KaiFred Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 Jeg bare lurte på om noen kan svare meg på hvordan motorfestene i en 16v ser ut i forhold til en f.eks 1.6/1.8 ? Er det evt mye som må modifiseres ved et motorbytte fra 1.6 til gti 16v? Kanskje noen tilogmed har skjema/bilde av festene å poste her? Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 De passer om hverandre. Nyere 16v er kraftigere, viskosefylt. Vanlige er og viskosefylt etter 86? De beste er de gamle i massiv gummi, de tåler mere juling. Dette gjelder fremre festet da, resten er vel like tror jeg... Er uansett det foran som får mest juling Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Kan vel legge til at det fremre festet ikkje klarer seg nå ein begynner å trimme på 16v og g60. Spesielt det væskefylte. Mange bruker vibratech sitt, bahnbrenner og eip har også nokon kraftigare. Men etter at folk har bytta til stivare feste så knekk jo metalldingsen så ein må ha kraftigare der også..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Originally posted by ottar Kan vel legge til at det fremre festet ikkje klarer seg nå ein begynner å trimme på 16v og g60. Spesielt det væskefylte. Mange bruker vibratech sitt, bahnbrenner og eip har også nokon kraftigare. Men etter at folk har bytta til stivare feste så knekk jo metalldingsen så ein må ha kraftigare der også..... Mitt har holdt....... hmm........ Må trimme mere da? Har vel kanskje vært for rå på kløtsjen, så motoren ikke har rekki å vri seg før dekka står å brenner?? :D :D :D :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Januar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2003 Bare litt info For dem som skal ha 16v maskin inn i en golf I, så er motorrommet likt på Scirocco'n som på Golf I'rn. Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Det er golf II opplegg jeg har, så det ser ut til at dette skulle gå greit i grunn :) Hvilken prisklasse ligger en grei 16v sak i da? Hva er fornuftig å gi lissom? Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Alt i fra 5-10k med kasse og det du trenger! Er jo mye varierende kvaliteter ute å går, kan ofte være lurt å kjøpe billig å overhale selv. http://www.gtiklubben.nu er et fint forum hvor det omsettes mye motorer, er i sverige da, men det er gode priser! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Hørtes ikke for galt ut det :) hvordan er det med import av motor? skal vår kjære stat ha en formue i avgifter da også eller? evt driter man i det? Takk for link! Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Originally posted by G60Turbo Mitt har holdt....... hmm........ Må trimme mere da? Har vel kanskje vært for rå på kløtsjen, så motoren ikke har rekki å vri seg før dekka står å brenner?? :D :D :D :D Du har jo pinglebil og køyre som ei kjærring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Her er et par tegninger av de orginale motorfestene jeg har nu. Ser det ut som det blir mye modifisering? Vet at 1.6 motoren passer rimelig greit med disse. Evt forsterkinger må man seff regne med hvis man tenker 16v da Klikk her for større versjon Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.