Rage Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Hei Kom akkurat fra EU godkjenning, og fikk noen småfeil. Litt feil på brekket, men dette vet jeg hvordan jeg fikser. Nærlysene mine er feil innstilt, hvordan i huleste fikser jeg det? Bare justere de inne i coupéen? Så fikk jeg feil på CO. 1,83 var verdien min... Hva kan dette komme av? Noen som har tips? Lambdaen min ble skiftet for 1.5 år sia som jeg har kvitteringer på her, skal holde lenger enn det? Kan det komme av åpne filteret mitt? Litt mange "??????" her nå, men. Takker for svar. Andreas Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 justeringen til nærlyse er på selve hovedlyktene, men du må ha måle instrument for å få justert riktig. kan være lambdasonden eller deffekt katalysator. på din bil måles lambda verdi, ikke CO utslipp som skal ligge immelom 0.97 - 1.03.. Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Justice justeringen til nærlyse er på selve hovedlyktene, men du må ha måle instrument for å få justert riktig. kan være lambdasonden eller deffekt katalysator. på din bil måles lambda verdi, ikke CO utslipp som skal ligge immelom 0.97 - 1.03.. Ok. Har en kompis på bmw, få han til å se på det. Rart at CO er såpass høy.. Har ikke noe å si hvordan eksos og filter jeg har? Eller? Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 det har lite å si med luftfilter. men skjønner ikke at det står CO verdi, på din skal det måles lambdaverdi. CO er andre verdier skjønner du.. kanskje dem har målt feil? Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Det er mye mulig... Jeg aner ikke. Skal ta etter kontrollen et annet sted hvor de er litt snillere... Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 men jeg anbefaler at du sjekker opp dette problemet, er som regel ikke no grønnere på andre siden av veien:op Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Justice men jeg anbefaler at du sjekker opp dette problemet, er som regel ikke no grønnere på andre siden av veien:op Nei nei, men når du er lærling er det ikke kult å få masse ektra utgifter i hue og rævva. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 blir dyrere å ha masse etterkontroller;) du burde hvertfall sjekke det opp:) også kan du pøke den på etterkontrol:rolleyes: Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Justice blir dyrere å ha masse etterkontroller;) du burde hvertfall sjekke det opp:) også kan du pøke den på etterkontrol:rolleyes: Etterkontroll er gratis :P Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Rage Etterkontroll er gratis :P Dæven, det har jeg ikke fått med meg. Sikker? Skal ha min på etterkontroll også snart etter å ha fikset smørbrødlisten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Jens Dæven, det har jeg ikke fått med meg. Sikker? Skal ha min på etterkontroll også snart etter å ha fikset smørbrødlisten.. Det sa de til meg...:) Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Hmmm.. Da må dette ha blitt innført etter at jeg var der for 1 og et halvt år siden.. Tror jeg betalte mellom 2 og 300 kroner for etterkontroll.. Og selve PKK koster vel 450.. Dette var hos Biltrangsynet.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 etterkontrol koster 2-3 hundre kroner..ingenting i Norge er gratis:( hadde etterkontrol for 4 mnd'er siden:) Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by Justice . på din bil måles lambda verdi, ikke CO utslipp som skal ligge immelom 0.97 - 1.03.. :rolleyes: CO på biler registert i Norge etter 1.1.89 skal ha en CO verdi på under 0,5. Når alt er i orden ligger den vanligvis på 0,00-0,05.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 tull. fra å med den datoen så ble det påbudt med lambdasonde og 3-veis katalysator. Da skal det måles lambdaverdi mellom 0,97-1,03..knock og når det gjelder etterkontroller så står alle godkjente kontrolorgan fritt til å ta betalt eller gratis, kun biltilsynet som har faste takster. Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg