Excaliburz Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Jeg har et lite problem med tomgangen som dere sikkert har skjønt. Problemet er som følger. når motoren er kald er tomgangen helt fin(ligger på ca 850rpm), men jo varmere motoren blir, jo høyere blir tomgangen. Til slutt ender den opp på ca 1600rpm... Noen her som har no peiling på hva dette kan være eller? Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Virker som om en eller annen har kompansert for feiljustert "hurtig-tomgang" (choke-tomgang) med å stille opp den ordinære tomgangsskruen så mye at den går når den er kald...og når den blir varmere,går den bedre og bedre (derav den raske tomgangen når den er varm)...My guess,ihvertfall. :) Edit: Så nå at det var IS...da har jeg ikke noen god ide. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 spjeld føler? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 kan jo være noen som har justert på tomgangsskruen eller spjeldskruen, ev spjeldbryteren...., sjekk tomgangsregulator og pakninger til den.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strax Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 vet ikke om det er for sent.. men bedre sent en aldri !!! Jeg har en 2,0 L CL (DoCH) Og har slitt no så ...... med tomgangen ! Jeg byttet tomgangs regulator 2 ganger men til ingen faens nytte ! En MYE kukkeluring så åpna jeg spjeld huset. Tok ut spejldet. La det i tynner. I mellom tiden mens spjeldet god gjorde seg, så gjorde jeg rent hele spjeld huset. Det var masse skit å lort der =) Tynner + klut = rent !!! Så satt jeg alt på plass igjen + at jeg byttet gass waier. Nå fungerer alt som det skal. Min ligger stabilt på ca 900RPM. (woops,glemte å si det.) Jeg byttet gass waier fordi jeg måtte. Ikke pga tomgangen. Bare så det er sagt !!! Kevin Siter All klaring, er god klaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.