solrud Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Er det mansjett på drivledd som sitter ved kassa? Den gummi pakningen på min er sprukket, altså mansjettet... Er det vanskelig og bytte det? ikke for dyrt så jeg.. Siter 00 Audi TT 1.8T Quattro 93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt ) 92 Golf 3 TDK ( Solgt ) 92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! ) 92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Er mansjett på alle drivleddene, vanskelighetsgrad på skifte vet jeg ikke, men du skrur løs, skifter mansjett, skrur fast.. Trenger vel kanskje spesialverktøy ala`Torx. Mekonomen og Autospar har disse, ikke spesielt dyr.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Er ikkje heilt sikker men eg trur det er nokon umbrakoskruer rundt drivknuten som må skruast ut. Når du har fått ned akslingen må du vel skjera av låseringane som fester mansjetten. Når du skal montere ny mansjett uten spesialverktøy må du ha av drivknuten. Kan vera litt vanskelig. Resten forstår du vel sjølv. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 hey. er egentlig ikke noe vanskelig men du trenger spesialverktøy for å stramme ringen som holder den på plass. du må ut med akslingen, så tar du å napper av den gamle mansjetten. deretter tar du å vasker den nye med rødsprit slik at ikke er noe fett på denn.. ikke ta over der ringen skal strammes! da kommer den til å falle av.. så trenger du en spesiell tang for å stramme denne ringen som ligger utenpå mansjetten... så er d bare å klappe alt sammen igjenn.... Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg