LuckyDevilGirl Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Ja, det er kanskje dumt spørsmål, men jeg spør nå allikevel. Sånne som går langs hele øverste del av frontruta men F.eks web-adresse, er det lovlig? Og sånn som er midt på bakvinduet? Er det lov? *Blond* ;) Siter Å tenke før man snakker, er som å tørke seg før man driter. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Nei! Men igjen, det kommer an på hva snuten er ute etter, hvor dårlig tid han/hun har og ikke minst, hva slags humør han/hun er i. For ikke å snakke om hvordan du oppfører deg. Første gangen for man stort sett bare beskjed om å rive den av på stedet eller så må du vise den på biltilsynet. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Det skal fint gå an å få godkjent stripe i frontruten så lenge den ikke går lengre ned på ruten enn de merkene som er satt ute i kantene. Bakruten kan de ikke si noe på. Kan du sote, så kan du ha merke der også. Kan gjøre alt så lenge du kan se utrykkningskjøretøyer i sladrespeilet hvis det skulle dukke opp bak deg (politi... ikke ønsket). Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Hei Det jeg har hørt (merk: hørt\funnet ut ) er at man har lov til å ha noe i frontruta visst den har soting orginalt eller du har papirer på det... mener at det er snakk om 10,4 cm på ruten ? Litt penger under bordet hos en glassmester er løsningen vettu ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Det målet varierer nok fra bil til bil kan jeg tenke meg. En bil me spiss vinkel vil nok ha kortere lengde til de merkene enn en med mindre spiss vinkel. Får nok sikkert en bekreftelse fra en glassmester om at det er forsvarlig ifm. synsfeltet. Men er det bredere enn ned til merkene, er det bare til å glemme. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 det er ulovlig, så hvis du ikke vil bryte med politiet så vet du det! det er ulovlig ;) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Ingenting er lov i frontruta, bakruta kan du klistre i vei på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 bakruten kan du vel egentlig gjøre ganske mye med.. men husk at hvis du ikke kan se ut bak - må du fjerne det innvendige speilet.. da er det låååååååååååv! (lov) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Jeg har da klistremerka i frontruta. Bilen ble også godkjent med det. Har heller aldri blitt stoppet pga det. Sjekk avataren min. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 som sagt så kommer det ann på hvor mye du har (bredda på filmen) og hvor man befinner seg i landet...;) men enkelte politimenn er ute etter å føkke opp når man kommer med en bil med masse "DRITT" som de kaller det...:rolleyes: jeg stoppa en snut for å spørre om akkurat dette:D var litt kult at det var jeg som stoppa de og ikke omvendt...:D da sa de at blå/grønn del i frontruta var lov så lenge det var "originalt" ellers er det ikke lov å ha noe merker i frontruta eller de fremste rutene på sidene... (som sikkert alle vet kan man ha helt svarte ruter på sidene ellers... og bakruta kan være så svart som man bare vil så lenge man ser blinkende blålys innenfra) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Leste i fjor vinter angående is på rutene at minst 80% av frontruta må være isfri ogda hvertfall i synsfeltet. Mulig dette utgjør de merkene som er satt på frontruta. Regner med at den 80%-reglen gjelder dekaler også...... Mange som kjører med skrift nederst på ruta også. Det er jo hvertfall ikke i noe synsfelt:op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Det er vel det samme her som det meste annet. Det er ulovlig ifølge loven, men alt kommer an på hvem som stopper deg og hvor du blir stoppet. Samme med hvem og hvor som tar EU-kontrollen. En kamerat av meg ble sendt til visning på grunn av neonlys og diverse andre lys i bilen, han tok de aldri av før han viste bilen, og fikk den glatt gjennom visningen. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg