Gå til innhold

Motronic 1.5 VS LE-Jetronic (C24NE)

Ranger emnet

TMB

Anbefalte innlegg

Hva må til for å bruke 2,4 innsugshuset sammen med LE- jetronic styreenhet (til 2,2i motor). 2,4 er normalt utsyrt med Motronic 1.5,

Dysene er anneledes, forskjellig motstand tror jeg. Men hva mer? Hva med vakum og luft mengde måleren osv... Og hvordan justerer man opp bensin og luft mengden slik at LE-jetronic gir mere bensin til 2,4? Skal montere Enem trim kam også.. Synes 2,2 innsugshuset er lite i forhold til 2,4 huset. Vil det bremse på effekten om jeg setter på 2,2insugshus...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun 2,4 innsugshuset, men ikke noe ledningsnett til det. Det ledningsnettet som ligger i bilen er til 2,2i. Men jeg synes 2,2 innsugshuset er så "lite", og mener at 2,4 innsugshuset er bedre. Fikk et råd fra en svenske om å bare bytte dysene og bruke 2,2 ledningsnettet. Men så lurte jeg på hva som skjer med vakum målere ol...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innsugshuset til 3,0 er veldig bra har jeg hørt. Men prata med en som har Commodore GSE, og han var litt pist, pga det fantes nesten ikke flere slike innsugshus igjen på skotene rundt om. Så det er litt vanskelig å få tak i. Har begynt å flytte over fra et av mine mange 2,2 innsugshus. Veit du om noe sted som har pakninger billig. Orker ikke tanken på de stive prisene de har på Opel... Får også et problem med panseret. Veit ikke engang om diselpanseret er høyt nok. PS: Hvordan justerer man 2,2 systemet til å gi saftigere blanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider