Gå til innhold

E30 på vinterføre

Ranger emnet


bmw318

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av det andre innlegget om hvordan e36`n er på vinterføre. Vi må jo ha et om e30`n også =)

 

Mine erfaringer er mange, i og med at den er lett i rumpa gjøre det til at det ikke trengs mange hestene til for at man skal ha det litt morro på vinterføre.

 

Men å ligge bredt i høyere fart er jeg litt forsiktig med, jeg syns den rett å slett er veldig uforutsigbar (har blitt noen snurrer ja =)

 

Noen andre som har efaringer med den?

- bmw 325i e36 91`mod

x bmw 318is coupè e36 93`mod -SOLGT

x bmw 318i e36 92`mod -SOLGT

x bmw 316 e30 84`mod (vinterbil) -VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Lurt å ha sandsekker baki ja. Desse bilene er ganske lette bak.

Piggfrie dekk på desse bilene er noe dritt!

 

Kjørte med sommerdekk ned i sentrum her for en stund siden.. kom meg nesten ikke hjem igjenn :D Heh.

 

Skal heller parkere den i vinter, og kjøpe meg gode vinterdekk til neste år :)

 

Men E-30 er artige biler på vinterstid! Ligge breidt i hver sving :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-30 er en morsom vinterbil. Men hvis man ikke er litt moderat på gassen kan det gå veldig ille :P

Den er som sagt veldig lett i ræva og slepper akkurat når jeg vil.

Hvis jeg ligger i 50-60 km/t bortover i 4 gir og gir litt gass så slipper den med en gang, kakker såvidt i gassen :D

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere bilder av bilen din Vibe?

 

Men ontopic:

 

Jeg bor en plass med 1km ganske skjeldent brøytet vei opp til huset... Der er ikke E30 akkurat ideell å komme opp med... Ligger på skrå opp hele bakken... MEN, jeg har enda ikke sittet fast med E30en.... Og det er med piggfritt :D

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic:

 

Er ikke min bil på avataren, men skulle gjerne vært det. Hehe. Min står nå under presening uten skjermer, halveis uten listverk, fangere, seter og diverse annet. Er under vurdering og starte prosjekttråd om den når jeg får lånt kamera. Prosjekttråder er alltid like skøy :)

 

Ontopic:

 

Med piggfritt ? Nye dekk da eller, med klister ? Hehe. Liker ikke piggfritt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dn først kommer sidlengs er dn jævla uforutsigbar,plutselig går d rett rundt å rett inn i en snøhaug,spesielt vis du har stor fart,men vis du drar en rundt 50-60 så bare lar du dn gå sidlengs et stykke bortover ,d er rått ass,dn e så lett i raua att man lett kan dra en brei en i 2000 omdreininger i 3 gire. bmw er konge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte min e30 320 i heløe fjord vinter og det var rett og slett herlig, jeg lå bredt stort sett flere hundre ganger per dag, og jeg snurret ikke en eneste gang. hadde helt nye vinterdekk men de ble selvsagt søppel i løpet av en vinter:D hehe det var 8 pigger i det ene bakdekket og 9 i det andre ved endt sesong:D men e30 er en bil som slipper utrolig fort, så jeg hadde noen mindre morsomme slenger i 100-> men den er veldig lett å rette opp synes jeg i hvertfall så det gikk bra! jeg bor i utkanten i trøndelag så det er ikke akkurat nybrøytete veier hver dag, men jeg satte meg aldri mer fast enn at jeg klart å skubbe løs bilen selv. å det var ca 5cm klaring under bilen:D:D:D

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjoert 320'en i 5-6 vintere naa, alltid med piggfritt. Jeg synes dette er en helt ypperlig vinterbil mest av alt fordi den er veldig forutsigbar og lett aa kontrollere (mulig man maa venne seg til den?)

 

Den er lett aa faa sleng paa, men jeg har i hvert fall ingen problemer med aa unngaa sleng hvis jeg ikke vil. Ogsaa som ren transport fungerer den fint fordi man alltid har suverent god foelelse med hvor glatt det er til enhver tid. Jeg har kjoert en del Quattro ogsaa og foeler meg helt klart mye tryggere i den gamle 320'en. Quattroen lurer deg til aa tro det er mindre glatt enn det egentlig er.

 

Den eneste ulempen med den gamle Bimmeren er at den er slitsom aa kjoere over lange distanser naar forholdene er daarlige.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår