Gå til innhold

Vw/Audi 1.8T 20v motor

Ranger emnet


Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Hvilke ombygninger må til for å få en sånn motor til å passe inn i en golf 2? Ikke bare for å få den NEDDI motorrommet, men for at alt av drivverk etc skal tåle den osv..

 

Hva koster en sånn motor?

 

Og er det lurere å skaffe seg en sådan enn å bygge videre på en 16v 1,8 Doch motor som orginalt står i Golf 2 Gti 16v, som allerede har 8,5:1 i kompresjonsforhold. Kjip K-jet innsprut etc.

 

Er det mere arbeid med enn 20v turbo motor enn en 16v motor som skal konverteres?

 

 

Noen som vet?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hvilke ombygninger må til for å få en sånn motor til å passe inn i en golf 2? Ikke bare for å få den NEDDI motorrommet, men for at alt av drivverk etc skal tåle den osv..

 

Hva koster en sånn motor?

 

Og er det lurere å skaffe seg en sådan enn å bygge videre på en 16v 1,8 Doch motor som orginalt står i Golf 2 Gti 16v, som allerede har 8,5:1 i kompresjonsforhold. Kjip K-jet innsprut etc.

 

Er det mere arbeid med enn 20v turbo motor enn en 16v motor som skal konverteres?

 

 

Noen som vet?

Drivverket skal tåle det???? Tåler ikke drivverket i Golfen en effektøkning på 11 HK???? Nei det gjør kanskje ikke det:D :D :D :D :D :D :D

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorn passer på goff2 motorfestene, så er det berre å plassere IC, strekke litt slanger/rør hit&dit, koble plagsom motorstyring og sikkert litt anna dilldall.

Har lyst på slik sjøl.

 

16V motorn er bedre når ein skal hente masse effekt.

 

 

Vakna opp til huset med det rare i i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke det største problemet å få inn 20v fysisk, men det er litt problemer med motorstyringa. Motorfester får en tak i tyskland. Startsperre, du må også ha instr.panel fra samme bil. Var med å monterte/ igangkjørte ett Autronic anlegg på en Golf1 med audi 20v turbo-motor.

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

 

Hvilken funksjon har den femte?

 

 

5 ventiler

 

 

Audi var først ute med serieproduserte 5-ventils motorer. Slike motorer kan leveres på alle Audimodellene og med to motor-alternativer; seksylindrede motorer med variable innsugningskanaler, og fire-sylindrede motorer der ikke innsugnings-kanalene er variable. Kort og godt består systemet av 3 innsugnings og 2 eksos-ventiler. Slik øker arealet på innsugnings- ventilene med hele 37 prosent i forhold til 4-ventilsteknikk.

 

5-ventilsteknikken sørger for maksimal inn- og utstrømning av luft-/drivstoffblanding og avgass. Motoren "puster" bedre inn og ut og dette gir optimal fylling av forbrennings-rommet. På denne måten får du fordelen av økt effekt over et bredt turtallregister, høyere effekt i øvre turtallsområde og lavere drivstofforbruk og avgassutslipp. 5- ventilsteknikk i kombinasjon med innsugningskanaler med variabel lengde er en ytterligere fordel for deg. Når innsuget er variabelt endres lengden på kanalene avhengig av motorens turtall og belastning. Lange innsugningskanaler gir høyt dreiemoment på lave turtall mens korte innsugningskanaler gir høyt dreiemoment på høye turtall. Du oppnår dermed resultatet høyere dreiemoment, lavere drivstofforbruk OG lavere utslipp!

 

 

Hentet fra : Audi's hjemmesider

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår