Gå til innhold

Erfaringer med Mondeo 1.8 Ambiente st. vogn?

kula

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Trenger sårt litt hjelp her. Var og prøvekjørte en Mondeo 1.8 Ambiente 2001-modell i dag og ble umiddelbart dødsforelsket i bilen. Min eneste bekymring er at den har gått litt langt (eller??). Den har gått 154000km siden den ble registrert i September 2001. Den har vært brukt til langkjøring av en selger (ikke Taxi).

Noen som har erfaringer med denne bilen og eventuelt vet av noen svakheter som normalt dukker opp rundt denne kjørelengden? Alle servicer er fulgt opp på Ford-verksted og bilen er strøken slik den er nå.

Prisen er forøvrig 139.000,-

Noen som har noen kommentarer? Bør jeg slå til eller skal jeg bare glemme det? Prismessig tror jeg ikke det er så galt, men det blir fort dyrere dersom det viser seg at en Ford Mondeo er "utslitt" etter 200.000km

MVH

Thomas

"... A poor performance in the presence of beginners, leaves more of an impression than an excellent performance in the audience of Masters..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentaren. Har sjekka litt her og der, og det virker som det er et relativt trygt kjøp.

Men det er vel alltid en viss risiko inn i bildet når man kjøper brukt. (Men kjøper man ny, mister man jo garantert de 100.000,- man er redd for å miste når man kjøper brukt).

Men noen som har denne bilen da? Som kan gå go for den?

Ha en strålende dag alle sammen.

MVH

Thomas

"... A poor performance in the presence of beginners, leaves more of an impression than an excellent performance in the audience of Masters..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra mine hadde en 01 mod mondeo trend, sedan. Den var de veldi godt fornøyd med. Go å kjøre, og gikk relativt godt, for å være 1,8 m 125hk.

Så lenge alle servicer er fulgt til punkt og prikke, og det er mye langkjøring med i bildet, skulle det vel ikke være noen fare med å kjøpe nyere bruktbil.

Lykke til uansett

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kjøper om bilen har vært innkallt til rustkontroll i dører..

mondeo fra 2001 til august 2004 har feil kitt i dører som ofte fører til rust... Så ta en titt på undersiden av dørene.. er du heldig er ikke bilen berørt av rustproblemet.

Er du heldig så er bilen produsert så tidlig på året at du ikke har rustdører.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojoj, takk for et godt tips. Best å sjekke før jeg skriver under kontrakten i morgen tidlig :D

Gleder meg hemningsløst...

MVH

Thomas

MVH

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Spør kjøper om bilen har vært innkallt til rustkontroll i dører..

mondeo fra 2001 til august 2004 har feil kitt i dører som ofte fører til rust... Så ta en titt på undersiden av dørene.. er du heldig er ikke bilen berørt av rustproblemet.

Er du heldig så er bilen produsert så tidlig på året at du ikke har rustdører.

Er ikke noe problem uansett, bilen har 12 års rustgaranti! Er det rust, eller korrosjon som Ford kaller det, får du gratis rep! Kjekt med litt ny lakk en gang i blant..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt.

Var heldigvis ikke noe rust noe sted og er dødsfornøyd med bilen så langt :D

(Skal kanskje ikke så mye til når jeg har kjørt rundt i en Toyota Corolla 1992-modell den siste tiden:op )

Ha en fin kveld alle sammen.

MVH

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider