Mambo Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 har du ikke råd til bensin burde du heller ikke hatt bil!!!!! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI_Biatch Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Mambo har du ikke råd til bensin burde du heller ikke hatt bil!!!!! Helt enig!;) Siter Obs, les signaturreglene :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Kan jo selge bilen, og kjøpe bensin for pengene. :rolleyes: Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Haha, mye moro her ;) Har noen fine eksempler på når man burde betale og når man ikke trenger å betale. Med gode kamerater så kjører man ofte turer, hentes på byen, kjører følgebil osvosv, da trenger man ikke å ta betalt / betale siden tjenesten sikkert blir gjengjeldt noen dager senere. Det med at dama må betale bensin kan vinkles to veier; Har ikke dama jobb så er det selvfølgelig ikke et krav at hu skal betale bensin. Hvis man hadde vært i et seriøst forhold og bodde sammen etc så er det jo vanlig å dele utgiftene. Har et bra eksempel på når man bør tilby seg å betale; På vei hjem fra Gardermoen med kamerater der jeg ble sittende med bensinutgiftene fikk jeg beskjed om at han ene ikke hadde råd til å betale meg litt i bensin, men råd til pølsemeny og røyk, det hadde han. Ingen big deal, det er bare "løgnen" som er teit.. Hører mer til historien at jeg var blakk som ei rotte etter en fuktig weekend, mens han andre kameraten min betalte bensinpenger. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Mambo har du ikke råd til bensin burde du heller ikke hatt bil!!!!! Tåpelig kommentar... Handler om tjenester og ytelser her,og noen ganger kommer man ikke utenom å måtte betale litt for tjenester.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 om dama mi må legge ut 100-lappen på bensin hører jeg aldri klaging. hun tjener mer enn meg og forstår også det. men nå bor vi også i sammen....og deler også på andre utgifter :) Men har også hørt fra dama da hun er skikkelig sinna :D HVORFOR BETALER DU IKKE NOEN AV REGNINGENE MINE!?! Men det hun da ikke tenker på, er at jeg betaler for røyken(hun bare tullerøyker har jeg funnet ut, bruker en 10pakke hver dag som hun ikke trekker ned*sigh*, og jeg selv en 20pakke om dagen), drikkevarer, matvarer, bilen, diverse andre ting og mine egne regninger. Jeg tjener også drastisk lite i forhold til det hun gjør som jeg skrev over. Hadde jeg bare vært rik så. :) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Jeg syntes dette med bensin er helt greit og enkelt, spør jeg om noen venner blir med et sted, eller bare ut å kjøre osv så trenger de ikke å betale. Men visst jeg skal kjøre noen et sted eller vi skal langt så kan de hjelpe til... amerikanske gassermotorer bruker litt bensin når man gasser....(rart det der...) :rolleyes: Når det gjelder kjæreste eller dame så trenger jeg ikke bensinpenger, men enellerannent type betaling er kjekt vettu ;) :D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Ok, da er vi enige om bensinpenger, men hvordan gjør dere med dieselbiler det? Må dama betale diesel penger? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Originally posted by B.T.i Ok, da er vi enige om bensinpenger, men hvordan gjør dere med dieselbiler det? Må dama betale diesel penger? Seff ikke!!! De pengene du kan "tjene" på at dama fyller litt for deg tjener du fortere selv ved å fylle avgiftsfri! :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Originally posted by MacSi Seff ikke!!! De pengene du kan "tjene" på at dama fyller litt for deg tjener du fortere selv ved å fylle avgiftsfri! :D hva om dama betaler for den avgiftfrie da? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Originally posted by Breisladdern hva om dama betaler for den avgiftfrie da? Nei altså.. det er jo allright for økonomien din da, men jeg trur jeg skulle klart meg uten det tilskuddet fra en eventuell dame.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Originally posted by prizma har samme problemet jeg: kjører til jobben, og har en nabo som sitter på hver dag, til skolen sin, kjører ca 2 km ekstra for å slippe han av.. jeg synes han burde tilby seg å gi litt peng.. - noe han aldri kommer til å gjøre, og jeg skal jo samme vei alikevell....? Har aldri tenkt til å be han om det heller! han slipper å ta bussen, og fryse mens han venter, samt gå en 2-3 km..... rett og rimlig at jeg får noe da.. hvor mye? 100,- i måneden? vi kjører jo 2 mil hver dag, sammen.. 2(mil) x 22(dager) = MYE BENSIN! Her kan man absolutt forvente/kreve at folk betaler for seg. Minimum det han sparer på å slippe å ta bussen. evnt. får du kreve at han kjører annenhver gang og dekker utgiftene. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 hmm...langturer deler man på regninga..men ellers når vi skal ut sammen og slikt står bileieren for bensinen..sånn er livet..og dama skal aldri betale..selv om hun tjener mer enn meg og betaler sånn innimellom når jeg har lite med penger...vært sammen i 6år så da er det vel greit at hun betaler noen ganger! Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Pleier som regel ikke ta penger av venner vis de tilbyr seg å betale, men jeg har en grusomt vrang vennine som SERIØST kaster penga ut av vinduet vis jeg ikke tar i mot :rolleyes: Vis jeg kjøre taxi så tar jeg penger selfølgelig venner eller ikke. Jeg er ikke en jævla privat sjåfør heller. Bruker hvertfall 4000,- i bensin i mnd. Så jeg har ikke råd til å drive noe privatsjåfør virksomhet. Men vis de bare henger med så slipper de betale som sagt. Hadde jeg hatt dama skulle hun selvsagt også sluppet å betale... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Originally posted by Tape-R satan... er typisk nordmenn dette her ass!! HAHA! gjerrige som satan i seg selv! Hvorfor i helvete skal du ta bensin penger av folk som sitter på fra punkt a -b om du skla i sama retninga?. Kanke huske sist jeg tokk betalt for bensin med mindre folka ringte meg og ba meg hente dem i hutta heita. og selv da gikk jeg kroner i Underskudd pga bensin... SLutt å vær så forbanna gjerrige! thumpsup WORD! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg