Gå til innhold

Sote baklys -leke med tanken...

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei...

Har tenkt å sote mine baklys sort siden jeg har en sort bil og synes dette passer bra sammen, men i den forbindelse har jeg lekt litt med tanken på å bare lime på solfilm på lyktene, slik man bruker for å sote vinduer..

Kan dette fungere, evnt har noen andre tips til måter å sote lys på og som samtidig går an å fjerne hvis politi/EU-kontroll krever det...

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å ta den "billige" måten først, kan du jo bare ta tynnstrømpebuksa te dama:D

de selges sotespray på mobilsentrum.no som jeg vet flere har brukt... det blir meget bra så lenge ikke tar mer enn 2-3 lag... får å fjerne sprayen kan man bruke lakkfjerner eller bremsevæske... (sikkert mere som tar lakk, men det er de jeg kom på i farta)

hvordan bil har du forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt sotespray fra Bilextra før. Og så brukte jeg neglelakkfjerner for å ta det vekk før EU-kontroll. Funket fint det. Og syntes at ikke det ble gale med den sprayen heller, egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Motip sin sotespray for lykter.

La vel mellom 14 og 17 lag eller noe, tynne lag vel å merke..

Etter det la jeg et par lag motip klarlakk.

Dette ble rimelig matt og fælt :(

Lurer på om det kanskje var for kaldt når jeg lakket det.. Noen som har peiling på andre grunner til matthet?

Har det noe å si at sprayboksen har ligget vært under 0 grader?

Må nesten fjerne det og prøve på ny, for svarte skal de være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

Bruk sotingsspray! Lakket selv to lag på lyktene på audien min, med glimrende resultat. birthday

HPIM1047.JPG

Edit: "Your text here, your text here.." Blæ!

Ring ring: hei onkel, BILnummer : xxxxxxxx har sota lyktene sine ulovlig....

babubabu - 5000,-

ØY, hvorfor bryr dere dere om eukontrollen, er bare å si at lyktene er kjøpt sånn ;)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prophets

Hvordan er det når man skal få lyktene røde?

Bruke spray da også eller? Noen nevnte å ha på ett lag med klarlakk, har det nmoe for seg?

du får osgå kjøpt rødtoning hos mobilsentrum.no...

trenger ikke klarlakk over... synes det blir best uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Jeg brukte Motip sin sotespray for lykter.

La vel mellom 14 og 17 lag eller noe, tynne lag vel å merke..

Etter det la jeg et par lag motip klarlakk.

Dette ble rimelig matt og fælt :(

Lurer på om det kanskje var for kaldt når jeg lakket det.. Noen som har peiling på andre grunner til matthet?

Har det noe å si at sprayboksen har ligget vært under 0 grader?

Må nesten fjerne det og prøve på ny, for svarte skal de være ;)

Hvis luft fuktigheten er for høy når du lakker blir resultatet misfarget og matt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider