GT_rider Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Hei!! En kopis av meg har en 93mod mondeo 2liter. Nå i dte siste, har eksoses begynnt å bråke mer enn normalt, som om det var hull i eksosen, eller en klemme ike var skikkeli fast. Har ikke sjekka hva det er, men det var en som sa at vi burde se etter lambda-sensoren. Så da lurer både jeg, og kompisen min, på hva en lambasensor er, og hva den gjør i bilen. Er det evt vanskeli å bytte den? Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 lamdasonden er en dings som måler avgassen, slik at motoren kan justere seg etter det.... Skal ikke være store problemet å skifte... Vet ikke hvor den sitter på den bilen, men er nok fort gjort å finne ut... Eksempel på lamdasonde: Den dingsen som sitter på toppen der.. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 lambdasonden sitter på eksosrøret rett under grenrøret, vanskelig å se/komme til om varmedekslene er på.. Den er også ganske dyr, ca 2500kr. Men er altså en liten plugg med ledninger som er skrudd inn i eksosrøret. Så den er altså lett å bytte, men dyr.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet November 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 takker for svar, men skal det bråke mer, om den begynner å bli slitt/ødelgt? Får vel se hva som er problemet. Litt feil bil å ha gromlyd i:) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg