Gå til innhold

BMW 518 (82mod) MOTOR ØNSKES

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

jeg skulle hjelpe en kompis med et motorbytte på hans bmw 518... MEN det ville vært smart å hatt en motor da :rolleyes:

så jeg lurer på om det er noen som har en motor til en slik bil som bruker LITE OLJE????

den som står i nå bruker mere olje enn bensin å bensinen renner RETT gjennom...

grunnen til at han vil bytte motor er at han har brukt HELE sommeren på å "fikse" den opp... har fått den hellakkert osv:D (så den er MEGET PEN, men kan ikke kjøres nesten med pga MOTOREN)

er det mulig å sette inn noen større motor??

han dere si ifar hvis dere vet om noen slike motorer som passer??? trenger den SNAREST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo en 318i motor jeg da. 84 mod. 206000km. Tror ikke den bruker mye olje. Røyken var i hvertfall ikke blå.. Har ikke kjørt bilen lengre enn et par mil så det vet jeg ikke. Men det vet de vel ikke på bilopphoggerier heller. Har alt til den. Følger med girkasse og alt for 2500kr.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jensemann

har jo en 318i motor jeg da. 84 mod. 206000km. Tror ikke den bruker mye olje. Røyken var i hvertfall ikke blå.. Har ikke kjørt bilen lengre enn et par mil så det vet jeg ikke. Men det vet de vel ikke på bilopphoggerier heller. Har alt til den. Følger med girkasse og alt for 2500kr.

hvor befinner du deg i landet?? tenker på frakt osv...:rolleyes:

passer den inn i bimmern eller må det modifiseres nye motorfester? hvordan går kassene overens?? (har ikke skrudd så mye på bmw'er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jensemann

Det er en E28 sant...?

Er det en 518 forgasser eller injection? Det er samme motor og girkasse i E30 som E28 bilene. Passer rett inn. Jeg har ihvertfall alt som trengs.

det er en e28... ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider