Gå til innhold

Vurderer en Primera som min neste bil...trenger tips!

UrGe-BoY

Anbefalte innlegg

Har ein 1.8 kombi, 2000 modell.. Sånn Comfort greie.. :(

Eg kan nå sei ka eg savner selv..

1: 2 literen! :D

2: Lakkert helt ned...

3: Noe bedre støtte i stolene.. (selv om dei er bedre en dei fleste eg har prøvd i OEM biler)

4: Bakhjulene litt lengre ut.. (hehe.. venter ennå på dei jekla spacerene)

5: Noe mer pulver :D

6: Lavere og ennå litt stivere

Tja.. kommer ikkje på noe mer i farten..

Men synst det er greit med Varme i sidespeil og seter. Klima anlegg, og elektriske speil.. ;)

Sotfilm øverst i frontruta kan og verr ein grei ting.

Minus er vel dårlig plass for folk i baksetet når eg kjører.. er bare 180 og noen centimeter til, og er på det ant bakerste hakket, bare for at clutch pedalen skal stemme litt bedre.. Men for brems og gass, kunne eg likså godt vert på det bakerste hakket.

Mangler litt drag liksom.. ;)

Bilen spinner "lett", antagligvis pgr. av dette multilink opphenget framme.... Camberen forandrer seg jo rimeligt greit på framhjula til mer du svinger på rattet

Har jo og dette med understyring, den føles litt tung i nasen i blant.

Og så har den ganske dårlig svingradius..

No mer har ikkje eg og si på det..! (dette er jo mine personlige meninger, hva du synest om den kan jo verr vidt forskjelligt..)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=29620&highlight=

Ellers er det lurt og se etter slakk i forstilling......

Dette er den mest vanlige feilen med 2000-2001 modellen, men er for det meste bagateller... (foringer etc)

Var mest om eldre primeraer der.. Syns 2000 og 2001 modellen er veldig fin. Er det p12 den heter?

Sedan, svart, senket, 18" felger. Ser bra ut! Må bli ein sånn ;)

Av de primeraene jeg har sett er de fleste med ufyselege farger i interiøret.. Har alle mønster? Ingen ensfarget svart f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jap_Power

2000 og 2001 modellen heter P11-144. En facelifta P11. De er pene. :)

I 2-liters utgaven av Sport-modellen er det svarte seter med noe små, røde fragmenter, på en måte. Men om du ser fort på de så tenker du at de er svarte. Kan ta noen bilder om du vil.

Blir nok 2-liters utgaven og Sport-modellen jeg satser på. Har alle de svarte seter? Ta gjerne bilde om du har mulighet til det. Har du en slik bil? Har du noen erfaringer med denne type bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er familiebilen. En 2.0 Sport stasjonsvogn. Veldig god bil å kjøre. Den er bare 2 år gammel, så jeg har ikke så lang erfaring med den enda, med tanke på slitedeler osv. Som nevnt tidligere så har den ikke verdens beste svingradius. Meeen hvor ofte trenger du å legge heeelt over. ;)

Vet ikke om alle Sport har svarte seter.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider