leandro Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 variable ventilåninger/tider. omtrent som v-teck hos honda. var vell bmw som oppfant dette med variable ventiler? først ut var vell bmw m3 e36 3,0,motoren ble koret til verdens beste motorkonstruksjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Det er ikke sikkert du får vanos hvis du kjøper en som det står 93 mod i vognkortet på. Urgolf har en slik en. Han kjøpte den som en 94 mod, det sto 93 i vognkortet og BMW sa at det va en 92. Mens forsikringsselkapet mener at det er en 94 :rolleyes: Interriøret er vel ganske likt i de fleste modellene, bortsett fra ratt og klimaanlegg utseende. Det som jeg har intrykk av som går igjen på gamle bmw'er er at bærekulene er forbruksvare. Sikkert noen som kan nevne mer. Vtec er vel elektroniske ventilåpninger tar jeg ikke helt feil. "Variable Valve Timing and Lift Electronic Control" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leandro Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 var det en 6syl motor uten vanos så er det nokk som bmw sier at det er en92. når jeg sammenlignet vanos med v-teck så var det fordi det går ut på det samme.å justere ventil ene/tidene automatisk/mekanisk under akselrasjon av motoren. det stemmer at bærekulene er forbruks vare. m3 e36 har ikke det problemet da den har ett helt annet understell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Forskjellen på vanlige 6`ere uten og den med Vanos, Er jo som navnet sier at det har et Vanos ventilstyrings-system, som i praksis betyr variable ventiltider... Fordelen med dette systemet, er at den er sterk på de fleste turtall, men som andre rekkeseksere fra BMW er den sprekest på topp... Har selv prøvd 320 E36 både med og uten Vanos systemet, og syns personlig at Vanos utgaven ikke føles noe sterkere... Men det skal jo sant og sies at det er dreiemomentet som skiller disse motorene i hovedsak ifra hverandre, så det kunne vel ha vært en avgjørende faktor for resultatet om jeg hadde hevet på en campingvogn på bilene, og tatt de med på kjøretur over fjellet... da tror jeg nok at det merkbart ville ha fremstått et større skille mellom disse modellene enn det jeg opplevde:) Uansett så har jeg en 92mod 320ia, som er registrert som en 93, altså 93 320 UTEN vanos (på papiret):D Slå den...hehe Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leandro Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 poenget må jo være å kjøre bmw!!!fortsett med det!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by leandro poenget må jo være å kjøre bmw!!!fortsett med det!!! WORD Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.