SierraTyphoon Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Skal ta eit oljebytte på -92 sierraen no snart... Har høyrt at eg må bruke mineralolje, men ikkje noke meir. Kva olje bruker dokke(5/10w40?), eventuellt kva olje som anbefalast og helle ned på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.president Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 det som Ford anbefaller er Castrol gtx Magnatec rs 0w/40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 på SOHC`en min bruker jeg carlube 10 w-40, billigste sort, men motoren trives med den, i motsetning til statoil, biltema og texaco-olje som den tikker mere med, er en 86 2.0 gasser som har gått 2-300 000 km Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 på do hc så er det greit å bruke syntetisk olje.. mens på gode gamle ohc så er det best med mineral olje noe ala den granada 3.0gl bruker... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Så på min 92 DOCH (gått overkant av 195 000) går det nokså for det samme kva olje eg bruker da altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 IKKE bruk mineral, bruk syntetisk på d,ohc'n hehe... dohc dohc Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Greit, så mineral kan få DOCH'en til å tikke da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Spiller forsåvidt ingen rollle hva du har på... blir ikke noe mer eller mindre tikking... do hc motoren har en annen oppbygging når en ser på kam/løfter opplegget. Det er der det er mye belastning på gamle ohc motoren... på din så trykker kammen rett på løftern som trykker direkte på ventilen..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Hmmm, jeg fikk fylt på mineralolje jeg da på min 93' DOHC. Det funker visstnok bra men mineral må vel byttes fortere enn syntetisk har jeg visstnok snappet opp. Etter 5000 så vidt jeg veit Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg