Gå til innhold

Startproblem Polo 1,6

Ranger emnet

o-solb@online.no

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en 96 Polo 1,6 med en startproblem jeg sliter med:

Bilen starter, går i 2 sek og stopper; Det virker som om tenninga bare skrur seg av.

Har hatt dette problemet i flere år, men bilen har alltid startet etter et par forsøk inntil i år - nå skjer det hele tiden.

Jeg ble fortalt at problemet kan være for lav spenning i bilen, og forsøkte derfor å sette inn et nytt batteri; Dette løste problemet i ca to uker - nå skjer det igjen. Hvis jeg lader bilen over natten klarer bilen et par dager før prob dukker opp igjen.

Kan det være dynamoen som er sliten(dynamoen lager også en liten ulyd)? Slik at det elektriske anlegget "kutter ut"??

Noen som har hørt om dette problemet?

Evig takknemlig for tips/hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:) ikke det at jeg har sånn fryktelig med peiling,men det virker som om dynamoen din er veldig sliten. hvis du sjekker på verksted (som kanskje må være vw) så får de vel sjekket med no sånn følergreie, og da finner man ut hva som er feil! kan jo prøve

:) vi hadde det problemet med en audi en gang i tia, og da var det dynamoen som var sliten...

Møkkarust:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være flere ting som gjør dette,

prøv f.eks når du vrir om tenningen på bilen når du skal starte, vri den bare til hakket før starteren går (når alle lys går på) til du hører at bensinpumpen stopper (slags summelyd bakfra i bilen) tar 2-3 sekunder tenker jeg. Og så vri siste hakket slik at den starter.

prøv om dette hjelper.

en annenting. stopper bilen når den først går? f.eks når du slipper gassen og trykker inn clutchn?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette problemet selv, startsperra som gjorde dette. Kjenner også flere andre som har hatt prob. med det samme. Kosta ca 2-3 lapper og fikse.

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G_Yog

Om du har et volmeter, multimeter el. lignende kan du jo koble detta til sigarett tennern og se hvor mye den lader hele tiden.. er dynamoen bra skal den vel lade rundt 14volt

Jeg har målt med et multimeter og oppdaget følgende: Rett etter bilen har startet er spenningen på batteripolene 14,7volt, etter 5 minutter har spenningen falt til 14,0volt.

Dette er vel ikke normalt? Skal ikke spenningen være minimum 14,3 volt?

For hvis jeg forsøker å starte bilen etter en ca 30 min lang kjøretur, dukker problemet opp igjen - det virker altså som om spenningen faller mens jeg kjører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

kan være flere ting som gjør dette,

prøv f.eks når du vrir om tenningen på bilen når du skal starte, vri den bare til hakket før starteren går (når alle lys går på) til du hører at bensinpumpen stopper (slags summelyd bakfra i bilen) tar 2-3 sekunder tenker jeg. Og så vri siste hakket slik at den starter.

prøv om dette hjelper.

en annenting. stopper bilen når den først går? f.eks når du slipper gassen og trykker inn clutchn?

Skal prøve dette ikveld!

Nei, bilen stopper aldri når den først har startet ok.

Thank U.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

Har hatt dette problemet selv, startsperra som gjorde dette. Kjenner også flere andre som har hatt prob. med det samme. Kosta ca 2-3 lapper og fikse.

Høres ut som et velkjent prob med polo'n - når du nevner det så har også en kametar av meg hatt samme prob med sin polo (han solgte bare bilen..).

Men jeg visste ikke at polo'n hadde original startsperre?

Hvor var det du fikk fikset det? Merkeverksted? Er livredd for å sette bilen inn på f.eks Møller! KR KR KR KR ;-) hehe

Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by o-solb@online.no

Høres ut som et velkjent prob med polo'n - når du nevner det så har også en kametar av meg hatt samme prob med sin polo (han solgte bare bilen..).

Men jeg visste ikke at polo'n hadde original startsperre?

Hvor var det du fikk fikset det? Merkeverksted? Er livredd for å sette bilen inn på f.eks Møller! KR KR KR KR ;-) hehe

Takk for tilbakemeldingen!

de karane kan å ta seg betalt..skal e love deg..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by o-solb@online.no

Jeg har målt med et multimeter og oppdaget følgende: Rett etter bilen har startet er spenningen på batteripolene 14,7volt, etter 5 minutter har spenningen falt til 14,0volt.

Dette er vel ikke normalt? Skal ikke spenningen være minimum 14,3 volt?

For hvis jeg forsøker å starte bilen etter en ca 30 min lang kjøretur, dukker problemet opp igjen - det virker altså som om spenningen faller mens jeg kjører!

Byttet dynamo for 1 uke siden(90A). Alt funker igjen ;-)

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider