Gå til innhold

CD-spiller ? Legge vekt på hva ?

Ranger emnet

Canepa

Anbefalte innlegg

Hei...

har lenge tenkt på å kjøpe meg en ny cd spiller..

Har veldig lyst på pioneer. Men hva bør jeg kikke etter når jeg skal kjøpe spiller. Noen gode tips på hva jeg bør legge vekt på ?

Konkrete tips er flott også. Gjerne med god pris.

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..

Den bør fremfor alt være brukervennli, d.v.s for meg at den ikke har altfor små knapper som nesten flyter over ihverandre, når det blir mørkt ute, slik at du ikke ser hva du trykker på.

Spille mp3.

Passe til lommeboka.

Og bruksområdet ditt (bare bytte den ut for at den gamle ikke vil mer, el skal du bygee rått) slike ting.

Er det je gville vektlagt, men det er din pers mening som avgjør

:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Canepa

Hei...

har lenge tenkt på å kjøpe meg en ny cd spiller..

Har veldig lyst på pioneer. Men hva bør jeg kikke etter når jeg skal kjøpe spiller. Noen gode tips på hva jeg bør legge vekt på ?

Konkrete tips er flott også. Gjerne med god pris.

Pioneer er nok ikke noe dumt valg, oversiktelig og gode spillere.

Pioneer DEH-5600MP er en spiller jeg kan anbefale til nybegynnere, grei spiller til en grei pris..

Eventuellt Pionner DEH-P80MP som er en noe mer avansert spiller som du kan bygge videre på.

Prisen på disse ligger vel mellom 2700 og 5000kr.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidar s.

hvis de er en pioneer spiler du er ute etter så vile eg ha kjøpt

en pioneer deh 8600.den har mp3,og en go del justerings muligheter for å få opptimale lydgjegivelse.

Men så koster jo den også noe mer da :)

ca 5990,-

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart kjøpe CD-spiller i min mor sin Subaru. Der er det lite sannsynlig at jeg

får lov til å sette i noen sub, om jeg ikke finner en smart plass til en 10` eller 8`

med überliten kasse. Som går et annet sted enn bagasje rommet.

(advarsel, dårlig forklaring grunnet lite kunskap om emne)

Bilen har kun kasettspiller nå og det er ikke noe jeg klarer å leve med. Er det

mulig å få tak i en billig DVD-spiller der skjermen "kommer ut av" spilleren.

Har sett noen av disse, men alle var til en pris over 10k noe som er helt uaktuelt.

Finnes de i billigere utgaver? I så fall, hvor?

regner med at Zetec har bra kunnskap på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har kun kasettspiller nå og det er ikke noe jeg klarer å leve med. Er det

mulig å få tak i en billig DVD-spiller der skjermen "kommer ut av" spilleren.

Har sett noen av disse, men alle var til en pris over 10k noe som er helt uaktuelt.

Finnes de i billigere utgaver? I så fall, hvor?

regner med at Zetec har bra kunnskap på området.

Joda, det finnes nok billigere, men jeg kommer ikke til å gidde å leite etter det, ikke selger jeg det heller..

De billigste modellene jeg selger koster 9998,- men de må man ha enten ha av-master eller ekstra pioneer-spiller for å få lyd ut av..

Men dette er jo kvalitetsspillere, og det er kun det jeg selger :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er helt riktig anda det er meget bra. Mere spenning ut gir bedre signaler..!

Ok kommet noen gode tips her ja.. Men sånn utsende messig er ikke pri 1.. vil ha en spiller med gode specs og innstilingsmuligheter. Skal jeg ha meg ny spiller gjør det ikke noe om den koster litt. Merk litt.

Noen andre tips på konkrete spillere..! Bør seff ikke være pioneer.

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillere som er veldig brukervennlige er Alpine, de kjører helt ren lyd og har normalt 4V på de fleste nå, meget stabil 4V. Pioneer sin 6V/6,5V er egentlig 4V rent, bare så det er sagt. Pioneer er bra spillere det også, men man får mer for pengene når det gjelder Alpine-spillere. Utseende er en smaksak, jeg syns Alpine er lekkert fordi alle spillerene til Alpine ligner mye på hverandre, og har et bra design som er lett å forstå, lett å oppgradere senere fordi man vet hva man skal trykke på osv. Pionner har et par med enkelt design, noen som ser helt jævlige ut som blinker og maser:p Men det er en smaksak.

Jeg synes i alle fall at Alpine slår Pioneer på de fleste felt.

Et tips, prøvehør før du kjøper en spiller om det er muligheter for dette. Musikk og lyder varierer fra øre til øre og kan egentlig ikke diskuteres.

Et lite eksempel: Jeg syns at Pioneer lager en litt småfalsk dynamisk lyd, mens Alpine hiver CD-plata rett i høyttalerene. Men mange syns kanskje motsatt, og at Alpine henger tilbake i tid (har ikke forståelse for dette).

PS! jeg diskuterer ikke Alpine VS. andre headunits. Jeg sier bare min mening her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

den bør være:

- fin

- brukervennlig

- kjøre MP3, r/rw

enkelt og greit, den bør også passe budgettet, er ikke dumt med inlagt forsterker heller.

Da jeg valgte spiller forige gang så må jeg si at den ikke passer med noe av det du krever her.. hehe :D

Den er ikke spessielt fin, den er stilrein.

Brukervennlig? ikke veldig kansje?

Kjøre mp3? da trur jeg bare den spytter cdn ut igjen gitt..

Har heller ikke innebygget forsterker :D

Jeg var ute etter funksjoner som 4v utganger, 4-veis deling og 31-bands eq :)

Hadde egentlig bestemt meg før jeg sjekka andre alternativer..

Det ble en brukt slik en: DEX/Q P9

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider