Gå til innhold

neonlys inne i bilen?

Ranger emnet

prizma

Anbefalte innlegg

mener jeg leste noe om utstyr til showbruk...er noe vagt, men jeg mener at det var noe som at ekstrautstyr (neon, dioder, strober, annet dildoutstyr) som var montert på bilen, skulle være koblet sånn at de ikke skulle, (naturligvis)eller kunne brukes, uten at bilen var ukjørbar, det vil sannsynligvis si at man hadde stoppet den, og evt slått av en hovedstrømbryter, kuttet bensintilførselen eller evt tatt av hjulene, og forhindret bilen fra å starte...

var noe sånt, og det høres ikke helt ulogisk ut for meg...noen som kan bekrefte\avkrefte det?

forøvrig, så ringte jeg engang til et trafikkontor i nærheten for å høre hva reglene var for evt lys under bilen

den første plassen hørtes han gaaanske desorientert ut, og sa rett ut at han ikke hadde peiling!

henviste meg til et litt større kontor, men der fikk jeg ikke engang tak i noen andre enn hun som satt i sentralbordet..endte opp med at jeg måtte snakke med en eller annen som tydeligvis var en autoritetsperson, som henviste til paragrafen om ekstralys..og i ettertid har jeg funnet ut at han også prata om ting han tydeligvis ikke hadde peiling på :D

han sa noe som at man kunne montere ekstralys, om man ikke hadde det originalmontert... da var det fy.

skal man diskutere ekstralys, så er det lux dem går etter..til sammen, med de originale lysa.

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake da jeg skulle ta mørkekjøringen så hadde kjøreskolen(her i bodø) en Opel ettellerannet med hvitt lys ved pedalene, ble sterkere når en åpnet dørene..

Men, uansett burde samtlige her på forumet skrive ut kjøretøysforskriften(http://www.lovdata.no) og ha liggende i bilen. En annen kjekk ting er Politiinstruksen, da slipper man å bli herset med hvis en skulle havne i en kontroll etc.. Såfremst en ikke har gjort noe galt da:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

hva med oransje neonlys under på sidene, som blinker i takt med blinklysene. rødt neonlys under bak som lyser hele tiden. og hvitt neonlys foran som lyser hele tiden. :) Noen som er villige til å ringe å høre på det? hehe

Skal være godkjente lys å vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

hva med oransje neonlys under på sidene, som blinker i takt med blinklysene. rødt neonlys under bak som lyser hele tiden. og hvitt neonlys foran som lyser hele tiden. :) Noen som er villige til å ringe å høre på det? hehe

Som Stephan sa må de være godkjente, og det er regler for hvor lysene på en bil skal sitte, og hvor sterke de kan være.

Jeg har hørt at dette er en mulighet i USA, men der er ganske irrelevant her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakett

mener jeg leste noe om utstyr til showbruk...er noe vagt, men jeg mener at det var noe som at ekstrautstyr (neon, dioder, strober, annet dildoutstyr) som var montert på bilen, skulle være koblet sånn at de ikke skulle, (naturligvis)eller kunne brukes, uten at bilen var ukjørbar, det vil sannsynligvis si at man hadde stoppet den, og evt slått av en hovedstrømbryter, kuttet bensintilførselen eller evt tatt av hjulene, og forhindret bilen fra å starte...

var noe sånt, og det høres ikke helt ulogisk ut for meg...noen som kan bekrefte\avkrefte det?

forøvrig, så ringte jeg engang til et trafikkontor i nærheten for å høre hva reglene var for evt lys under bilen

den første plassen hørtes han gaaanske desorientert ut, og sa rett ut at han ikke hadde peiling!

henviste meg til et litt større kontor, men der fikk jeg ikke engang tak i noen andre enn hun som satt i sentralbordet..endte opp med at jeg måtte snakke med en eller annen som tydeligvis var en autoritetsperson, som henviste til paragrafen om ekstralys..og i ettertid har jeg funnet ut at han også prata om ting han tydeligvis ikke hadde peiling på :D

han sa noe som at man kunne montere ekstralys, om man ikke hadde det originalmontert... da var det fy.

skal man diskutere ekstralys, så er det lux dem går etter..til sammen, med de originale lysa.

Er det ikkje noge sånn med TV skjerm i bilen og?? Den skal aller helst vere koblet til håndbrekket for eks.. slik at den ikkje fungere før det er på, og bilen er i ro..! (dette gjelder for sjoføren så klart)

Må da kunne gjøre det samme med sånn pyntelys og da.. Så lenge du kan påvise at lysene kun virker når bilen er stoppt og håndbrekket er på... (klart 1 bryter for å koble om den "sikkerheten" er lett.. men du skal vere flink og forklare deg vist du blir ferska med lysa på når du kjører)

Jaja.. det er jo som sagt vidt forskjellig til hvem du preiker med! Synd i grunn!

Noe av det samme når det gjelder kjøring av tilhenger og.!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 4 years later...
mener jeg leste noe om utstyr til showbruk...er noe vagt, men jeg mener at det var noe som at ekstrautstyr (neon, dioder, strober, annet dildoutstyr) som var montert på bilen, skulle være koblet sånn at de ikke skulle, (naturligvis)eller kunne brukes, uten at bilen var ukjørbar, det vil sannsynligvis si at man hadde stoppet den, og evt slått av en hovedstrømbryter, kuttet bensintilførselen eller evt tatt av hjulene, og forhindret bilen fra å starte....

Nja ikke helt så komplisert men:P

jeg har koblet neonlysene mine til håndbrekket, siden

man mest sansynelig Ikke kjører med håndbrekket oppe.

har blitt stoppet i rutine kontroll av biltilsynet, og

fikk ikke noe påkjenning for dette:)

VW Polo 1,3 Nz - Noen som har felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår