Gå til innhold

Endelig. Ny bil!

FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg skaffa meg bil jeg og. Bilen jeg kjøpte er en 1987 modell Mercedes-Benz 230E. Den har rullet 334000 kilometer, men er fast og fin og starter uten noen som helst problemer. Øøøørlittegrann tikking, men det er nesten såvidt man hører. Lakken er pen uten store riper.

Bilen er skikkelig digg og kjøre i forhold til andre biler på den alderen. Alt går så stille og behagelig.

Det er ingen utstyrsbombe, men elektrisk takluke og midtarmlene vel noe. Servostyring og sportsratt i skinn er det også.

Kjøpte bilen for 20.000,- av en eldre mann som hadde bruktimportert bilen fra Tyskland i 1996. Da var den gått 200000 kilometer og resten har gått til mye langkjøring. Det eneste jeg har kostet på den var en reparasjon av clutchen (1200,-), nytt luftfilter (98,-), nytt brenselfilter (149.-) og et oljeskift med nytt oljefilter (150,-). Ellers så er jeg på utkikk etter et sett gode vinterdekk da vinterdekkene som fulgte med er alt annet enn forsvarlig og kjøre med.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags olje har den blitt kjørt på?

Dersom den har blitt kjørt på helsyntetisk olje ville jeg ha gått over til mobil1 0-40 om vinter og 5-50 om sommer, men dersom den kun har gått på delsyntetisk eller mineral vil jeg anbefale å fortsette med det..

Går an å gå fra mineral-olje til helsyntetisk, men da bør man gå gjennom en liten prosedyre med noen oljeskift tett på hverandre slik at man får dritten ut av motoren og ikke ødelegger..

Står fremgangsmåte i noen tråder på forumet til MBE og på forumet til mercefreaken

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider