Gå til innhold

Min nye bil: 2000mod BMW 320i E46

Ranger emnet


e-36 burnout

Anbefalte innlegg

Originally posted by bmw-bergen

 

Takk for tipsene... Har også tenkt å gå for MtechII... Blir ikke noe overkill, selv om jeg tror jeg vil driste meg til å sette på øyelokk, det får bilen til å se skikkelig sint ut forfra... Det med å droppe sideskjørt... hvis du ser TRYKK HER ser du at de har originalt M-tech2 styling sett til e46 til litt over 9000,- danske kroner. Dette inkl front, side og hekkskjørt, inkl gitter, tåkelys, innsats bak. Ikke noe dårlig tilbud, så det er liten vits i å droppe sideskjørt, da det blir like dyrt for meg å kjøpe enkeltproduktene hver for seg...

 

Skal muligens også gå for M-tech spoileren som de har der (den m3 e46 spoileren).

 

Med "nye frontlykter med facelift look" mener jeg disse:

image_3743_big.jpg

Mao fancy uttryk for angeleyes. :) Du finner også bilder av blinklys og baklykt jeg skal ha HER

 

Lyktene og blinkere og alt kommer etter at snø og is og jævelskap er vekke. Ville vært utrolig kjipt å kjøpt nye lykter og fått grus/is som traff de og laget merker i de... venter til den tørre rene asfalten er framme igjen jeg :)

 

Føler du er på rett kjøl. Bare husk at alle delene må lakkeres og monteres $.

 

De lyktene foran kan jeg ikke uttale meg om, men vet bare at det finnes mye jalla parklysringer i omløp. Spesielt til e36. Ser imidlertid at de lyktene det er bilde av har prosjektor-nærlys. Er dette halogen-prosjektorer?

 

På min bil har jeg wheelpower phosphyre halos. Disse lyser veldig klart (6000Kelvin). De kan også fjernstyres av og på fra nøkkelen, samt monteres slik at de fader ut sammen med interiørbelysningen.

 

Imidlertid vanskelig å ta gode bilder av dem.

 

187_8754.jpg

 

front.jpg

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Øyvind.H

 

Trodde ikke man kjøpte e46 uten sportsseter jeg. De er jo så utrolig digge :)

 

Uansett, grattis med ny bil :) e46 er absolutt en av biltypene jeg skal kikke etter til våren. Men har lyst til å vente til nye 3-serien kommer, for da regner jeg med et større fall i e46 prisene.

 

Sportseter er digg det, men når man kjøper bruktbil og ikke har penger til å gå til forhandler å kjøpe ny bil og sette x nedover listen på alt ekstrautstyr, for man gå med på at bilen mangler noe... jeg gikk med på at sportsetene skulle mangle, og har faktisk ikke angret et sekund på det...

 

Ang prisene, tviler jeg på at det krakket kommer så tidlig som du vil ha det til... Kommer tidligst om 2 år tror jeg... Gidder du vente så lenge på noe såååå digg??? :D

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

 

Føler du er på rett kjøl. Bare husk at alle delene må lakkeres og monteres $.

 

De lyktene foran kan jeg ikke uttale meg om, men vet bare at det finnes mye jalla parklysringer i omløp. Spesielt til e36. Ser imidlertid at de lyktene det er bilde av har prosjektor-nærlys. Er dette halogen-prosjektorer?

 

På min bil har jeg wheelpower phosphyre halos. Disse lyser veldig klart (6000Kelvin). De kan også fjernstyres av og på fra nøkkelen, samt monteres slik at de fader ut sammen med interiørbelysningen.

 

Imidlertid vanskelig å ta gode bilder av dem.

 

Tviler på at Schmiedmann (tidligere BMW Spesialisten) sine produkter er jalla lykter... Se på e36 sine angeleyes som de selger... Er enten inpro eller hella du kan velge mellom...

 

Jeg har sett lyktene dine, vi hadde en diskusjon om dem for en god stund tilbake hvis du husker det ;) Men jeg fant ut at dette er løse ringer som må monteres i original lykten? Jeg liker av en eller annen grunn ikke den løsningen. Jeg innbiller meg at det er større sjanse for at det blir bra resultat hvis du kjører sånn "komplett lykt" løsning. Jeg er ute etter noe som lyser hvitt/blått, så det ligner mest mulig på xenon...

 

Men den Xenon interiørpakken tror jeg er kul å ha... anbefales den?

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

 

Tviler på at Schmiedmann (tidligere BMW Spesialisten) sine produkter er jalla lykter... Se på e36 sine angeleyes som de selger... Er enten inpro eller hella du kan velge mellom...

 

Jeg har sett lyktene dine, vi hadde en diskusjon om dem for en god stund tilbake hvis du husker det ;)

 

Jepp :)

 

Men jeg fant ut at dette er løse ringer som må monteres i original lykten? Jeg liker av en eller annen grunn ikke den løsningen. Jeg innbiller meg at det er større sjanse for at det blir bra resultat hvis du kjører sånn "komplett lykt" løsning. Jeg er ute etter noe som lyser hvitt/blått, så det ligner mest mulig på xenon...

 

Men den Xenon interiørpakken tror jeg er kul å ha... anbefales den?

 

Jepp, ringene er løse og må festes inne i den originale lykta. Krever ingen spesielle ferdigheter, ingen modifisering, og kan lett fjernes uten spor.

 

De lyser imidlertid veldig skarpt. BMWs standard xenon-pærer lyser 4300kelvin, disse ringene lyser 6000kelvin (skarpt, hvitt/blålig/lilla) hvilket gjør at de også er synlige i dagslys.

 

Xenon-interiørpærene har nettopp kommet i en oppgradert versjon. De gir et mye skarpere hvitt lys (med blåskjær) lys i kupeen. Følger også med pærer til skiltlys, bagasjerom, hanskerom, parklys osv. Lyser altså ikke råne-blått, bare skarpere/hvitere. Jeg synes personlig den lyser opp kupeen på en litt mer attraktiv måte.

 

xteckit.JPG

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Ang prisene, tviler jeg på at det krakket kommer så tidlig som du vil ha det til... Kommer tidligst om 2 år tror jeg... Gidder du vente så lenge på noe såååå digg??? :D

 

I forhold til sportsseter, så skjønner jeg poenget ditt. Man kan ikk e alltid få alt man vil ha :)

 

Men anngående prisene, tror jeg nok de vil noe når den nye modellen lanseres. Det vil da bli greit reduserte priser på utgående modell, som igjen leggger press på bruktbilenes priser. Ikke noe krakk, men rabatter på hvertfall 20-30.000,- er ikke uvanlig på utgående modeller.

Størrelsen på fallet, vil også være avhengig av hvor radikal den nye treeren blir. Blir den som gammel og ny femmer, så kan det bli serdeles gunstig for meg å vente.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

 

I forhold til sportsseter, så skjønner jeg poenget ditt. Man kan ikk e alltid få alt man vil ha :)

 

Men anngående prisene, tror jeg nok de vil noe når den nye modellen lanseres. Det vil da bli greit reduserte priser på utgående modell, som igjen leggger press på bruktbilenes priser. Ikke noe krakk, men rabatter på hvertfall 20-30.000,- er ikke uvanlig på utgående modeller.

Størrelsen på fallet, vil også være avhengig av hvor radikal den nye treeren blir. Blir den som gammel og ny femmer, så kan det bli serdeles gunstig for meg å vente.

 

Helt enig, men de 20-30000 kan du fint prute idag også, i og med at det idag er vanskelig å få solgt biler... kjøpers marked... Men jeg er helt enig i resonnementet...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

 

Jepp, ringene er løse og må festes inne i den originale lykta. Krever ingen spesielle ferdigheter, ingen modifisering, og kan lett fjernes uten spor.

 

Hvordan er det med at de sitter greit? Jeg tenker... løse ringer... "ligger de og slenger" inni lykten? ville sett meget jalla ut...

 

Originally posted by Kilronan

De lyser imidlertid veldig skarpt. BMWs standard xenon-pærer lyser 4300kelvin, disse ringene lyser 6000kelvin (skarpt, hvitt/blålig/lilla) hvilket gjør at de også er synlige i dagslys.

 

Dette kan jo både være positivt og negativt... de er synlig om dagen, ok positivt... de lyser meget skarpt... hm, jeg blir skeptisk... er disse godkjent til bruk i norge? vil jeg bli stoppet ved neste tekniske kontroll? du skjønner sikkert tankegangen min....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Hvordan går egentlig 320`n? Har bare kjørt den i cab versjon.

Lurer på om 2,3l motoren er kraft nok, eller om jeg må bevege meg opp på 323. Cab`en gikk passe bra, men den veier jo litt mer enn sedan/coupè.

 

Jeg var vant til en 318i, og denne går som en kule i forhold. For meg holder det lenge, selv om det kommer effektanlegg, filter osv...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Hvordan er det med at de sitter greit? Jeg tenker... løse ringer... "ligger de og slenger" inni lykten? ville sett meget jalla ut..

 

Ringene har en festeanordning som klipser dem fast i toppen av lykta. De sitter altså 100% fast.

 

Dette kan jo både være positivt og negativt... de er synlig om dagen, ok positivt... de lyser meget skarpt... hm, jeg blir skeptisk... er disse godkjent til bruk i norge? vil jeg bli stoppet ved neste tekniske kontroll? du skjønner sikkert tankegangen min....

 

De lyser skarpt, dvs. en del skarpere enn f.eks standard 5-serie (som jo lyser ganske svakt gul-aktig), men på ingen måte så skarpt at de lager trøbbel. De blender altså ikke på noen som helst måte. Lyser altså ikke opp veien foran bilen mer enn vanlige parklys.

 

Det er prøvd ut mange forskjellige måter å lage slike ringer på, mange bruker LED teknologi (en diode i hver ende av "ringen") som gir et ganske svakt lys. I dette settet er det selve ringen som lyser. Dette gjør at hele ringen er jevnt og godt opplyst.

 

Det finnes vel ingen norsk godkjenning. Finnes det forresten for Schmiedmann-lyktene? Hadde forresten nettopp bilen på EU-kontroll uten anmerkninger. Aldri blitt stoppet i noen kontroll.

 

Forøvrig er settet 100% plug&play og krever ingen andre verktøy enn dem du finner i bagasjelokket. Kablingen er gjennomført profesjonell og settet er vel utprøvd.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

Det finnes vel ingen norsk godkjenning. Finnes det forresten for Schmiedmann-lyktene? Hadde forresten nettopp bilen på EU-kontroll uten anmerkninger. Aldri blitt stoppet i noen kontroll.

 

Ok. Det var jo litt opplysende det innlegget ditt... om det foreligger godkjenning for schmiedmann sine lykter vet jeg ikke, men jeg går ut ifra de lever med tuv og da er det vel godkjent?

 

Jeg vet f.eks at inpro sine lykter er godkjente til bruk i norge... de leveres med tuv papirer....

 

Men de ringene dine... de fungerer slik at alle alle fire ringer lyser (4 tomme ringer) når du står med parklys? Også når du tar på kjørelys, da "fylles" de to ytterste ringene? Se bildene:

4 tomme ringer:

DSCF0006.jpg

2 tomme og 2 fylte ringer:

DSCF0005.jpg

 

Takk BMW*Chris for bildene :D

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

2.3 liter i 320i? Etter hva jeg vet Kom den først som 2 liter med 150hk, så ble den 2.2 liter etter et årstall jeg ikke husker.. Da med 170hk. Samme motor som sitter i 520i E39.

 

Jeg gadd ikke kommentere det isted, jeg gikk ut ifra det var skrivefeil... men jeg tror det du sier stemmer... jeg vet at 320i får 170hk fra og med 2001 modellen...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Men de ringene dine... de fungerer slik at alle alle fire ringer lyser (4 tomme ringer) når du står med parklys? Også når du tar på kjørelys, da "fylles" de to ytterste ringene?

 

De kan kobles på flere forskjellige måter. Jeg har koblet dem slik at de lyser opp når jeg skrur på tenningen. Alle de andre lysene fungerer helt uavhengig og normalt som før. Dersom jeg skrur av nærlysene har jeg altså kun 4 lysende ringer.

 

Når Jeg stanser motoren og tar ut nøkkelen vil fortsatt ringene lyse ettersom de er koblet til interiørbelysningen (som jo slås på når motoren stanses). Lyset i ringene vil så fades ut samtidig med at interiørbelysningen fades ut Hvis jeg går ut av bilen og låser den med nøkkelen vil lyset i ringene fade ut i det jeg trykker på knappen. Når jeg så skal låse opp bilen med fjernkontrollen (nøkkelen) så vil også ringene lyse opp (på samme måte som interiørbelysningen).

 

Ikke så lett å forklare :)

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

 

De kan kobles på flere forskjellige måter. Jeg har koblet dem slik at de lyser opp når jeg skrur på tenningen. Alle de andre lysene fungerer helt uavhengig og normalt som før. Dersom jeg skrur av nærlysene har jeg altså kun 4 lysende ringer.

 

Så om jeg forstår deg rett, så er alle 4 ringene koblet på parklyset?

 

Originally posted by Kilronan

Når Jeg stanser motoren og tar ut nøkkelen vil fortsatt ringene lyse ettersom de er koblet til interiørbelysningen (som jo slås på når motoren stanses). Lyset i ringene vil så fades ut samtidig med at interiørbelysningen fades ut Hvis jeg går ut av bilen og låser den med nøkkelen vil lyset i ringene fade ut i det jeg trykker på knappen. Når jeg så skal låse opp bilen med fjernkontrollen (nøkkelen) så vil også ringene lyse opp (på samme måte som interiørbelysningen).

 

Ikke så lett å forklare :)

 

Eg tog 'an! :) Hvor mye kommer frakten på... Ser settet koster 380$ inkl enhanced pakke og remote kit... Så kommer vel norsk moms på 24%?

 

EDIT: Jeg glemte å spørre om de gir utslag på Checkcontrollen? jeg vil ikke ha noe som jeg må drive å nullstille checkcontrollen med hele tiden :)

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår