Gå til innhold

Audi, Haldex quattro mod!

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

Link som ble lagt ut av loppa på IRC isted :) Endelig en gadget som er digg for Haldex quattroen! Noen synspunkter på denne?

Link til dippedutten :D

edit: feil link

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel ta og kaste litt bensin på bålet :D

This ECU complete with the necessary wiring harness allows you to take control of your Haldex system and engage a true 4 wheel

Dette burde vel bevise en gang for alle at haldex ikke er et skikkelig 4hjulstrekk system?

heheheheheheh

Les dette med et smil om munnen. DETTE ER PÅ INGEN MÅTE KRITIKK MOT VERKEN BILMERKE ELLER PERSONER. HÅPER DERE SKJØNNER AT DETTE ER NOE SOM SKAL LESES MED SMIL OM MUNNEN? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Dette burde vel bevise en gang for alle at haldex ikke er et skikkelig 4hjulstrekk system?

Og det må jeg delvis si meg enig i :)

Men det jeg lurer på , er om dette systemet vil ta skade av å kjøre med 50/50 fordeling over tid, eller om det går helt fint..? Høres jo litt ok ut å da, å ha muligheten til å overstyre hensikten med systemet, sålenge du ikke ødelegger det.. En haldex diff er trolig ikke så veeeldig billig! :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... tenkte litt på det der jeg også...

er vel sånn at det ved forskjell i hastighet blir pumpet inn olje eller no i systemet.. ihvertfall olje som "styrer" overføringen.. og når bilene trimmes litt extra så slenger de på extra olje kjøler for at ting ikke skal gå til helvete... troligvis fordi da blir vel systemet "mer brukt"... eller?? skulle vel da kanskje bli noe av det samme når systemet står på hele tiden.. ??? altså ikke så sunt... ???

alltid litt redd for at tukling med system som dette kan gi ubehagelige kjøreegenskaper men... Har hørt at det går ann å omprogramere det til annen drift.. f.eks 50/50, men at dette er så "avansert" at det er noe Haldex folket selv må ta seg av.. og at man derfor ikke får kjøpt det hos de vanlige tuner firma'ne..

Får sikkert svar ved å ringe de som lager Haldex systemet ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde audi sine haldexer orginalt var programmert til 50/50 jeg, de heter jo tross alt Quattro...

Originally posted by ola

En haldex diff er trolig ikke så veeeldig billig! :D

Var en utenfor byn her som tok Haldexen på en VR6, tok ikke så lange tiden heller med et reservehjul og resten i 17" ellerno. Husker ikke prisen, men tror det var noe rundt 100K..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje sikker på dette men meinar å ha lest /høyrt at dersom du har ulik størrelse på dekk foran / bak på ein vw/audi med Haldex så vil den forstå dette og ikkje prøve å få dekka til å gå med samme hastigheit. Den skjønnar mao. at det "skal" vere sånn.

(Prøv det på ein Opel:D )

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

heheheheheheh

Les dette med et smil om munnen. DETTE ER PÅ INGEN MÅTE KRITIKK MOT VERKEN BILMERKE ELLER PERSONER. HÅPER DERE SKJØNNER AT DETTE ER NOE SOM SKAL LESES MED SMIL OM MUNNEN? :D

Jeg leser og jeg smiler men jeg synes du er teit ? Hehehehe :D

Flott at du spøker, og jeg håper du også leser med ett smil, for du er på bærtur.

Les litt om Haldex så kan vi krangle etterpå .....

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1GTI

Er ikkje sikker på dette men meinar å ha lest /høyrt at dersom du har ulik størrelse på dekk foran / bak på ein vw/audi med Haldex så vil den forstå dette og ikkje prøve å få dekka til å gå med samme hastigheit. Den skjønnar mao. at det "skal" vere sånn.

(Prøv det på ein Opel:D )

Det var jo akkurat det som skjedde, den skjønte det IKKE..

Dessuten var det for mange sider på linken din Gringo. Kan ikke du lage et sammendrag til oss heller.. :D

MVH Lat, som ikke har tro på viskosetull.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Det var jo akkurat det som skjedde, den skjønte det IKKE..

Dessuten var det for mange sider på linken din Gringo. Kan ikke du lage et sammendrag til oss heller.. :D

MVH Lat, som ikke har tro på viskosetull.. :D

Jaja, nepa :D Hadde du lest så hadde du ikke sagt viskose :o

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Trodde audi sine haldexer orginalt var programmert til 50/50 jeg, de heter jo tross alt Quattro...

Var en utenfor byn her som tok Haldexen på en VR6, tok ikke så lange tiden heller med et reservehjul og resten i 17" ellerno. Husker ikke prisen, men tror det var noe rundt 100K..

Kva VR6 var det Golf III, På Golf IV blir vel motoren berre kalla V6.

Syncro på Golf II / III er ikkje basert på Haldex og på Passat er det Quattro system.

Team dalatrekk rasing

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Er det ikke 2,9 VR6 (192hk) Syncro basert på viskose da?

Stemmer men :

Les litt mer om HALDEX, er et mye bedre system enn gamle

syncro !!!!

Min mening i allefall ;)

Team dalatrekk rasing

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Haldex blir brukt på Volkswagens nye 4Motion?

Ja. På alle VAG's med tverrstilte motorer. (A3, S3, TT, Golf 4-motion, Leon)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider