla, har ett utrolig irriterende problem! Når jeg girer i 2. gir med full gass opp til f.eks. 5000rpm så virker det som motoren hopper over en tenning på 3500rpm. Motoren gir ett kraftig rykk og så går den opp til 4200rpm så skjer det samme. Dette skjer skjeldent på 2. gir men på 3. 4. 5. gir skjer det alltid på 3500-4200-5000 rpm.

Har stilt tenningen på 0.8" forrtenning som den skal ha men fremdeles rykker den på de rpm'ene jeg beskrev over.

Hva er gale? noen som har hatt samme problem? trenger seriøs hjelp før jeg sliter ihjel motor festene av de kraftige rykkene :(

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulige feil kan være:

-Luftmengdemåler

- Lambda sonde

- Gass spjeld

- Bensintrykk

- Styre enhet

- Manifoiltrykks føler?

Dette er hvertfall noen muligheter som jeg vet kan gi slike symtomer...

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Har stilt tenningen på 0.8" forrtenning som den skal ha men fremdeles rykker den på de rpm'ene jeg beskrev over.

Hvis du stilt tenningen på null komma åtte tommer fortenning så skjønner jeg at den ikke funker som den skal... :D

Men seriøst, litt info om bilen hadde vært greit. Du skriver jo ikke hvilken bil det er engang. Ser det står en colt øverst i signaturen din, går ut ifra at det er den. Skjer det på nøyaktig samme turtall hver gang? Er det forgasser eller innsprut?

Et tips for å unngå at motorfestene ryker er å ikke gi full gass hele tiden.

Hvis det innsprut, og det skjer på nøyaktig samme rpm hver gang vil jeg anta at det er bare luft mengde/massemåler, hjerne og tenningsluttrinn som har "makt" til å gjøre dette.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Hvis du stilt tenningen på null komma åtte tommer fortenning så skjønner jeg at den ikke funker som den skal... :D

Men seriøst, litt info om bilen hadde vært greit. Du skriver jo ikke hvilken bil det er engang. Ser det står en colt øverst i signaturen din, går ut ifra at det er den. Skjer det på nøyaktig samme turtall hver gang? Er det forgasser eller innsprut?

Et tips for å unngå at motorfestene ryker er å ikke gi full gass hele tiden.

Hvis det innsprut, og det skjer på nøyaktig samme rpm hver gang vil jeg anta at det er bare luft mengde/massemåler, hjerne og tenningsluttrinn som har "makt" til å gjøre dette.

¨

Hehe, sorry da, det er en Colt turbo 88mod - innsprøytning ja.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider