Gå til innhold

Tomgangsproblem

Excaliburz

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med tomgangen som dere sikkert har skjønt.

Problemet er som følger.

når motoren er kald er tomgangen helt fin(ligger på ca 850rpm), men jo varmere motoren blir, jo høyere blir tomgangen.

Til slutt ender den opp på ca 1600rpm...

Noen her som har no peiling på hva dette kan være eller?

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om en eller annen har kompansert for feiljustert "hurtig-tomgang" (choke-tomgang) med å stille opp den ordinære tomgangsskruen så mye at den går når den er kald...og når den blir varmere,går den bedre og bedre (derav den raske tomgangen når den er varm)...My guess,ihvertfall. :)

Edit: Så nå at det var IS...da har jeg ikke noen god ide.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

vet ikke om det er for sent.. men bedre sent en aldri !!!

Jeg har en 2,0 L CL (DoCH) Og har slitt no så ...... med tomgangen ! Jeg byttet tomgangs regulator 2 ganger men til ingen faens nytte ! En MYE kukkeluring så åpna jeg spjeld huset. Tok ut spejldet. La det i tynner. I mellom tiden mens spjeldet god gjorde seg, så gjorde jeg rent hele spjeld huset. Det var masse skit å lort der =) Tynner + klut = rent !!! Så satt jeg alt på plass igjen + at jeg byttet gass waier. Nå fungerer alt som det skal. Min ligger stabilt på ca 900RPM. (woops,glemte å si det.) Jeg byttet gass waier fordi jeg måtte. Ikke pga tomgangen. Bare så det er sagt !!!

Kevin

All klaring, er god klaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider