Gå til innhold

Byttet bremsekraftforsterker. dårlig pedal!!

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Originally posted by sundinracing

TAPER: gi deg nå før alle skjønner hvor dum du er!!!

 

Jeg trodde alle hadde skjønt dette for lenge siden?

 

Òg sånn ellers:

Jeg vet ikke hvem av dere som husker teorien på førerkortet, men for å teste bremsekraftforsterkeren, skulle man pumpe pedalen hard med tenningen av. Man skulle holde trykk på pedalen med foten, starte motoren og da skulle pedalen sige rolig innover.

 

Man skal også ha fullt bremsetrykk på under 2/3 av pedalvandringen (mener jeg å huske).

 

Jeg tok lappen i 2000, så kanskje jeg husker litt feil her.

Er ikke en mekaniker, kan vel også sies, men jeg har byttet begge calipere fremme, alle klosser, alle skiver, hjul-lagre, elektriske deler, etc. uten hjelp fra mekanikere eller bedrevitere.

 

har gjerne lest litt i haynes, men det får nå være så :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

forstår egentlig aggresjonen som tape-r kommer med..tenk at du skal faktisk på vein med denne bilen? heller gjør slik:

spørr om du er usikker , så gjør..ikke gjøre, prøve så fant du at det var feil, så spørr vi...greit nok med andre småting, men dette er vitale deler..jeg heller vil ikke ha 1.5tonn i dakars poloen min:o

(hvis det var derfor han ble aggresiv da:P)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Er ikke en mekaniker, kan vel også sies, men jeg har byttet begge calipere fremme, alle klosser, alle skiver, hjul-lagre, elektriske deler, etc. uten hjelp fra mekanikere eller bedrevitere.

 

har gjerne lest litt i haynes, men det får nå være så :p

 

slitedeler mao

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

Neivell.. men det sier jo bare LITT om dine kunnskaper på bil da!

Ikke så jævli rart det BURDE vært påbudt å sende biler på verksted for å få dette gjort onkli i stedet for at klååfingra drittunger skal mekke selv!

 

Om jeg erpå volvo på golf eller for den saks skyld på FIAT forumet har ikke en dritt å si! Jeg bare svarer til aktive emner jeg!

 

nei faen. dere får gjøre som dere vil.. Drep dere selv fordi dere vet best... Drit i å lufte du....... God tur

 

makan til klåfingra drittunge du og da!

har nå jobba på verksted 3 sommre nå og man lufter ikke når man skifter klosser! ingen som gjør dette på et verksted, er jo totalt unødvendig arbeid.

 

jeg kommer bare med fakta jeg veit og du kommer med fakta du trur du veit. og hvis du først skal være så sinnsykt tett i pappen at du ikke kan forstå hva folk prøver å si så kan du bare la være å kommentere i poster du ikke har noen peiling på i det hele tatt. Hold deg til montering av plastikk på slappe escorter du, ditt jævla nek!

 

Lasse_GT

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo-Lars : Jeg har snakka med en kamerat av meg ( som har jobba på Volvo verksted i 1 år )

Han sier at det kan evt være :

- Lite bremseveske i systemet

- Slitte klosser \ Skiver

Eller at det er den mekaniske overføringen fra pedal - brems. forsterker.

 

Og til alle sammen.. Det stemmer at man IKKE trenger å lufte bremsene ved bytte av klosser!!

Taper! hvilket verksted er det de "alltid" gjør dette?

 

 

Lykke til Volvo-lars! I belive in you!

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om denne virker, kan det fortsatt være hull i membran inni bremsekraftforsterkeren og motoren suger falsk luft og pedalen går litt lenger inn

 

Originally posted by DaButcher

 

Jeg trodde alle hadde skjønt dette for lenge siden?

 

Òg sånn ellers:

Jeg vet ikke hvem av dere som husker teorien på førerkortet, men for å teste bremsekraftforsterkeren, skulle man pumpe pedalen hard med tenningen av. Man skulle holde trykk på pedalen med foten, starte motoren og da skulle pedalen sige rolig innover.

 

Man skal også ha fullt bremsetrykk på under 2/3 av pedalvandringen (mener jeg å huske).

 

Jeg tok lappen i 2000, så kanskje jeg husker litt feil her.

Er ikke en mekaniker, kan vel også sies, men jeg har byttet begge calipere fremme, alle klosser, alle skiver, hjul-lagre, elektriske deler, etc. uten hjelp fra mekanikere eller bedrevitere.

 

har gjerne lest litt i haynes, men det får nå være så :p

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR_Simba

forstår egentlig aggresjonen som tape-r kommer med..tenk at du skal faktisk på vein med denne bilen? heller gjør slik:

spørr om du er usikker , så gjør..ikke gjøre, prøve så fant du at det var feil, så spørr vi...greit nok med andre småting, men dette er vitale deler..jeg heller vil ikke ha 1.5tonn i dakars poloen min:o

(hvis det var derfor han ble aggresiv da:P)

 

Hei du,

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si.

heller gjør slik:

spørr om du er usikker , så gjør..ikke gjøre, prøve så fant du at det var feil, så spørr vi...greit nok med andre småting, men dette er vitale deler..

 

Hva mener du?

 

Ikke for å være frekk, men jeg ser ingen sammenheng i det du skrev her.

 

Så gjør, ikke gjøre?

 

Men, jeg ville tro du prøver å si at han ikke skal gjøre ting han ikke har gjort før? (med litt andre ord?).

 

Jeg ser personlig ingen problemer i at folk prøver å bytte vitale bremsedeler selv, så lenge de *tester* bremsene på et kontrollert område!

 

Jeg vil si det er positivt at folk spør om hjelp, når de ikke får vitale ting til å fungere, istedenfor at de kjører rundt uten bremser og later som ingen ting.

 

Han hadde jo her også klart å bytte diverse bremser, luftet, etc. og alt fungerte fint. Den siste jobben han her påbegynte, påvirker ikke lufting.

 

Man må ikke lufte, selv om man pumper luft i dekkene. (eller hva, tape-r?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår