Mr.TransAm Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by Skidracer Missforstå meg rett... Jeg syns 77/78 er meget pene biler. Spesielt 77 SE. det er det nye sparemålet mitt faktisk! en 77 y81 (S/E) selger T/A en til våren og setter penger i banken til jeg er ferdig i militæret. kommer ut i midten av 07 da trans amen er veteran! (gleder meeeg!:D) Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Fra pimp, ja. Likte ikke alt de gjorde med den. (gitter fremme, lysekrone etc.) Men fargen er pen. Fikk frem linjene i karosseriet ganske bra. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by Skidracer Jeg syns nå 77/78 Firebird er pene biler, jeg da. Gullstripene på T/A er "litt" over the top da, men karosseriet i seg selv er fint. Shelby hadde også rimelig fin "styling". Ingen får lov å kalle en shelby stygg... Men den vinga til Daytona/Superbird..... Den .... er..... FÆL!! Bilen er tøff, vinga er tøff, men bilen er pokker ikke pen.... Syns forresten ikke biler skal ha vinger. De er ikke ment til å fly! Enig med deg. Jeg glemte visst noen biler....;) Jeg tenkte mer på endel dekaltrimmde "spesialutgaver" fra tidlig på 70-tallet og en 10 års tid fremover. Rullet endel forferdelige biler ut av amerikanske bilfabrikker den gangen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Hmm.. dette burde være en bil en enten liker eller ikke, men jeg klarer ikke å bestemme meg! Stilen er vel typisk 80-85 mote med laksetrapp, sidepipes, skjermbreddere, chrome felger, spoilere, sota ruter, endret lakk m.m. Tipper det er litt chrome og lakk under panseret samt under bilen også. Er klar over at dette ikke har vært på moten en stund, og jeg er på mange måter en orginal-freak. Men: På den tiden var jeg guttevalp, og leste alt av blader med Amcars. Førte loggbøker på alle (amerikanske) biler jeg så, og da var nevnte "options" store pluss i margen.... Vingen falt jeg dog ikke for, her vil jeg bare ha en integrert spoiler slik som orginalt . Egentlig mangler denne T/A'en litt for å bli ultra retro: Etter norske forhold burde den hatt rød candy, flake eller mirra-lakk, takluke, og litt motivlakk på panser eller bakluke. Streamer er vel ikke helt 80-tall. Enda større heving bak (hi-jackers), og rødlakkerte innerskjermer hadde vært helt tidsriktig, men gud så stygt. Chrommet bakakselkåpe og stars 'n stripes bensintank var ikke uvanlig å se på seriøst byggede biler på den tiden! På kontinentet (tyskland, Belgia osv..) har en mye slik styling av amcars enda, og skulle jeg ville hatt en slik retro style amcar i dag, ville jeg startet letingen på vestlandet...Har inntrykk av at de fleste hevede, opphårede 74-81 Camaroene har havnet der, og noen er holdt i like fint skikk som for 20 år siden! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 når vi er inne på 80 talls camaro: Husker noen andre enn mer en 1970 (tror det var det...) svart camaro helt uten styling, med blanke hjul, og Gale Banks twinturbo? var i amcar en gang på midten av 80 tallet. Hvis jeg skulle hatt tak i et av de gamle camarobyggene fra 80tallet, måtte det vært den! Etter hva jeg kan huske var alt på bilen svart. Den hadde understell som var bygget etter råd fra en som var regnet som en f-body gud på den tiden. Fjæringen var satt opp mykt etter hans råd. Bilen var ellers lav i BEGGE ender, selv om det ikke akkurat var mote. Utseende er etter min mening tidløst. Vet noen hva som skjedde med den? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Jeg tipper det er Børge Olsens fra Askøy sin Camaro du tenker på.Han kjørte med den en sesong eller to før den ble plukket ned igjen.Dette er vel 15-20 år siden.Børge har bilen fremdeles men han er nå Audi frelst.Driver eget firma og trimmer og herjer med VAG.Prøv å søk på BORacing eller noe sånt. Ellers er det nok lader bars på den første 77-78 Trans amen .Stiger er noe annet. Den røde Corvetten er nok bygget opp på midten av 80-tallet med stylig fra Ecklers. Så der er nok rice gutta som har kopiert amcargutta og ikke omvendt. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Stemmer det! Var den fra Askøy! Burde egentlig huske det, siden jeg egentlig er fra Askøy selv... Skikkelig tøff bil! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 V8power: Bare jeg som kaller ladderbars stiger... (Iom at ladder = stige) Syntes selv det ikke så ut som LB's, stikker så langt bakover på bildet, og ser for tykke ut. Ligner ikke noe jeg har sett under biler på Gardermoen hvertfall, men for all del - kan være jeg tar feil. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Camaro Cab: Denne bilen var i et Amcar en gang Men var da lilla og kvit. Fant den røde her: http://www.firebirdgallery.com/intlot6.htm Daggy: Bensintanken i Stars `n Stripes: Her er hjemmesida til eieren: http://www.black-trans-am.de/ V8 Power: Du mener vel "slapper bars"? Chevy 350: Kaller "ladder bars" stiger her også. tror det er vanlig. Enig med deg. Så for å fjerne all tvil la jeg til noen linker :D Hvordan går det med Chevellen? Her er "Stiger": http://store.summitracing.com/default.asp?target=eproduct.asp&N=120+4294925130+4294925129+302700&x=17&y=15 Her er "Slapper Bars": Søk på summit nr: LAK-21606 (fikk ikke linken til å funke) Noen uenig enda? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Camaro Cab: Denne bilen var i et Amcar en gang Men var da lilla og kvit. Husker den bilen, med fare for at noen blir fornærma, den gangen så bilen like jævli ut som den TransAmen tråden handler om. Hvis ikke jeg husker feil hadden den "skygge"lakering på alle bauer og kanter. Ingen som har bilde. Fant den røde her: http://www.firebirdgallery.com/intlot6.htm For sende denne mannen en mail. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg