Gå til innhold

Bensinpenger...

Ranger emnet

GTI_Biatch

Anbefalte innlegg

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg dame, men visst jeg hadde hatt hadde jeg nektet å tatt i mot penger. Hadde nektet kamerater også, i og med at man ofte får tjeneser gjengjeldt på en eller annen måte da. Men hvis noen sitter på med deg til jobb eller skole hver dag blir saken litt annerledes, hadde fortsatt ikke tatt penger av dama, men jeg ville hatt hos en kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Nå har ikke jeg dame, men visst jeg hadde hatt hadde jeg nektet å tatt i mot penger. Hadde nektet kamerater også, i og med at man ofte får tjeneser gjengjeldt på en eller annen måte da. Men hvis noen sitter på med deg til jobb eller skole hver dag blir saken litt annerledes, hadde fortsatt ikke tatt penger av dama, men jeg ville hatt hos en kamerat.

okay...ja det blir jo litt annerledes hvis noen sitter på hver eneste dag til jobb eller skole...Er greit å få at litt penger da..:D

Obs, les signaturreglene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en grei regel der..

Er de fulle? Ja! jeg skal ha penger :D

Er du edru? Nei! ikke penger :)

Men er mann ute på langturer og sånnt, en vennegjeng liksom, så er det jo greit å spleise på bensin og eventuelt bomutgifter da..

Og som nevnt hvis en venn sitter på med deg hveeer dag til jobb/skole så syns jeg han/hun bør tilby seg å betale litt bensinpenger.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Jeg har en grei regel der..

Er de fulle? Ja! jeg skal ha penger :D

Er du edru? Nei! ikke penger :)

Men er mann ute på langturer og sånnt, en vennegjeng liksom, så er det jo greit å spleise på bensin og eventuelt bomutgifter da..

Og som nevnt hvis en venn sitter på med deg hveeer dag til jobb/skole så syns jeg han/hun bør tilby seg å betale litt bensinpenger.

Akkurat det samma her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

faen du e en snill mann!!! damo mi måtte alltid betale for seg, faen eller.... gidd å ha en dame i bilen også sitter hun og grise og fiser og gjor det surt for deg, helvete heller, nei en plass går grensen!!! ta betaling....

tenk på alle de gangene du ser en fin dame står langs veien og haiker, du ser bort på damen din og hun ser ondt på deg, tenk vis hun ikke hadde sotte der, da hadde du hatt den monster deilige damen ved siden av deg vis du hadde stoppet.... nei de gjør så mye surt for deg så litt betaling gjør ingenting!!!

hehe!!!!!:D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kidn

faen du e en snill mann!!! damo mi måtte alltid betale for seg, faen eller.... gidd å ha en dame i bilen også sitter hun og grise og fiser og gjor det surt for deg, helvete heller, nei en plass går grensen!!! ta betaling....

tenk på alle de gangene du ser en fin dame står langs veien og haiker, du ser bort på damen din og hun ser ondt på deg, tenk vis hun ikke hadde sotte der, da hadde du hatt den monster deilige damen ved siden av deg vis du hadde stoppet.... nei de gjør så mye surt for deg så litt betaling gjør ingenting!!!

hehe!!!!!:D

Høres ut som du er bitter for at du ikke har så fin dame.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet jeg:

kjører til jobben, og har en nabo som sitter på hver dag, til skolen sin, kjører ca 2 km ekstra for å slippe han av..

jeg synes han burde tilby seg å gi litt peng.. - noe han aldri kommer til å gjøre, og jeg skal jo samme vei alikevell....?

Har aldri tenkt til å be han om det heller! han slipper å ta bussen, og fryse mens han venter, samt gå en 2-3 km.....

rett og rimlig at jeg får noe da.. hvor mye? 100,- i måneden? vi kjører jo 2 mil hver dag, sammen.. 2(mil) x 22(dager) = MYE BENSIN!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da det bare var etpar av oss i "gjengen" som hadde lappen, da ble det ofte snakk om bensinpenger. Noe det sjelden gjør nå, siden stort sett alle har både lapp og bil. Derfor tar jeg aldri penger når jeg kjører folk, hvis de ikke skal spesielt langt da. Har også som prinsipp at hvis jeg er ute og kjører en sen lørdagsnatt, og jeg ikke skal grisetidlig på jobb, skal ingen av mine venner måtte behøve å gå hjem fra fest hvis de ikke vil. At jeg sjelden selv er edru på lørdagsnatta, eller ikke skal tidlig opp på søndagen, får så være.. men det er nå et prinsipp jeg går etter, og tror de fleste av mine kamerater vil si det samme:) At etpar stk ikke har greid å få seg lappen enda, får heller være. Når de en gang får den, står nok resten av "gjengen" klare til å utnytte den uheldige en stund;)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjører taxi tar jeg penger. Samme hvem det er. Men hvis det er gode venner som spørr om å få sitte på, er det greit. Vet at jeg alltid får det igjen senere, på en eller annen måte. En tjeneste er den andre verdt er det vel noe som heter?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og en kamerat kjører sammen til jobb hver dag, den normale arbeidstiden fra 08:00 til 15:45 også kjører vi hjem igjen om vi ikke har noen ærend.

Hittil har det bare passa seg at han har kjørt litt og jeg har kjørt litt, fordi begge ikke har hatt bil hele tida og nå er det bare jeg som har bil på veien, hehe..

Men blir vel en fordeling på det etterhvert.

Jeg bruker overkant av 350kr i bensin i uka.

Kanskje litt mer nå som snøen har kommet :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider