Gå til innhold

Min nye bil: 2000mod BMW 320i E46

Ranger emnet

e-36 burnout

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rage

2.3 liter i 320i? Etter hva jeg vet Kom den først som 2 liter med 150hk, så ble den 2.2 liter etter et årstall jeg ikke husker.. Da med 170hk. Samme motor som sitter i 520i E39.

Var 2,2`en som kom i 2001 jeg tenkte på (2171ccm). F.o.m. 2001 hadde e46 320i 2,2l med 170hk.

Cab`en jeg kjørte var 2004mod, så den hadde 170hk. Og den gikk sånn passe.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by bmw-bergen

Eg tog 'an! :) Hvor mye kommer frakten på... Ser settet koster 380$ inkl enhanced pakke og remote kit... Så kommer vel norsk moms på 24%?

Riktig. Tror frakten er $40. Og så må vel pakken fortolles (et par hundrelapper?)

Det blir litt kroner ja.

Er det toll fra danmark også forresten? Har du sjekket om den norske filialen http://www.motortechnik.no kan levere samme varer som Schmiedmann. Så bare at det var link til Motortechnik på forsiden av Schmiedmann.

EDIT: Jeg glemte å spørre om de gir utslag på Checkcontrollen? jeg vil ikke ha noe som jeg må drive å nullstille checkcontrollen med hele tiden :) [/b]

Nei, ringene gir ikke noe utslag. Men dersom du velger å ta ut standard-parklyspærene så vil det jo gi utslag. Kanskje bmw-forhandleren kan ordne dette.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

Er det toll fra danmark også forresten? Har du sjekket om den norske filialen http://www.motortechnik.no kan levere samme varer som Schmiedmann. Så bare at det var link til Motortechnik på forsiden av Schmiedmann.

Er nok toll fra danmark også, men det er som du sier Motortechnik som i prinsippet tar seg av alle bestillinger fra de sidene... det er akkurat samme varene, bare det at Schmiedmann har web med flere produkter lagt ut...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Var 2,2`en som kom i 2001 jeg tenkte på (2171ccm). F.o.m. 2001 hadde e46 320i 2,2l med 170hk.

Cab`en jeg kjørte var 2004mod, så den hadde 170hk. Og den gikk sånn passe.

Fins ikke 2004 323cab. Da var det 320 du kjørte. 2.2liter på 170hk.

x23 motorn har 2.5liter, 245nm og 170hk og går mye, mye bedre enn dagens 2.2liter på 170hk..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterfelgene kom på for noen uker siden, og idag fikk bilen en SKIKKELIG vask. Til tross for det berømte bergenske regnværet dristet jeg meg altså til å få vasket bilen. Hun trenger litt gnikking både her og der hun også inni mellom... hehe...

godbil4.jpg

Men så til saken.... Jeg oppdaget nemlig noe på venstre frontlykt. Det er akkurat som et hakk, men bare fra innsiden av glasset på en måte.. Skal det og gå ann? Steinsprut fra innsiden? :D

Slenger ut et par bilder av det, selv om du egentlig ikke kan se skaden på bildene.

hakk2.jpg

hakk.jpg

Spørsmålet er... Går det ann å bytte bare glasset, eller må hele frontlykten byttes ut? Dette blir igjen vesentlig for hvilken angeleyes jeg skal velge... skal jeg kjøpe løse ringer, eller komplett lykt? Dere skjønner problemstillingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har fått deg der =)

Synes kanskje Shadowline er en smule kulere, men om du ska kaste på noe annet i krom med tiden blir det kanskje kult...

Finnes det noe ettermonterbart alternativ til treinteriør? Synes det er litt vel bestefar\sosselook med treint.

Stylingen du har valgt blir nydelig, stilrent og vakkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er... Går det ann å bytte bare glasset, eller må hele frontlykten byttes ut? Dette blir igjen vesentlig for hvilken angeleyes jeg skal velge... skal jeg kjøpe løse ringer, eller komplett lykt? Dere skjønner problemstillingen...

Det går fint. Regn med å betale rundt 500 pr stk.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blugh

Pen bil du har fått deg der =)

Synes kanskje Shadowline er en smule kulere, men om du ska kaste på noe annet i krom med tiden blir det kanskje kult...

Finnes det noe ettermonterbart alternativ til treinteriør? Synes det er litt vel bestefar\sosselook med treint.

Stylingen du har valgt blir nydelig, stilrent og vakkert

Takk for det du... Jeg liker treinteriøret mitt jeg... Det oser klasse av det :) Når jeg så etter bil var kravet enten treint, eller sånn alu int... jeg ville ikke ha plastikk-crap... Så ble det tilfeldig med treint. Dessuten passer det så sinnsykt greit til skinninteriøret i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ndrz_318

Det går fint. Regn med å betale rundt 500 pr stk.

500,- pr glass vel? Regner med du ikke snakket om de løse ringene til angeleyes...

Er det vanskelig å få demontert lykten fra bilen, og er det noe spesielt vanskelig å få den fra hverandre, slik at jeg kan bytte selve glasset, og sette i angeleyes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500,- pr glass vel? Regner med du ikke snakket om de løse ringene til angeleyes...

Er det vanskelig å få demontert lykten fra bilen, og er det noe spesielt vanskelig å få den fra hverandre, slik at jeg kan bytte selve glasset, og sette i angeleyes?

Ja, 500 pr. glass. Dette utifra delepris på $42 i USA. Lyktene er ikke særlig vaskelig å demontere hverken fra bilen eller i seg selv. Da går jeg utifra at en har litt peiling på å skru i fra før av. NB! Husk at lyktene må justeres inn etterpå. Dette er det værste med det hele, ettersom en bør ha riktig utstyr for å få det riktig. Man kan får de sånn noenlunde på egenhånd, men helt 100% krever skikkelig måler.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykteglassene koster f.eks 259,- hos http://www.motortechnik.no Sannsynligvis er prisen ganske lik hos din lokale bmw-dealer.

Å skifte lykteglass er piece of cake. I hvertfall når du har gjort det en gang. Blinklyset må ut. Når du åpner panseret så ser du et hull rett over blinklyset. Bruk et skrujern e.l. til å trykke ned en "plastik-hendel" som holder lykta på plass. Når du holde denne nede er det bare å dra lykta ut.

På toppen av hovedlykta er det en slags pakning som er festet med 5 klips. Denne må av. På bunnen av hovedlykta er det en list som går under hele lykta og blinklyset. Denne må også av. Den sitter sikkert ganske godt fast, men den kan dras ut. Den er kun festet med plastik-klips.

Deretter er det bare å ta ut lykteglasset som også er festet med en del plastik-klips rundt hele lykta.

Dersom du har mye fukt inne i lykta ville jeg også bestillt ei ny pakning til å ha rundt lykteglasset.

Denne linken kan sikkert være til god hjelp.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kilronan

Lykteglassene koster f.eks 259,- hos http://www.motortechnik.no Sannsynligvis er prisen ganske lik hos din lokale bmw-dealer.

Å skifte lykteglass er piece of cake. I hvertfall når du har gjort det en gang. Blinklyset må ut. Når du åpner panseret så ser du et hull rett over blinklyset. Bruk et skrujern e.l. til å trykke ned en "plastik-hendel" som holder lykta på plass. Når du holde denne nede er det bare å dra lykta ut.

På toppen av hovedlykta er det en slags pakning som er festet med 5 klips. Denne må av. På bunnen av hovedlykta er det en list som går under hele lykta og blinklyset. Denne må også av. Den sitter sikkert ganske godt fast, men den kan dras ut. Den er kun festet med plastik-klips.

Deretter er det bare å ta ut lykteglasset som også er festet med en del plastik-klips rundt hele lykta.

Dersom du har mye fukt inne i lykta ville jeg også bestillt ei ny pakning til å ha rundt lykteglasset.

Denne linken kan sikkert være til god hjelp.

Jaggu meg... det var langt mer hjelp enn jeg forventet :) thanks a lot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilronan: Nok et spørsmål ang de angeleyesene :)

Når jeg har åpnet lykten for å få montert de angeleyesene (skjer vel en gang over nyttår, tenkte å gå for de som du har. Har lest en del på nettet, og de virker som det beste alternativet) vil det da i samme slengen vært plass inni lykten til å slenge inn et sånt titan-innsats?

image_788_big.jpg

image_1494_big.jpg

Mer info om produktet:

http://www.schmiedmann.com/DisplayProducts.aspx?SeriesID=9&ModelID=4&CategoryID=6&MediaType=Screen&DummyId=0#MpgAnchor10

Bla litt ned på siden...

Har litt lyst å få noe som ligner krom inn i frontlyktene også, da jeg tror jeg vil kjøre kromblink osv, kler krompakken som allerede er på bilen (les: kromgrill og krom rundt siderutene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider