Gå til innhold

Min nye bil: 2000mod BMW 320i E46

Ranger emnet

e-36 burnout

Anbefalte innlegg

trenger ikke melde fra om det nei. Man kan trimme en bil inntil 7% uten å bet avgifter tror jeg (etter 96)

Hva som er best av luftfilter er litt vanskelig å si tror jeg..Men hvis du lager et bra oppsett til et filter som er åpent, altså at den får rikelig med kaldluft og mest mulig isolert fra motoren så gir nok det best effekt. Et åpent filter uten varmeskydd gjør at bilen bare går dårligere..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BMW-328

ikke helt praktisk på vintern vel?:) Greit med gummimatter da..

Heldigvis snør og regner det lite i Bergen.

Jeg har alltid hatt tøymatter og det fungerer helt greit. Jeg støvsuger dem av og til. Hvis det kommer en omfattende flekk som ikke vil la seg fjerne så kjøper jeg nye matter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Hyggelig å ha flere å diskutere e46-problemer med :)

Hva mener du med "nye frontlykter i facelift-look"?

Og skal du style bilen, gå for mtechII. Mtech sideskjørtene er imidlertid såpass like de originale at de ikke er verd pengene. Begynn for guds skyld ikke å surre med wannabe-m3 fangere fra Rieger.

Hvite blinklys er sannsynligvis den rimeligste måten å få bilen til å se 2-3 ganger penere ut.

Lykke til!

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Hva måtte du gi for bilen?

Det holder jeg helst for meg selv, men et sted mellom 210-230 for et strøkent og velholdt eksemplar er ikke urealistisk for å si det sånn...

Originally posted by JuIius

Du må kjøpe beige tøymatter som du bestiller på f.eks på Jæger. Dette gir bilen det lille ekstra. Vakker bil.

Takk for det :) Har tenkt litt på det, og tror du har rett i at det blir prikken over i-en...

Originally posted by JuIius

Heldigvis snør og regner det lite i Bergen.

Jeg har alltid hatt tøymatter og det fungerer helt greit. Jeg støvsuger dem av og til. Hvis det kommer en omfattende flekk som ikke vil la seg fjerne så kjøper jeg nye matter

Nå kan du ikke komme her og si at det regner lite i Bergen, men snøen kan jeg gå med på :rolleyes: Men omfattende flekker kan taes med biotex eller det der vanish produktet, som bl.a selges på Rema. Min far hadde testet det på rødvinsflekk på lyst teppe, og det hadde funket som f det...

En annen ting... hvordan tror dere det hadde blitt med noe toning/soting av rutene på denne bilen? Er det fy fy på denne bilen, eller ville det blitt bra? Jeg er som dere kanskje skjønner litt opptatt av at bilen skal bli stilfult kul, og ikke sånn "råneprosjekt"-aktig-king-of-the-road-wannabe...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

En annen ting... hvordan tror dere det hadde blitt med noe toning/soting av rutene på denne bilen? Er det fy fy på denne bilen, eller ville det blitt bra? Jeg er som dere kanskje skjønner litt opptatt av at bilen skal bli stilfult kul, og ikke sånn "råneprosjekt"-aktig-king-of-the-road-wannabe...

Jeg ville/har ikke prioritert det. Synes ikke det er verd pengene hvis det skal gjøres skikkelig.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

Gratulerer med ny bil! Hyggelig å ha flere å diskutere e46-problemer med :)

Hva mener du med "nye frontlykter i facelift-look"?

Og skal du style bilen, gå for mtechII. Mtech sideskjørtene er imidlertid såpass like de originale at de ikke er verd pengene. Begynn for guds skyld ikke å surre med wannabe-m3 fangere fra Rieger.

Hvite blinklys er sannsynligvis den rimeligste måten å få bilen til å se 2-3 ganger penere ut.

Lykke til!

Takk for tipsene... Har også tenkt å gå for MtechII... Blir ikke noe overkill, selv om jeg tror jeg vil driste meg til å sette på øyelokk, det får bilen til å se skikkelig sint ut forfra... Det med å droppe sideskjørt... hvis du ser TRYKK HER ser du at de har originalt M-tech2 styling sett til e46 til litt over 9000,- danske kroner. Dette inkl front, side og hekkskjørt, inkl gitter, tåkelys, innsats bak. Ikke noe dårlig tilbud, så det er liten vits i å droppe sideskjørt, da det blir like dyrt for meg å kjøpe enkeltproduktene hver for seg...

Skal muligens også gå for M-tech spoileren som de har der (den m3 e46 spoileren).

Med "nye frontlykter med facelift look" mener jeg disse:

image_3743_big.jpg

Mao fancy uttryk for angeleyes. :) Du finner også bilder av blinklys og baklykt jeg skal ha HER

Lyktene og blinkere og alt kommer etter at snø og is og jævelskap er vekke. Ville vært utrolig kjipt å kjøpt nye lykter og fått grus/is som traff de og laget merker i de... venter til den tørre rene asfalten er framme igjen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

Fine lykter, men det er ikke facelift lykter. Ingen E46 kom org med angel eyes lykter.

Skal du ha den looken tror jeg du må bytte mye mer enn bare lyktene.. Er ikke sikker men..

Er ikke den looken jeg er ute etter... jeg synes fronten på min er finere jeg :) og du har helt rett i at e46 ikke kommer org med angeleyes, men når schmiedmann skriver faceliftlykter så sikter de til 5-serien sin facelift, og dermed blir disse facelift look lykter :) kanskje litt tungvint bruk av ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

You name it, it got it... bortsett fra PDC da, og sportseter, men det trengs ikke, har bare lov å kjøre i opp til 80km/t i Bergensområdet, så setene er gode nok de ;)

Trodde ikke man kjøpte e46 uten sportsseter jeg. De er jo så utrolig digge :)

Uansett, grattis med ny bil :) e46 er absolutt en av biltypene jeg skal kikke etter til våren. Men har lyst til å vente til nye 3-serien kommer, for da regner jeg med et større fall i e46 prisene.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider