Gå til innhold

Bensinpenger...

Ranger emnet

GTI_Biatch

Anbefalte innlegg

Dette er et sårt tema.. :)

Meen,er på en måte enig i det acoupe sier.

Rykka litt i smilebånda da jeg så at denne tråden kom opp,og at det ble skrevet :

Når en kamerat eller dama sitter på,må de da betale bens......

Da jeg nettopp hadde kjørt opp for drøyt to år siden,så var det greit at de som satt på ikke betalte noe.

Men etterhvert ble det bare tull,og hvis jeg kjørte folk noen steder,for så å kreve betaling,var svaret som

regel ; "Ja,vi tar det senere.. " Hvorpå jeg sier "Greit"..

Og etter en stund,så ble jeg dritlei av å måtte betale hele "morroa" selv,fordi jeg hadde bil,og i grunn nok av utgifter fra før..

Men,har blitt enig med meg selv om at de som sitter på skal betale for bensin og slikt,så lenge de blir kjørt på som en tjeneste,men hvis de sitter på til butikken eller til en annen kompis og slikt,så er det greit..

Og på langturer og lignende så ser jeg det som en selvfølge at de som er med er med og deler regninga.

Men det har vel hendt at det er jeg som sitter igjen med denne etter lengre turer gitt..

Ble en lang post.. Sorry,my bad,sitter og kjeder meg her...

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

der tar du skammelig feil, stian kjørte hver bidige dag fra da han fikk lappen i begynnelsen av mars til jeg fikk lappen i september, og han kjører fremdeles 4 dager i uka..!!

Min mening om temaet:

Visst F skal passasjerer som sitter på få betale! samme om det er damer eller ikke!

Men for all del lene, tror du kommer til og skifte mening TEMMELIG så brått når du får lappen..

utifra det jeg hører tjener du ikke mye, og du kommer nok selv til og merke at penga virkelig flyr når du skysser folk hit og dit uten og få no slanter for det!

Jeg vet at han kjørte hver dag helt til du fikk lappen ja men etter det så bytta dekk på annen hver uke...og hva dekk gjør nå driter jeg så jævlig i....

Og du vet da ingenting om hvor mye jeg tjener...Er bare ungdom...og de tjener ikke all verdens,det burde selv du vite...Jeg kommer ikke til å ta betalt fra venner eller type når det gjelder bensinpenger....Men hvis det er snakk om en lang tur eller noe slikt så blir det en annen sak....

Obs, les signaturreglene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI_Biatch

Jeg vet at han kjørte hver dag helt til du fikk lappen ja men etter det så bytta dekk på annen hver uke...og hva dekk gjør nå driter jeg så jævlig i....

Og du vet da ingenting om hvor mye jeg tjener...Er bare ungdom...og de tjener ikke all verdens,det burde selv du vite...Jeg kommer ikke til å ta betalt fra venner eller type når det gjelder bensinpenger....Men hvis det er snakk om en lang tur eller noe slikt så blir det en annen sak....

hah jo jeg vet sånn ca hvor mye du tjener( eller skal jeg si lite? ), og nei stian og jeg kjørte annenhver DAG en kort periode, ikke annenhver uke..

snerpete og vrien skal du være..eller oh..det er du jo alltid...!!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan... er typisk nordmenn dette her ass!! HAHA!

gjerrige som satan i seg selv!

Hvorfor i helvete skal du ta bensin penger av folk som sitter på fra punkt a -b om du skla i sama retninga?. Kanke huske sist jeg tokk betalt for bensin med mindre folka ringte meg og ba meg hente dem i hutta heita. og selv da gikk jeg kroner i Underskudd pga bensin...

SLutt å vær så forbanna gjerrige!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Men du GTIbitch, du må være litt forsiktig med hva du sier, har lest igjennom alt i denne tråden nå, og det er jo du som "svartmaler" acoupe og starter en diskusjon mot "han" eller eksen din, vi andre viste ikke at han var på forumet.. Jeg var også enig med hva du sa, men det var FØR jeg hadde hørt begge sider i saken...

Er så bra når begge 2 fra et (tidligere?) forhold krangler på nettet.

Skjedde noe lignende på vgnett for en stund siden, var en som forklarte at han hadde mistanker om at kona var utro osv, han kom med noen klokkeslett og datoer. Og tydeligvis var kona også regostrert der og kjente igjen disse tingene, da blei det liv i leieren...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

jeg tar betalt om jeg selv er i sikkelig knipe, men det har ikke skjedd på non år..

tar det heller igjen iform av tjenester når jeg trenger det..

Der har du det! Går det utover deg og din økonomi fordi du må kjøre overalt, synes jeg det går litt over grensen.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar som regel sjelden betalt jeg også, er liksom om jeg skal kjøre flere mil bare for å hente noen, da jeg egentlig hadde andre planer.. Da er det greit att folk tilbyr seg å betale litt for att jeg skal rykke ut..

Men ellers er jeg ganske gratis.. hehe..

Dama tilbyr seg å betale alt for ofte, og jeg MÅ ta imot, ellers blir jeg nesten nektet sex jo.. hehe.. Jeg nekter selvfølgelig, men nytter ikke.. Greit nok att hu ofte har mer penger enn meg, men alikevel, liker det dårlig, får ta igjen da hu får lappen :D

Og til acoupe og gti_biatch, trodde dere var sammen jeg.. leste nyss en annen tråd, da var da alt bare bra virket det som :(

Men det skal ikke jeg blande meg i, noen ganger funker det bare ikke, sånn det er..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

satan... er typisk nordmenn dette her ass!! HAHA!

gjerrige som satan i seg selv!

Hvorfor i helvete skal du ta bensin penger av folk som sitter på fra punkt a -b om du skla i sama retninga?. Kanke huske sist jeg tokk betalt for bensin med mindre folka ringte meg og ba meg hente dem i hutta heita. og selv da gikk jeg kroner i Underskudd pga bensin...

SLutt å vær så forbanna gjerrige!

det kommer fra deg som jobber hver dag og har fast inntekt robert..jeg er student og jobber i helgene, og har ikke mye og overleve en måned på.

skal folk kjøres steder får de betale for moroa..

driver ikke no gratis taxitjeneste..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

det kommer fra deg som jobber hver dag og har fast inntekt robert..jeg er student og jobber i helgene, og har ikke mye og overleve en måned på.

skal folk kjøres steder får de betale for moroa..

driver ikke no gratis taxitjeneste..

helt klart forskjell på folk.. har jeg penger da kjører jeg kanskje gratis, har jeg ikke, da får jeg ikke kjørt gratis.. er en viss logikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk folk ikke tenker på, er at hvis du skal kjøre de overalt, ikke bare koster det deg bensinpenger, forsikrings kilometer skrumper, bilen går lengre (og mer slitasje), som du igjen taper på når du skal selge bilen og evt rep kostnader... Er en lang greie :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Det som faktisk folk ikke tenker på, er at hvis du skal kjøre de overalt, ikke bare koster det deg bensinpenger, forsikrings kilometer skrumper, bilen går lengre (og mer slitasje), som du igjen taper på når du skal selge bilen og evt rep kostnader... Er en lang greie :)

Kilometerstand er mindre intressang for folk som har gammel bil.. kanskje i forhold til kjørelengde, men ikke i forhold til att jeg får igjen mindre for bilen i allefall..

Snakker litt for meg selv nå da.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Har ikke noen regnet ut at det koster ca 1.4kr pr km å kjøre en bil utenom bensinutgiftene? Mener det sto i satsene som ligningskontoret regner med.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider