D2` Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 For en stund tbake kjøpte jeg en Volvo 245 som var i helt grei stand, men etter noen kjøreturer begynte den å lek noe olje. Fant ut at det var simring ved fordelerregistret og på veiv som var gåen. Byttet disse og motoren var tett igjen. Men etter noen nye kjøreturer så begynte den å leke olje på nytt. Fant ut at de nye simringene var blidd ødelagt på nytt. Noe er altså galt med oljetrykket... merker at det er mye trøkk når jeg åpner Oljekorken når motor er igang. Hva må jeg gjøre ??? Siter Stig Elstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 Det er sikkert veivhusventilasjonen som er tett. Ut fra blokken et sted kommer det nok en slange som går inn i innsuget på motoren et sted etter luftfilteret. Er ikke helt sikker på hvordan det ser ut på 240. Uansett, ta opp alt her, rens det med løsemiddel. Ganske normalt at dette blir tett, da blir det overtrykk i veivhuset, og oljen lekker ut gjennom alle tetningsringer/pakninger. Tar ikke mange minutter å fikse.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 veivhusventilasjonen sitter under innsugsmanifolden (svart boks) bare så du vet det..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D2` Skrevet Januar 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 Her er nok denne boksen.. fra denne går det en slange (med et filter inni) dette filtret byttet jeg (var veldig tettet igjen) Men når jeg stikker noe oppi boksen her, så kjennes det ut som det ligger mye dritt nedi der. Men jeg er ikke sikker hvordan jeg skal montere ut å rense den boksen. Denne "klokken" på siden her, med det røret som går opp til innsug sitter i veien for både en skrue å for å løfte ut mener jeg.. Må dette av ? Siter Stig Elstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg