Gå til innhold

neonlys inne i bilen?

Ranger emnet

prizma

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt utallige politimenn og biltilsyn folk om den saken der... å alle har svart på spørsmålet ditt på følgende måte: Du kan ha åssen farge/neon hvor mange du vil inne i bilen så lenge de er avslått under kjøring. Under kjøring er det kun lyset fra div instrumenter o.l (orginale saker) som skal lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det var Streetmeet på Jessheim for lenge lenge lenge siden, så gikk politiet rundt og skrev ut bøter og visnings lapper til folk med neon innvendig og utvendig på bilen selv om bilene stod stille!! ikke spør meg hvorfor men jeg observerte og pratet med noen som ble tatt av snuten og de fikk som svar at det var ulovlig uansett.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Når det var Streetmeet på Jessheim for lenge lenge lenge siden, så gikk politiet rundt og skrev ut bøter og visnings lapper til folk med neon innvendig og utvendig på bilen selv om bilene stod stille!! ikke spør meg hvorfor men jeg observerte og pratet med noen som ble tatt av snuten og de fikk som svar at det var ulovlig uansett.

Hvis du treffer "rett" politimann vil jeg faktisk tro de kan gjøre dette hvis er er totalt vrangsynte. I kjøretøyforskriftene står dette:

§ 28-5. Lysutstyr som bil kan ha (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1)

INSTRUMENTLYS M.M.

11. Bil kan ha lykt(er) innvendig som gir hvitt lys for belysning av instrumenter og belysning i person-/godsrom.

Tolker man dette helt ordrett er det jo ikke lov, men da kan man jo også diskutere om 99% av alle nye biler har lovlige instrumentlys (dette blir vel kanskje på en annen måte siden bilene er godkjent med det, men sånn alikevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer hvite katoder da?

- lyse lys som bare lyser f.eks hvitt, "det er i loven lov," og det er jo lyst, men det er jo neon også da... hvis dette ikke strider mot lovens lange arm, kanskje vi kan feste det under bilen også da?

jeg skal bygge inn neon i bass-kassa, og det vil jo lys bak i bilen, men hvite katoder er jo en ide ;D

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en kompis blei stoppa en kveld av UP. Vi kjørte med neonlys på under bilen, skiltet i frontruta pga akkurat satt på ny frontfanger og vi kjørte veldig aggresivt mente de (men de hadde ikke noen måling). Etter diverse preik sa de at vi kunne godta en bot på 1500 for kjøring med skilt i frontruta og de overså neonlysa og kjøringa eller så ble det en anmeldelse. Vi valgte selvfølgelig bota. Hyggelige folk faktisk. Han ene up fyren var også intressert i bil, så han ville se hvordan neonlysa var festa og hvordan de virka og greier...hehe. Fikk til og med lov til å filme at de hadde stoppe oss etter at de var ferdig å skrive ut bota...det blir definitivt med på vår neste film :D

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår