PoloDude Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Kjører 195 på sommer og 175 på vinter.......vet at bilen er kjapt littmer vinglete med smale dekk.....virker liksom som man ruller av veien i svingene.....Men dette er første vinteren med 175 dekk og senkesett....er det bare meg som syntes det ble mere vinglete enn ifjor uten senk? Dvs kan være en følelse som bare har blitt forsterket fra ifjor når jeg har kjørt fjellstøtt med 195 og senk halve sommeren..... Noen tanker om dette?????????? Siter -2011 Skoda Superb. -Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 foringer kanskje? det merkes mye mer på vinterdekk.. da jeg har opplevd dette selv på forden min, ble ganske så vinglete plutselig..bare et forslag? kan også ha noe med profilen på vinterdekka å gjøre selvsagt? Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Går ut i fra at du har mindre felger på vinterhjula, og da har det selvsagt med at gummien blir høyere dvs mer "fleksing" Jeg kjører 195\40R16 på sommer og 165\70R13 på vintern på en pinnstiv bil, tro om jeg merker forskjell;) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloDude Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Foringene er ok........tror Even har et poeng med profilen ja....tror det er en kombinasjon av profil og det jeg skriver om følelsen..... En faktor til som jeg la merke til igår er at det legger seg mere snø og sørpe under kanalene nå enn ifjor, dette fører vel også til en viss flyt/vingle effekt ettersom man har "støttemeier" av sørpe på hver side av bilen........... Siter -2011 Skoda Superb. -Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by PoloDude tror Even har et poeng med profilen ja.... Originally posted by MR_Simbakan også ha noe med profilen på vinterdekka å gjøre selvsagt?B] :rolleyes: hehe..da fant du ut det også..er ikke noe kjekt me vinglete bil.:( Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by MR_Simba :rolleyes: hehe..da fant du ut det også..er ikke noe kjekt me vinglete bil.:( Haha editere posten for å late som om du har peil;) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 :rolleyes: dette kunne jeg virkelig ikke, mer profil mer vinglete bil..det e vanskelig å skjønne eeeegentlig da hvorfor skal ikke MER gummi sitte stivere på vein da ?!..merkelig dette..;) men seriøst..om du trur jeg editerte posten ETTERPÅ, så sjekk kl slette som står der, og datoen..den ble nemlig editert ca 10 min etter at jeg skrev den;) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 jeg körer med 185/55-14 på vintern prigg fritt......meget bra kombinasjon...:P Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Originally posted by MR_Simba :rolleyes: dette kunne jeg virkelig ikke, mer profil mer vinglete bil..det e vanskelig å skjønne eeeegentlig da hvorfor skal ikke MER gummi sitte stivere på vein da ?!..merkelig dette..;) men seriøst..om du trur jeg editerte posten ETTERPÅ, så sjekk kl slette som står der, og datoen..den ble nemlig editert ca 10 min etter at jeg skrev den;) Dekksiden hsr vel kanskje en liten rolle, også er det mønsterdybden har jo også litt å si i svinga da de flekser litt de og, men først og fremst stivheten på dekksiden og høyden på dekksiden som spiller inn. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg