Gå til innhold

startproblem

Ranger emnet

auto82

Anbefalte innlegg

Når jeg skal starte bilen min om morgenen etter at den har stått hele natten har jeg litt problemer. Dette spesiellt hvis det har vært kaldt ute(kald motor) og evt. minusgrader. Jeg vrir om tenningsnøkkelen for å starte, men i stede hører jeg bare en klikkelyd. Motoren drar ikke rundt engang. Bare klikker. Dette klikket kommer ca. 4-5 ganger, men så plutselig starter den ved 6 forsøket. Merkelig, eller hva? Har tidligere også opplevd at den spinner idet jeg kjiner for å starte. Hva er galt?

Når motoren er varm derimot starter den uten problemer.

Bilen er en Honda Civic 85 mod. sedan, 4 dørs. hvis noen lurer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme på den ene sierran min, feilen hos meg viste seg å tilhøre en boks til spilleren min.

Etter jeg tok ut sikringa i den boksen så ble bilen helt fin å starte i kulda igjen.

Så du bør sjekke etter om det er noe som stjeler strøm i bilen, siden den oppfører seg slik etter å ha stått over natta.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du hører klikke lydene når du skal starte så har du ikke nok strøm på batteriet ditt.

Bruk ei fluke til å se om bilen lader rundt 14v når motoren er i gang, hvis du ser at antall volt synker med motoren i gang, så er det børstene i dynamoen som er utslitt.

Så måler du hvor mye strøm det er på batteriet når du parkerer bilen for kvelden og skriver det ned, for så å måle det samme før du starter bilen dagen etter.

Viser ikke måleren det samme, så er enten batteriet ditt dårlig eller så er det ett eller annet på bilen din som rapper strømmen når bilen står parkert over flere timer.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider