Gå til innhold

Sveising/sparkling/lakkering/sprekker?

Ranger emnet

polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Heisann alle vise menn/kvinner :D

Jeg har et lite dilemma her..

Jeg har allerede kjøpt og betalt en badlook-list av metall som skal sveises på, men snakket med en oppretter på jobben til fatters idag, og han virket ikke særlig positiv med tanke på at "sprekken" som skal sparkles ikke kommer til å holde osv...noen som har tips om hvordan dette bør gjøres, eller skal jeg gi meg nå, og gå over til en "simpel" ABS-plast-badlook-list?

Noen som har tips om hva jeg bør gjøre når det kommer til å tette igjen denne "sprekken" som kommer mellom listen og panseret?

Planan var å punktsveise badlook-listen under slik at ikke sveisingen synes så godt, og deretter sparkle sprekken med et eller annet...hva?

Sikkert noen som har erfart dette, og som kanskje kan veilede meg litt?!

Noen som har badlook-list som er sveiset, og sparklet(som ikke har sprukket opp..ta gjerne med de som er sprukket opp også..isåfall; hva gikk galt)?

*hvordan bør jeg eller oppretteren gå frem?

*hvordan sveisemetode?

*hva bør jeg sparkle med for at dette ikke skal sprekke opp igjen når jeg slår igjen panseret?

Litt rotete post kanskje, men jeg takker uansett for alle bidrag!

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vanligste er vel og punktsveise den på plass, så tinne opp "sprekken", og så avslutte med sparkel i riktig rekkefølge?etterfulgt av grundig puss i riktig rekkefølge

har selv god erfaring med Wurth sine sparkel produkter, og vet om flere som også har positive ting og si om wurth's produkter..

vil du ha noe som varer så kjøper du ikke det billigste du finner :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger sålangt..

ElCamino: hva mener du med å "plaste den på"? hvordan fungerer dette?

Mandel: hvor får jeg kjøpt denne sparkeltypen?

Hvor forsiktig må man være når det gjelder å lukke igjen panseret osv?

Noen som har hatt dårlige erfaringer med slike sveisede panserlister? Hva har gått galt?

Takk igjen!

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Tja, er vel det same som glassfiber eller noe slik. En måte å feste styling på. Dette er helt sikker noen som kan komme med et bedre svar på en meg.

hmm, går dette ann å buke på metall mot metall da? Har du brukt det selv, og isåfall til hva?

Noen som har mere info angående "plasting" ? fordeler/ulemper?

takk

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en fyr her grøfta med en E30 med spoilere i alle himmelrettninger. Da måtte han plaste på nye. Det ble gjort på et lokalt verksted her. Blir utrolig bra når det er skikkelig gjort.

Der ble det metall mot fanger, men er vel same med metall mot metall:)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

og vet om flere som også har positive ting og si om wurth's produkter..

vil du ha noe som varer så kjøper du ikke det billigste du finner :)

Bruker en del wurth produkter på jobben.. og.. *kremt* 17 fastnøkkel med skralle ende føler eg ikkje holder noe serligt..! *hehe*

Litt veldigt off topic.. men pyttsann! Sannheten må frem! ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Bruker en del wurth produkter på jobben.. og.. *kremt* 17 fastnøkkel med skralle ende føler eg ikkje holder noe serligt..! *hehe*

Litt veldigt off topic.. men pyttsann! Sannheten må frem! ;)

Helt enig med deg der. Skikkelig off-topic, men sannheten må frem. Würth-produkter er greie nok de, for hobbymekkeren som ikke har så store krav. Men det er de jo alt for dyre til. Etter prisen er det proffprodukter, men til proffene holder ikke Würth mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Actros

Helt enig med deg der. Skikkelig off-topic, men sannheten må frem. Würth-produkter er greie nok de, for hobbymekkeren som ikke har så store krav. Men det er de jo alt for dyre til. Etter prisen er det proffprodukter, men til proffene holder ikke Würth mål.

hehe..greit at sannheten kommer frem.. :D

Men hva er godt nok for proffene i forhold til pris da?

Og hva er godt nok for oss hobbymekkere?? vil ha et bra produkt som ikke koster så alt for mye..

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider