Gå til innhold

Vinglete på vinterdekk....

Ranger emnet

PoloDude

Anbefalte innlegg

Kjører 195 på sommer og 175 på vinter.......vet at bilen er kjapt littmer vinglete med smale dekk.....virker liksom som man ruller av veien i svingene.....Men dette er første vinteren med 175 dekk og senkesett....er det bare meg som syntes det ble mere vinglete enn ifjor uten senk?

Dvs kan være en følelse som bare har blitt forsterket fra ifjor når jeg har kjørt fjellstøtt med 195 og senk halve sommeren.....

Noen tanker om dette??????????

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene er ok........tror Even har et poeng med profilen ja....tror det er en kombinasjon av profil og det jeg skriver om følelsen.....

En faktor til som jeg la merke til igår er at det legger seg mere snø og sørpe under kanalene nå enn ifjor, dette fører vel også til en viss flyt/vingle effekt ettersom man har "støttemeier" av sørpe på hver side av bilen...........

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: dette kunne jeg virkelig ikke,

mer profil mer vinglete bil..det e vanskelig å skjønne eeeegentlig da

hvorfor skal ikke MER gummi sitte stivere på vein da ?!..merkelig dette..;)

men seriøst..om du trur jeg editerte posten ETTERPÅ, så sjekk kl slette som står der, og datoen..den ble nemlig editert ca 10 min etter at jeg skrev den;)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR_Simba

:rolleyes: dette kunne jeg virkelig ikke,

mer profil mer vinglete bil..det e vanskelig å skjønne eeeegentlig da

hvorfor skal ikke MER gummi sitte stivere på vein da ?!..merkelig dette..;)

men seriøst..om du trur jeg editerte posten ETTERPÅ, så sjekk kl slette som står der, og datoen..den ble nemlig editert ca 10 min etter at jeg skrev den;)

Dekksiden hsr vel kanskje en liten rolle, også er det mønsterdybden har jo også litt å si i svinga da de flekser litt de og, men først og fremst stivheten på dekksiden og høyden på dekksiden som spiller inn.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider