Gå til innhold

abs lampa lyse

Ranger emnet

MR_Simba

Anbefalte innlegg

2 små ting som har kommet i det siste her..

dere vet lyset når man drar håndbrekke lissom..i dashbordet..det lyset svakt, av og til flimrer det, av og til kun svak lys..korfor?

noen vør borti det problemet?

andre tingen e denne abs greia..før var det slik at den lyste plutselig av og til..så sluknet den..nå i det siste har det begynt å lyse mer å mer konstant..? å da fungerer ikke abs..prøvde å låse hjula på isen..så sklei den uten at abs`n fungerte...

noen som har vært borti dette ? hva kan det være?

disse problema begynte egentlig da jeg hadde bilen inne på reparasjon på en forhandler, så fikset dem på noe å kortsluttet visst det elektroniske da klokka nullstiller seg hver gang jeg starter bilen og turtelleren detter liksom ikke ned på null når jeg skrur av, men stopper der den er når jeg skrur av bilen lissom..

dette ble egentlig ganske lang forklarling...heh..

det er en 1.4 8v 97modell..

noen som har forslag til hva det kan være, og om det er sammenheng med den "kortslutningen" dem gjorde på verkstedet? jeg sa ifra med en gang, det er dem klar over så..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynli så er bare lite strømm...så kan d vere (mest trruli) følerene på absen din som har dårlig kontakt...prøv å rense polene\elekrto crc o.l...

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var en dag jeg skulle prøve å se på dette da..tok bilen først på bensinstasjonen å fikk den vasket med høytrykkspyler bare for å vaske den litt;) ..vasket veldig godt i hjulbuene og felgene for å få vekk drit derifra da..

men da jeg satt meg i bilen igjen..abs lampa var AV(absn funker)

, å ingen flimring i håndbrekk lampa heller.

.gått 2-3 dager nå og alt funker fint enda:D

men det kommer vel tilbake igjen snart vil jeg tru ja..:(

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polow

Har akkurat det samme problemet med min polo. Er nok en av følerene som er ødelagte. Har vel fikset alt som kan gå galt med en polo i og med at min 95 mod er kjørt 260.000km.

Hei ørjan ?

;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony

hadde samme problemet med min abs, da var det en føler på venstre forhjul som hadde røket. du kan eventuelt jekke opp bilen og måle føleren, bruk vekselspenningsmåler og snurr på hjulet. Da skal du å et utslag på ca 0,3-0,7V AC.

..har feil på abs'n jeg oxxo.. prøvde å måle forhjula, og fikk da 0,3Vac på det ene hjulet, og 0,12Vac på det andre..

Feilen oppklart? (kun 700++ for ny føler da) :(

..hvordan kan man evt. måle følerne på bakhjula? ..er jo ikke noe plugg bak, slik som på framhjula..

hm hm..

-Thomas-

-->88mod Hilux,68mod Boble roadster

(x)94mod Bmw 318is,91mod Golf2 TD,96mod Polo 6N 1,6l,81mod Hilux type stOr

Lenke til kommentar
Del på andre sider