Gå til innhold

Vectraen sultestreiker

Ranger emnet


Kubbikkåre

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg klarer ikke å fylle bensin på bilen. Det begynte for en ukes tid siden. Jeg fylte bensin som vanlig, men etter 10 Sek var det stopp. Akkurat som om tanken var full, noen den ikke var. Jeg stod og makket i ca 10 minutter, og klarte å få på bensin for 87 Kr. Dagen etter prøvde jeg igjen, i håp om at bilen bare hadde hatt en dårlig dag, men ikke tale om. Klarte å fylle 3 Liter før jeg ga opp. I dag skulle jeg fikse dette. Prøvde å blåse opp lufteslangen, men den virket helt fin. Tok ut det dumme "lokket" nede i påfyllingsrøret og varmet opp hele røret, samt lufteslangen i tilfelle det hadde noe med kulda å gjøre. Prøvde å stake opp påfyllingsrøret Med et bremserør i tilfelle det var noe som sperret der, og kjørte til bensinstasjonen. Men neida. I dag klarte jeg å fylle ca 10 Liter når jeg holdt pistolen slik at det var så vidt det rant bensin ut av den. Klarte flere ganger å få det til å renne over. Hva i svarte skal jeg gjøre for at bilen skal få tilbake matlysten???

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanknåla har kommet ned på rødfeltet, og nei, tankmåleren er ikke gåen, om ikke noen har tjuvkoblet bilen, og dratt og fylt opp tanken uten at jeg har visst om det, samtidig som at måleren har sluttet å virke. Ikke umulig, men ganske usannsynlig.

Når det gjelder posisjonen til pistolen, har jeg prøvd på alle måter, ser dessuten at bensinen kommer helt opp i røret. Den siger ned etter hvert, men det tar 15 - 20Min å fylle 10 Liter......

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Tanknåla har kommet ned på rødfeltet, og nei, tankmåleren er ikke gåen, om ikke noen har tjuvkoblet bilen, og dratt og fylt opp tanken uten at jeg har visst om det, samtidig som at måleren har sluttet å virke. Ikke umulig, men ganske usannsynlig.

Når det gjelder posisjonen til pistolen, har jeg prøvd på alle måter, ser dessuten at bensinen kommer helt opp i røret. Den siger ned etter hvert, men det tar 15 - 20Min å fylle 10 Liter......

 

oki...

 

men HUSK at det er lufteslanger på både RØRET og TANKEN...

 

hjalp brodern med samme problem... (hadde en rekord 2.2I)

 

det viste seg at slangen til tanken var gådd tett... men vi hadde da byttet alle slangene på rørdelen osv... uten at det hjalp..

 

ta å prøve å få bilen litt opp i lufta å sjekk om det er mye "dritt/sny" rundt tanken og slangene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å få den opp i lufta da, men ikke før i morgen, i oppvarmet garasje...

Var ikke klar over at der var flere slanger jeg, finner bare de to på røret, en for lufting og en fra kullfilteret. Står ikke noe spennende i Haynes boka heller. Kanskje jeg finner noe interessant i morgen da. Takker :)

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke sikkert at det er det som er problemet da, men det er verdt sjekken, sier no jeg...

 

lufteslangen til tanken sitter som regel festet på det høyeste punktet på tanken.. :rolleyes: kan være i nærheten av påfyllingsrøret...

 

men går bilen ordentlig... ikke noe fusking osv ???

 

(rekorden som hadde problemer stoppet pga det ble så stort vakum/sug i tanken at det ikke kom bensin frem til motoren... helt til vi løsnet på tanklokket... da hørte vi tanken fylltes med luft å bilen startet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være et visst vacuum i bensintanken pe denne bilen etter hva jeg har forstått, men jeg har ikke merket noe spesielt når jeg åpner tanklokket. Ser forresten i Haynesboka at de nevner tilstoppet tankventilasjon som en av mulige grunner til at motoren fusker, så det spørs om det ikke er en liten lur slange et sted som jeg ikke har sett. Får ta en skikkelig opprensking under der i morgen. Motoren småfusker litt den, jeg har ikke tenkt noe særlig over det, da den har passert 320000 Km. Har bare skiftet plugger, fordelerlokk, ledninger osv for å få den til å gå sånn noenlunde greit.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Det skal være et visst vacuum i bensintanken pe denne bilen etter hva jeg har forstått, men jeg har ikke merket noe spesielt når jeg åpner tanklokket. Ser forresten i Haynesboka at de nevner tilstoppet tankventilasjon som en av mulige grunner til at motoren fusker, så det spørs om det ikke er en liten lur slange et sted som jeg ikke har sett. Får ta en skikkelig opprensking under der i morgen. Motoren småfusker litt den, jeg har ikke tenkt noe særlig over det, da den har passert 320000 Km. Har bare skiftet plugger, fordelerlokk, ledninger osv for å få den til å gå sånn noenlunde greit.

 

det skal jo være vakum i slangene (tenker på tilførselsslangen og returslangen) som går fra tanken til motoren pga innspruten...;)

 

det skal helst ikke være vakum i selve tanken, derfor har man lufteslanger tank å rør:D

 

skulle vel bare mangle at det skulle oppstå noe etter hva den har rullet:D

 

offtopic:

pappa har en subaru legazy som har rullet ca 415000km:D måtte overhalle kassen ved ca 340000km... ellers har det blitt fulgt serviceboka når det gjelder reg reim, olje, plugger, filter osv:D så vedlikehold er VIKTIG for at en motor skal oppføre seg ordentlig... og gå pent...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pokker om jeg finner noe galt. Det er sikkert, som tidligere nevnt skjedd, det som var usannsynlig men ikke umulig, at noen har tjuvlånt bilen, og fylt opp tanken, samtidig som at tankmåleren har klikket..... Nå fyller jeg en reservekanne og kjører til den stopper..

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

(rekorden som hadde problemer stoppet pga det ble så stort vakum/sug i tanken at det ikke kom bensin frem til motoren... helt til vi løsnet på tanklokket... da hørte vi tanken fylltes med luft å bilen startet....)

Får meg til å tenke på en gang jeg glemte å åpne luftingen på bensintanken på en båt. Sånn bærbar 25liters. Her stoppet det gitt. Men ikke nok med det (det er jo vanlig), her så ble tanken bulket pga vakumet. Var litt moro.

 

Men back to topic. Prøvd å tint den opp slik at eventuell is/snø er forduftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland opp racefuel og kondensfjerner og 98 oktan i en kanne, så stiller du deg foran bilen og lokker den med denne coctailen. Da skarru se den gir labb..ehh hjul og vil ha:D

 

Nei, fra spøk til revolver, høres mye ut som røret er litt tett, eller luftinga er tett..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen inn på grava i dag. Sjekket alle slanger og rør, men alt så ut til å være i orden. Så den eneste muligheten jeg kan komme på, er at tanken MÅ være full. Litt vanskelig å sjekke dette, men det kan nesten høres slik ut når jeg gynger bilen frem og tilbake. Mulig at tankmåleren har vist mer og mer feil, slik at jeg ikke har merket at tanken har blitt fullere for hver gang. Men nå skal jeg kjøre et par dager uten å fylle mer, så får jeg se hva som skjer neste gang jeg prøver. Kan jo bli en positiv overraskelse, en full tank koster jo mer enn en bensinmåler. Kommer tilbake med rapport...

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da , jeg har banket i vei, men tanken er ganske flat, så det er ikke så enkelt å høre noe forskjell. Prøvde å stikke en tynn slange ned i den, gjennom tilkoblingen for lufteslangen og blåse for å høre når det begynte å boble. Det virket som om det var bensin ganske høyt opp i tanken, men der er jo så forbaska trangt under der at jeg er ikke helt sikker. Men det vil vise seg etter hvert. Har i alle fall plassert en full bensinkanne i bagasjerommet, og kjører en stund før jeg prøver å fylle på stasjonen. Takker for alle tips så langt. Kan forresten komme med et jeg også: Stå ikke under bensintanken i termojakke og koble fra slanger. Er svimmel ennå jeg:)

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår