Gå til innhold

Ang. Forgasser

Ranger emnet


Ayapuri

Anbefalte innlegg

"Hikker" den mens du kjører? Isåfall er det mulig at tøy/gummi koblingene til vakumslangene er slitte eller at noen har hoppet av slik at den suger falsk luft.

 

Jeg hadde det samme problemet i min forrige golf, og der var det en vakumslange som var falt av, og nesten alle gummikoblingene på den andre slangene var meget slitte. Etter jeg fiksa det fungerte bilen helt fint.

 

Vet ikke om det er samme problemer du har, men det var hvertfall min erfaring innen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kwiib

"Hikker" den mens du kjører? Isåfall er det mulig at tøy/gummi koblingene til vakumslangene er slitte eller at noen har hoppet av slik at den suger falsk luft.

 

Jeg hadde det samme problemet i min forrige golf, og der var det en vakumslange som var falt av, og nesten alle gummikoblingene på den andre slangene var meget slitte. Etter jeg fiksa det fungerte bilen helt fint.

 

Vet ikke om det er samme problemer du har, men det var hvertfall min erfaring innen det :)

 

 

tror det var den samme slangen som røk på min gamle golf og!! den ligger ganske nermt eksosmanifoilen, så den har en tendens til å bli varm også krymper den sammen og tetter for luften!! hadde jeg at e bilde av en motor skulle jeg ha vist deg!!

når du åpner motorrommet e den på høyre side av gasseren og litt ned og deretter mot torpedoveggen!! hehe, flink å forklare??

 

sjekk den!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kwiib

Stemmer det. Er flere vakumslanger som ligger bak der og er litt utsatt. Får håpe det er dette som er feilen da... koster ikke akkuratt no å få fiksa på det :)

 

hæ, hehe e ikke jeg god:)

 

nei det eneste e vis du får en ettertenning og bilen ikke vill starte e den som oftes blåst av!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er helt jævlig nå på vinterstid,og sliter med "hikking" under kjøring,høy tomgang (opp mot 3000) og ettertenning.. Kan alt dette være vakuumslager? Får man kjøpt vakuumslanger i rette lengder,eller må man kappe til selv? Hvor får man kjøpt de gummi/tøy endene?

 

Ble så forbanna i stad,kjørte en liten tur,ca 20 min,og hele tiden med at bilen låg på 2500 i tomgang,ga seg faan ikke heller. Stakk derfor hjem igjen,og skrur av bilen,som nekter å oppføre seg. Ettertenning i 30 sekunder før jeg omsider fikk kvalt den.. Da var det ikke langt unna at øksa ble henta i garasjen!

 

DØD over PIERBURG 2E2!!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Var ute i dag å kikka litt bakom der,men var ikke så mye å se,var jækla trangt der bak.. Men,fant en tykk svart slange som bare hang og slang? Skal den det?

Er rimelig forbanna nå,må vel leite frem en høgger som har en ny til meg..

 

Ta bilde :) Jeg skal ta noen bilder av stallen min også etterpå..så studere og se om jeg må avlive noen av de gamle hestene.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er noen trøst så gjør min det samme. ettertenner og går høyt opp i turtall under kjøring. men den har ikke gjort det i det siste faktisk, men så fungerer heller ikke choken lengre :-)

kanskje vi skal anlegge felles søskmål mot møller-gruppen :-)

koster bare 10.000 kr for ny manuell forgasser der.. hvem idiot kjøper det der? er så mye vakuum-slanger på gasseren. brukte noen bensinslanger og byttet ut noen "tørre" ledninger, men hjalp ikke mye her desverre. har fått tak i annen forgasser som skal monteres når jeg gidder (fortsatt 2e2 :-( )

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tobias1600

hvis det er noen trøst så gjør min det samme. ettertenner og går høyt opp i turtall under kjøring. men den har ikke gjort det i det siste faktisk, men så fungerer heller ikke choken lengre :-)

kanskje vi skal anlegge felles søskmål mot møller-gruppen :-)

koster bare 10.000 kr for ny manuell forgasser der.. hvem idiot kjøper det der? er så mye vakuum-slanger på gasseren. brukte noen bensinslanger og byttet ut noen "tørre" ledninger, men hjalp ikke mye her desverre. har fått tak i annen forgasser som skal monteres når jeg gidder (fortsatt 2e2 :-( )

 

Min hadde også et jævlig turtall på tomgang og under kjøring. Bytta termostaten på forgassern. Det løste problemet.. Fram til kulda kom. Nå virker ikke choken min heller. Hvordan skal jeg få den til å funke? Også er det snekke lyd i eksosannlegget mitt. Har ikke funnet noe hull i potta men det må vel være det?

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyder som virker som kommer fra eksos anlegget kan stamme fra manifolden, jeg hadde sprekker i min, det har jo alle med Golf II :) Men ikke alle bilene som det utvikler seg like sterkt hos, jeg fikk min sveiset, fungerte bra til jeg fikk solgt den ihvertfall :) Angående forgasser tull så er jo dette et kjent problem, har du sjekket at vakuum klokka fungerer som den skal? Den sitter bak på gasseren, virker denne skal den suge seg fast på en måte da du starer bilen, sjekk alle vakuum slanger, jeg kødda lenge med min, men tilslutt fant jeg et vakuum "rør" der det ikke gikk noen slange, fant ut at dette røret bare skulle plugges, så jeg gjorde det, det sitter en gummi tapp der orginalt, dette røret kommer ut i front av gassern, du ser det ikke, men må føle deg fram :) evt ta ut gasseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår