Gå til innhold

Småfeil på EU godkjenning...

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

Hei

Kom akkurat fra EU godkjenning, og fikk noen småfeil.

Litt feil på brekket, men dette vet jeg hvordan jeg fikser.

Nærlysene mine er feil innstilt, hvordan i huleste fikser jeg det? Bare justere de inne i coupéen?

Så fikk jeg feil på CO. 1,83 var verdien min... Hva kan dette komme av? Noen som har tips? Lambdaen min ble skiftet for 1.5 år sia som jeg har kvitteringer på her, skal holde lenger enn det? Kan det komme av åpne filteret mitt? Litt mange "??????" her nå, men.

Takker for svar.

Andreas

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Justice

justeringen til nærlyse er på selve hovedlyktene, men du må ha måle instrument for å få justert riktig. kan være lambdasonden eller deffekt katalysator. på din bil måles lambda verdi, ikke CO utslipp som skal ligge immelom 0.97 - 1.03..

Ok. Har en kompis på bmw, få han til å se på det. Rart at CO er såpass høy.. Har ikke noe å si hvordan eksos og filter jeg har? Eller?

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Justice

men jeg anbefaler at du sjekker opp dette problemet, er som regel ikke no grønnere på andre siden av veien:op

Nei nei, men når du er lærling er det ikke kult å få masse ektra utgifter i hue og rævva.

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull. fra å med den datoen så ble det påbudt med lambdasonde og 3-veis katalysator. Da skal det måles lambdaverdi mellom 0,97-1,03..knock og når det gjelder etterkontroller så står alle godkjente kontrolorgan fritt til å ta betalt eller gratis, kun biltilsynet som har faste takster.

Saab 900 Turbo 8v

http://www.saab-racing.moo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider