Gå til innhold

Lengste kilometerstand på en 240?

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

har hørt flere som har rundet speedoen (dvs over 1 mill)

to av mine volvoer har gått 300000 (245 begge)

fikk kjøpt de billig pga motor trøbbel... han har brukt BILLIG olje og ikke orket å vedlikeholde den, så da sa kammen stopp... driver å bytter topp på den ene...

den tredje 240'n har gått ca 250000km (så ble d skiftet instrumentpanel hvor det sto 173000)

jeg tok en overhalling på motoren da pga reg.reima var røke (vet at man bare kan sette på ny reim å kjøre men jeg overhaller like så greit motoren);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min go'før har runda hele 402,000 den! ekke verst, men har gått med en motor et par girkasser,no slanger her og der... og det vanlige slite utstyret... Men den er enda like god og trygg ;) kiddie

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1990 244 GL: 345 000 pr dags dato... den er vel grei? skal nok klare å slå den 402k'en din bakk1... ;) :D :D :D

Nesten ingenting skifta på bilen, da det fungerer fremdeles... er på 2. clutchen (skifta ved 310 000), har skiftet antenne og tennplugger, tennpluggkabler og slikt annet tull... Men ikke stort mer enn det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest om en taxi 240 som hadde gått 1,3 mil (tror var i Motor jeg leste det)

Min forrige volvo 240 gikk litt over 400000 km fær motore ble byttet grunne høyt olje forbruk (oljen havnet i luftfiltret)

:D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Har også lest om en taxi 240 som hadde gått 1,3 mil (tror var i Motor jeg leste det)

Min forrige volvo 240 gikk litt over 400000 km fær motore ble byttet grunne høyt olje forbruk (oljen havnet i luftfiltret)

:D

du, oljen havnet i luftfilteret sier du?

Prøvde du å rense flammedemperen?

ellers: min 1980' volvo 242DL har kjørt en 312.000km+++

bruker ikke olje, men litt bensin sluker den, som alle eldre volvoer gjør. Jeg vet jeg burde stillt gasseren, men gidder ikke bruke mer penger på den gamle motoren enn jeg må, da bruker jeg heller penger på deler jeg mangler for motorbyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

bruker ikke olje, men litt bensin sluker den, som alle eldre volvoer gjør. Jeg vet jeg burde stillt gasseren, men gidder ikke bruke mer penger på den gamle motoren enn jeg må

nei for all del... bruk heller 5000kr i året mer på bensin enn å bruke 2500 på å stille gasserene... hehehehehe... just joking... :D ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du, oljen havnet i luftfilteret sier du?

Prøvde du å rense flammedemperen?

JA!

JA de på volvo mente det var vanlig når stempel ringen var slitte:D var uansett billiger å bytte motor en å bytte stempel ringer.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bludnik

nei for all del... bruk heller 5000kr i året mer på bensin enn å bruke 2500 på å stille gasserene... hehehehehe... just joking... :D ;) ;)

selv om du tullet, så bruker egentlig den ikke så gale med bensin.

Jeg holder meg alltid under literen på milen.

En eks. volvo mekaniker sa at når man har den gul-kork gasseren på b19a, med riktig dyse, bruker den mindre bensin og drar bedre.

Det var ikke jeg som bygde om motoren min, forrige eier solgte den i den fantastiske standen den er i.

i snitt, bruker jeg kanskje 0.8, men kan nærme meg 1 liter om bilen er full og det er kaldt, mange start, mye bakker, etc.

forrige eu, fikk jeg feil pga. litt for høy avgass og da sa de at jeg hadde for fet blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvovassdal

Høh.. å du klaga åt du bruke så my bensin? synns itj d va så ille æ egentli.. 240 taxibil i trondheim som har runda tællarn:)

jeg sa den sluker litt :p ikke mye, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1991 940 2.3L (ikke 240 men samme motor)

Gått 288k for et par dager siden.

Bruker ikke olje, dvs ikke målbart forbruk.

Regner med at motoren fint varer til 400-500k, litt skjørtebank når den er kald, et kosmetisk problem. Girkassa (m47) og clutchen ble byttet på 250k. Om du bytter olje regelmessig varer motoren lenger enn karosseriet og andre ting på bilen.

Forbruk fra 0-7-1.3L alt etter som hvordan jeg kjører

Irv gordon fra USA holder vel rekorden, riktig nok ikke 240, men

han her over 1.6Mill siden forrige og første gang han overhalte motoren. Den hadde da gått ca 600.000km!!

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider