polo-1992-xtreme Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Heisann alle vise menn/kvinner :D Jeg har et lite dilemma her.. Jeg har allerede kjøpt og betalt en badlook-list av metall som skal sveises på, men snakket med en oppretter på jobben til fatters idag, og han virket ikke særlig positiv med tanke på at "sprekken" som skal sparkles ikke kommer til å holde osv...noen som har tips om hvordan dette bør gjøres, eller skal jeg gi meg nå, og gå over til en "simpel" ABS-plast-badlook-list? Noen som har tips om hva jeg bør gjøre når det kommer til å tette igjen denne "sprekken" som kommer mellom listen og panseret? Planan var å punktsveise badlook-listen under slik at ikke sveisingen synes så godt, og deretter sparkle sprekken med et eller annet...hva? Sikkert noen som har erfart dette, og som kanskje kan veilede meg litt?! Noen som har badlook-list som er sveiset, og sparklet(som ikke har sprukket opp..ta gjerne med de som er sprukket opp også..isåfall; hva gikk galt)? *hvordan bør jeg eller oppretteren gå frem? *hvordan sveisemetode? *hva bør jeg sparkle med for at dette ikke skal sprekke opp igjen når jeg slår igjen panseret? Litt rotete post kanskje, men jeg takker uansett for alle bidrag! Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luudedude Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Hmmmmm bruker man ikke å fylle opp med tinn for å hindre sprekk dannelser..er ikke sikker på fremgangsmåten men.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 det vanligste er vel og punktsveise den på plass, så tinne opp "sprekken", og så avslutte med sparkel i riktig rekkefølge?etterfulgt av grundig puss i riktig rekkefølge har selv god erfaring med Wurth sine sparkel produkter, og vet om flere som også har positive ting og si om wurth's produkter.. vil du ha noe som varer så kjøper du ikke det billigste du finner :) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 kan plaste den på. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 tinnsparkel er tingen for slike skjøter sjekk http://www.gasolin.no Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Takk for alle tilbakemeldinger sålangt.. ElCamino: hva mener du med å "plaste den på"? hvordan fungerer dette? Mandel: hvor får jeg kjøpt denne sparkeltypen? Hvor forsiktig må man være når det gjelder å lukke igjen panseret osv? Noen som har hatt dårlige erfaringer med slike sveisede panserlister? Hva har gått galt? Takk igjen! Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Tja, er vel det same som glassfiber eller noe slik. En måte å feste styling på. Dette er helt sikker noen som kan komme med et bedre svar på en meg. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by ElCamino Tja, er vel det same som glassfiber eller noe slik. En måte å feste styling på. Dette er helt sikker noen som kan komme med et bedre svar på en meg. hmm, går dette ann å buke på metall mot metall da? Har du brukt det selv, og isåfall til hva? Noen som har mere info angående "plasting" ? fordeler/ulemper? takk Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Tja, en fyr her grøfta med en E30 med spoilere i alle himmelrettninger. Da måtte han plaste på nye. Det ble gjort på et lokalt verksted her. Blir utrolig bra når det er skikkelig gjort. Der ble det metall mot fanger, men er vel same med metall mot metall:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Mandel og vet om flere som også har positive ting og si om wurth's produkter.. vil du ha noe som varer så kjøper du ikke det billigste du finner :) Bruker en del wurth produkter på jobben.. og.. *kremt* 17 fastnøkkel med skralle ende føler eg ikkje holder noe serligt..! *hehe* Litt veldigt off topic.. men pyttsann! Sannheten må frem! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet November 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Ingen flere innspill? Noen som har bilder av denne sveise-prosessen(panserlist)? takk Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by Moldvarp Bruker en del wurth produkter på jobben.. og.. *kremt* 17 fastnøkkel med skralle ende føler eg ikkje holder noe serligt..! *hehe* Litt veldigt off topic.. men pyttsann! Sannheten må frem! ;) Helt enig med deg der. Skikkelig off-topic, men sannheten må frem. Würth-produkter er greie nok de, for hobbymekkeren som ikke har så store krav. Men det er de jo alt for dyre til. Etter prisen er det proffprodukter, men til proffene holder ikke Würth mål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by Actros Helt enig med deg der. Skikkelig off-topic, men sannheten må frem. Würth-produkter er greie nok de, for hobbymekkeren som ikke har så store krav. Men det er de jo alt for dyre til. Etter prisen er det proffprodukter, men til proffene holder ikke Würth mål. hehe..greit at sannheten kommer frem.. :D Men hva er godt nok for proffene i forhold til pris da? Og hva er godt nok for oss hobbymekkere?? vil ha et bra produkt som ikke koster så alt for mye.. takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg